נעלי ריצה אסיקס GEL-KAYANO 30 - סקירה

נעלי ריצה אסיקס GEL KAYANO 30 – סקירה

נעלי ריצה אסיקס GEL KAYANO 30 הן שדרוג משמעותי של הדגם הקודם. ASICS קיאנו 30 מרופדות יותר ומשככות יותר, ומתאימות למי שיש לו קריסת יתר

אסיקס gel kayano 30
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

חובבי ריצה שנאמנים למותג אסיקס ורכשו בעבר את הדגמים מסדרת KAYANO, יודעים שבדרך כלל השינוי מדגם לדגם אינו גדול מאוד. הפעם, בנעלי ריצה אסיקס GEL KAYANO 30 (שהוא הדגם ה-30 (!) בסדרה הוותיקה הזאת), ההבדלים ניכרים. המותג היפני הוותיק שדרג גם את בלימת הזעזועים ואת הריפוד וגם את היציבות. האמת היא שבמבט ראשון, הדגם הזה מזכיר את הסגנון של נעלי הוקה – הסוליה עבה מאוד והעיצוב רחב, אבל כמובן, מדובר באסיקס – המותג היפני הוותיק.

עוד במבט ראשון, נעלי ריצה Asics GEL KAYANO 30 לא מסגירות את מה שהן מציעות לרגל. הן עשויות להיראות "סתם" נעליים גדולות או מגושמות, אבל שום חלק בנעל הזה לא מקרי, בטח לא הגודל. הנעל רחבה כי הסוליה הרחבה מגדילה את היציבות, והיא גבוהה כי היא מאוד מרופדת ומלאה בקצף.

לראשונה, החברה שילבה באסיקס קיאנו 30 מערכת שהיא קוראת לה The 4D Guidance System. ליצרניות נעליים יש בדרך כלל שמות קצת מבלבלים לכל הטכנולוגיות שלהם, במקרה הזה מדובר במערכת אדפטיבית לשיפור היציבות, אשר מתבססת על ארבעה רכיבים, ביניהן הסוליה הרחבה והרכיב הממוקם במרכז הנעל, שהוא רך יותר מאשר בעבר.

>> אוהבים סקירות? הכי נוח לעקוב אחרינו בטלגרם. לחצו כאן 🙂

לא ניכנס כאן לפרטי פרטים על חומרי הגלם, הגומי, הקצף וכו'. כן נאמר שנעלי ריצה אסיקס ג'ל קיאנו 30 מעוצבות כך שהן מספקות יציבה אופטימלית עם יותר ריפוד בהשוואה לדגמים קודמים, מגע מלא עם הקרקע, נחיתות רכות ויציבות בחלק העליון של הנעל. אמנם, אנחנו שומעים הבטחות דומות ביחס לכל דגם, אבל בדגם הזה באמת אפשר לומר שאלה לא רק הבטחות.

חומרי הגלם המתקדמים שמספקים את בלימת הזעזועים המשופרת, תופסים כמובן לא מעט נפח ומגביהים את הנעל, בפרט את החלק האחורי של הסוליה, עד כי פער הגובה בין העקב לאצבעות הרגליים הוא 10 מ"מ. בתוך החלק האמצעי של הסוליה חבויים כיסים של ג'ל (כן, לא במקרה מופיעה המילה "ג'ל" בשם הדגם), מה שמשפר את הניתור ובה בעת מגביר את הנוחות במהלך הריצה.

אסיקס ג'ל KAYANO 30
אסיקס קיאנו ג'ל 30

אסיקס ג'ל קיאנו 30 – מידע נוסף

חלקה הקדמי של הנעל עשוי מבד אוורירי שמאפשר לרגל לנשום, שזה טוב, אך ימים יגידו אם הנעל מצליחה לעמוד באימוני ריצה רבים או נקרעת במהרה. הניסיון מלמד שזהו לעתים קרובות אחד החסרונות בנעלי ריצה של השנים האחרונות – חלק התחתון יציב, מושקע ועמיד לאורך זמן, אך הבד נקרע. יש לקוות שבאסיקס הצליחו לפצח את הנוסחה לנעליים מבד אוורירי אך לא דק מדי.

כך או כך, דרושה הסתגלות לתחושה שהנעל מקנה, ולכן מומלץ לא לנעול אותה בפעם הראשונה במירוץ או אימון חשוב מאוד. גם אם נעלתם עד כה את דגם אסיקס קיאנו 29, חשוב להבין שהפעם לא מדובר בשינוי קוסמטי.

נעל מתקנת למי שסובל מקריסת יתר של כף הרגל

אחד היתרונות שהיבואנית שמה עליו דגש כאן בארץ, הוא העובדה שמדובר בנעל מתקנת. היא אפילו מכנה אותה "נעל בריאותית". לדבריהם, הדגם נותן מענה לקריסה של כף הרגל, שהיא בעיה שכיחה למדי. המצב הזה נקרא "אובר פרונציה" – קריסת יתר. בעוד שבתנועה טבעית החלק הפנימי של כף הרגל נלחץ כלפי מטה וקשת כף הרגל משתטחת כדי לבלום זעזועים, כאשר יש קריסת יתר נגרמת פגיעה ביציבה. הנעליים הללו מספקות את התמיכה החסרה לכף הרגל ומיועדות לבעלי כף רגל נייטרלית או למי שיש לו קריסת יתר.

כמו כמה דגמים אחרים של המותג ושל מותגים מתחרים, מדובר בנעליים יקרות, ולכן חשוב שמי שמתלבט לגביהן ימדוד אותן בחנות ויבחן את התאמתן למבנה הרגל שלו. בעוד שיש הרבה מאוד אנשים שהדגם הזה באופן מיוחד מתאים להם, משום שהם סובלים מקריסת יתר של כף הרגל, לאחרים הנעל הזאת עלולה לא להתאים ואפילו להכאיב בעת הריצה – ולכן חשוב להתנסות ולהשוות כמה דגמים לפני הבחירה.

מחיר הנעל: כ-850 ש"ח.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות