ביטוח לרכב חשמלי: חברת הראל משיקה פוליסה שמכסה גם את עמדת הטעינה

ביטוח לרכב חשמלי: חברת הראל משיקה פוליסה שמכסה גם את עמדת הטעינה

ביטוח לרכב חשמלי כולל לא רק את הכיסויים הרגילים, אלא גם כיסוי לעמדת טעינה למשל. בחברות הביטוח מתחילים להבין שדרושות התאמות

ביטוח לרכב חשמלי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

ככל שיותר ויותר מכוניות חשמליות עולות על כבישי ישראל, כך יש יותר צרכנים שמחפשים ביטוח לרכב חשמלי. מן הסתם, מי שיש לו רכב חשמלי בדרך כלל גם טוען אותו בעמדת טעינה ביתית, ולכן הביטוח צריך לכלול כיסוי גם לעמדת טעינה. בימים האחרונים השיקה חברת הראל פוליסת ביטוח לכלי רכב חשמליים – עם התאמה לציוד ולסוג השימוש ברכב כגון זה, למשל כיסוי לנקודות טעינה. לא מדובר כמובן בביטוח החובה, שמכסה רק נזקי גוף, אלא בביטוח המקיף – שמכסה נזקי רכוש ונמכר עם הרחבות שונות.

ביטוח לרכב חשמלי – במה הוא שונה?

בחברת הראל למעשה מציעים את הכיסויים המוכרים והרגילים וכיסויים ייעודיים, שאותם צריך לרכוש בנפרד כחלק מההרחבות של הביטוח המקיף. בין היתר, מדובר ב:

  • החלפת גלגל ברכב, פריצת רכב וטעינת רכב חשמלי בשטח: חבילת שירותי הדרך המורחבת לרכב חשמלי כוללת את השירותים הללו בשל העובדה שכאשר רכב חשמלי נתקע בגלל תקר בגלגל ו/ או ללא טעינה חשמלית, הוא ננעל ולא ניתן להזזה. לדברי ליאור שיינין, סמנכ"ל בכיר ומנהל אגף פרט בחטיבת הביטוח הכללי בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, החברה מזהה את הצורך להציע ללקוחות ביטוח שמתאים למציאות החדשה. לכן, הפוליסה מציעה שירותי דרך לטעינה חשמלית והחלפת גלגל.

  • כיסוי לעמדת טעינה ולאביזרי הטעינה: הפוליסה תכסה אביזרי טעינה השייכים לרכב המבוטח, עד לסכום ביטוח של 5,000 ש"ח.
  • כיסוי לצד ג' לעמדת טעינה: הפוליסה תכסה נזק שנגרם לרכוש צד שלישי כתוצאה משימוש ברכב המבוטח. כיסוי זה חל גם על עמדת טעינה תקנית המשויכת לרכב המבוטח ולעמדת טעינה אקראית במסגרת גבול האחריות של הפוליסה אך לא יותר מ- 500,000 ש"ח.

מטסלה עד פיאט – גשם של מכוניות חשמליות

מי שנוסע היום בכבישי הארץ לא יכול שלא להבחין בתמהיל המשתנה על הכביש: טסלה מודל 3 הפכה לרכב נפוץ כאילו מדובר במזדה, ולא רק היא. יותר ויותר מכוניות חשמליות מושקות כל הזמן, החל ממרצדס EQS היוקרתית שעבורה תיפרדו מכמיליון וחצי שקל ועד פיאט 500e, שנמכרת בפחות מ-100,000 ש"ח.

בתווך אפשר למצוא הרבה מאוד דגמים שמתחרים על לבו וכיסו של הנהג הישראלי. אחת המגמות הבולטות בתחום היא של הרכבים הסיניים שבעבר לא נראו בארץ, כמו MG, אייווייס (AIWAYS), וגאק (GAC).

פואנטה בטלגרם

שתי מכוניות חשמליות מעניינות שהושקו לאחרונה בארץ הן יונדאי איוניק 5 וסקודה אניאק – שתיהן מבקשות להתחרות בטסלה מודל 3 ונמכרות במחיר די דומה, או לפחות מחיר שהיה דומה עד שמחיר טסלה 3 שוב עלה לאחרונה.

הנתונים מלמדים כי בשנת 2020 נמסרו בישראל 215,544 מכוניות חדשות- מתוכן כ-1,450 חשמליות , כאשר המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בישראל הייתה MG ZS EV. אם אלו היו הנתונים לשנה שלפני השקת טסלה בישראל, שנת 2021 שעומדת להסתיים תציג ככל הנראה זינוק במסירות המכוניות החשמליות.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות