עושים קניות? איפה תפגשו רובוטים, מראה שמתאימה איפור ומסך שמתאים בושם? - פואנטה

עושים קניות? איפה תפגשו רובוטים, מראה שמתאימה איפור ומסך שמתאים בושם?

החל מהרובוט יגאל בשופרסל ועד המראה שמתאימה איפור בארמני ביוטי – הטכנולוגיה והרובוטים מגיעים לחנויות. הנה הצצה

הקלות קורונה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

פעם החלבן היה מביא את החלב הביתה, מוכר הקרח היה מסתובב עם הרכב שלו ומשווק אותו ללקוחות וכדי לקנות שמלה היינו פונים לתופרת. אחר כך היינו עברנו לקנות במכולת ובחנויות בגדים, ולאחר מכן עברנו לקניונים גדולים ולחנויות ענק. בשנים האחרונות אנחנו כבר לא יוצאים מהבית בכלל – קונים מהכורסה דרך הסלולרי או המחשב. חוויית משתנה כל הזמן – וגם כעת אנחנו בעיצומו של שינוי.

את השינוי הזה אנו רואים בכל מיני היבטים ובכל מיני רבדים, הנה כמה דוגמאות.

תכירו את יגאל משופרסל: הרובוט שעושה ספירת מלאי

לקוחות סניף עזריאלי של רשת שופרסל נתקלו לאחרונה ביגאל – רובוט שעובר בין המדפים. הוא אמנם לא נותן להם שירות, אבל הוא מסייע לרשת לבדוק מה מצב המלאי, האם חסרים מוצרים מסוימים ואילו מוצרים הם הלהיט העכשווי.

רובוט שופרסל
הרובוט יגאל בשופרסל

יגאל הוא פיתוח של הסטארט-אפ הישראלי-סינגפורי TRAX, שעומל גם על פיתוחים אחרים – למשל פיתוח שיאפשר ללקוח לנווט במהירות בתוך הסופר, כך שהוא יזין את רשימת המצרכים שלו ויקבל מפה שבאמצעותה הוא יוכל לאסוף את המוצרים במסלול המהיר והקצר ביותר בסופר.

מי זה שם מאחורי הרוקח בסופר-פארם? הרובוט שמסדר את התרופות

רובוט רוקח

יגאל לא לבד. לקוחות סופר-פארם מאזור רחובות וראשון לציון נתקלו כנראה בחבר שלו בבית המרקחת. כפי שפורסם בפואנטה, רשת סופר-פארם הכניסה לאחרונה לשימוש רובוטים שמסייעים לה לסדר את התרופות בבית המרקחת. הרובוט בבית המרקחת בסופר-פארם למעשה מהווה כוח עזר לרוקחים – כך שהרוקחים לא צריכים להתעסק בספירת מלאי או מילוי המגירות, אלא רק במתן שירות ללקוחות. המטרה היא לייעל את העבודה בבית המרקחת ולקצר את התורים.

אמזון גו: האמריקנים מתחילים להתרגל לקנות ללא קופות

ולא רק מאחורי הקלעים. חוויית הקנייה משתנה בשטח, וזה קורה מהר. בארצות הברית יש מקומות שבהם זה כבר עניין שבשגרה להיכנס לחנות של אמזון גו, להכניס לסל כמה מוצרים ולצאת מבלי לשלם. כלומר, לא בלי לשלם – אלא בלי לשלוף את הארנק. ברגע שמותקנת אפליקציה של אמזון בסמארטפון, המוצרים נסרקים אוטומטית.

שופרסל ללא קופות: בקרוב

שופרסל עומלת בימים אלה על קונספט דומה – סופרמרקט בתל אביב שבו הלקוחות ייקחו את המוצרים והתשלום יירד אוטומטית מכרטיס האשראי שלהם. הסופרמרקט מרושת במצלמות, וכאן נשאלת השאלה לגבי פרטיות הלקוחות. ההבטחה היא שפניהם של הצרכנים לא מצולמים ולא נשמרים בשום מקום – רק המוצרים נסרקים.



מראה חכמה להתאמת איפור

ארמני ביוטי ברמת אביב
איפור בהתאמה אישית בחנות ארמני ביוטי ברמת אביב. צילום: דפנה הראל כפיר

הטכנולוגיה מגויסת גם לייעוץ ללקוח – וכך למשל, כפי שפורסם כאן במדור האופנה והטיפוח בפואנטה, בחנות של ארמני ביוטי שנפתחה לאחרונה בקניון רמת אביב יש מראות חכמות. הלקוחה מביטה במראה ועל המראה מופיעים גוונים של איפור, למשל של ליפסטיק. היא יכולה באופן וירטואלי להשתמש בכל מוצר מהמבחר – ולראות כיצד תיראה. לאחר מכן, הסרטון נשלח אליה למייל, והיא יכולה לשמור אותו ולשתף אותו.

מראה שמצלמת סרטונים

מראה אחרת בחנות מתעדת את תהליך האיפור שהלקוחה עוברת עם מאפר מקצועי של החנות, ולאחר מכן הסרטון נשלח אליה למייל – כדי שתזכור באילו מוצרים השתמש ומה היו שלבי האיפור.

רשת BE: מסך שמתאים ללקוחה את הבושם

רשת BE
מסך חכם להתאמה אישית של בישום ומוצרי טיפוח ברשת הפארם BE. צילום: דפנה הראל כפיר

ברשת הפארם BE, שנפתחה בנובמבר 2018, אחד החידושים הוא המסכים החכמים הפזורים בחנות. כאשר לקוחה לוקחת בושם וסורקת אותו מול המסך – היא מקבלת לא רק את כל המידע עליו, אלא גם על בשמים אחרים שמתאפיינים בניחוח דומה. המטרה היא לספק ללקוחה המלצות מותאמות לטעם שלה – בהתאם למוצר שהיא בחרה.

בנוסף, לקוחה שממלאת את הפרטים יכולה לקבל שובר הנחה. זו כמובן דרך לייצר מאגר מידע של לקוחות, שיכולים אחר כך לקבל עוד ועוד דיוור מהרשת.

פואנטה



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות