MAX משיקה את SKYMAX: כרטיס אשראי שצובר נקודות טיסה בכל החברות - פואנטה

MAX משיקה את SKYMAX: כרטיס אשראי שצובר נקודות טיסה בכל החברות

חברת MAX שוברת את כללי המשחק ומציעה לצרכנים לצבור נקודות שאפשר לממש לרכישת כרטיסי טיסה בכל חברות התעופה. כמה עולה הכרטיס?

SKYMAX
קמפיין לכרטיס SKYMAX בהשתתפות קרן מור, יובל סגל ושחר חסון
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

חברת MAX (לשעבר לאומי קארד) משיקה את SKYMAX – כרטיס אשראי ייעודי למימוש טיסות בכל חברות התעופה. למעשה, הוא הופך את הלקוח לחבר מועדון נוסע מתמיד שצובר נקודות בכל חברה. בנוסף SKYMAX מאפשר צבירת נקודות ומימוש של הנקודות לרכישת הכרטיס במלואו, בלי תוספות כמו מיסי נמל.

המימוש מתאפשר בכל סוגי החברות, גם חברות לואו קוסט כמו וויז אייר או ריינאייר, וגם באל על ובכל חברה אחרת, מפני שהצבירה אינה משויכת לחברת תעופה ספציפית. בכך, MAX נכנסת ראש בראש לתחרות מול פליי קארד, מועדון הנוסע המתמיד של אל על.

נזכיר כי MAX רצתה להיות שותפתה של אל על במועדון הנוסע המתמיד, אך אל על בחרה בכאל ובמאסטרקארד להפעלת מועדון Fly Card עד סוף 2029 תמורת 125 מיליון שקל ותמלוגים. כעת, היא במידה מסוימת מקימה סוג של מועדון נוסע מתמיד משלה.

SKYMAX: יחס המרת נקודות ומידע נוסף

יחס ההמרה עומד על 1:160 – מה שבחברה מגדירים כיחס ההמרה הטוב בישראל (כל 160 שקל שווים נקודה אחת). בתשלום למוסדות יחס ההמרה עומד על 1:320.

בשלב המימוש, כל נקודה שווה שקל.

סקיי מקס

100 נקודות ניתנות לכל מצטרף באופן אוטומטי. דמי הכרטיס עומדים על כ-20 שקל בחודש (חצי שנה ראשונה חינם).

אפשר לממש את הנקודות גם על מזוודות ושדרוגים, ובקרוב המימוש יתאפשר גם בבתי מלון ובחופשות.

באמצעות הכרטיס אפשר לקנות שובר הטבה לכניסה לטרקלינים בשדות התעופה בכל העולם תמורת 32 דולר.

הנקודות תקפות למשך שלוש שנים.

בעלי הכרטיס מקבלים ביטוח נסיעות חינם של AIG  ל-5 ימים, וכפי שפורסם כאן במדור הכסף שלנו באתר פואנטה עם השקת חברת MAX במרץ 2019 – מקבלים גם הטבות של 1+1 לאטרקציות ומופעים בארץ ובחו"ל.

רון פאינרו, מנכ"ל MAX. צילום: דפנה הראל כפיר

MAX הקימה אתר ייעודי ששמו SKYMAX, בשיתוף עם חברת סמארט אייר וחברת ויזה. באתר אפשר לראות את יתרת הנקודות ולבחור באיזו חברת תעופה לממש אותן.

כאמור, מדובר בכרטיס ייעודי, כך שמי שיש לו כרטיס MAX ומעוניין בצבירת הנקודות, יצטרך להנפיק כרטיס SkyMax בנוסף לכרטיס MAX.

החלטתה של MAX להיכנס לתחום התבססה על סקר מקדים שזיהה את הרגלי הצריכה של התיירים הישראלים. רון פאינרו, מנכ"ל לאומי קארד: "העולם חווה מהפכה תוך שנים ספרות, ותוך עשור צמח מספר הטיסות המסחריות ב-50% ל-40 מיליון טיסות בשנה. הטיסות הפכו למוצר נגיש. רפורמת השמיים הפתוחים הכניסו לארץ חברות חדשות, והיום הרבה מאוד ישראלים טסים הרבה יותר וחיים מחופשה לחופשה".

פאינרו מציין כי מהסקר של MAX עולים קווים לדמותו של הצרכן הישראלי:

  • שני שלישים מהצרכנים בוחרים לאן לטוס לפי הדיל ולא לפי היעד.
  • רק 21% רוכשים דרך סוכן נסיעות, 19% רוכשים את הכרטיס ישירות דרך חברות התעופה ושני שלישים דרל מנוע השוואת מחירים.
  • 53% מזמינים בנפרד טיסה ומלון.

לדברי פאינרו, עד כה חברות האשראי לא נתנו מענה לכל הצרכים הללו.

שימו לב לעמלת ההמרה

כדי להפוך את ההוצאות לנקודות טיסה, המשתמש יצטרך להפוך את הכרטיס הזה לכרטיסו העיקרי (נזכיר כי עלות הכרטיס היא כ-20 שקל בחודש). מאחר שיש לרוב הישראלים עוד כרטיסי אשראי הנותנים גם הם הטבות – בעלי הכרטיס יצטרכו להחליט מה משתלם להם יותר.

מה שבטוח, השימוש בכרטיס אשראי סקיימקס אינו משתלם בעסקאות בחו"ל או ברכישות אונליין באתרים בינלאומיים. זאת, בשל עמלת ההמרה הגבוהה, העומדת על 3%. עמלה זו גבוהה יותר מהעמלה שמשלמים מחזיקי כרטיס פליי קארד. יש גם מחזיקי כרטיס MAX שמשלמים הרבה פחות – כמו בעלי הכרטיס המשולב של MAX עם קבוצת הפייסבוק "כזה אני רוצה".

הנוסע המתמיד





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות