סקירה - שיאומי רדמי נוט 5 (Redme Note 5): מפרט של סמארטפון דגל במחיר זול

סקירה – שיאומי Redmi Note 5: מפרט של סמארטפון דגל ב-1,250 שקל בלבד

אם אתם רוצים לקנות סמארטפון במחיר נמוך, אבל עם חומרה חזקה וסוללה חזקה עוד יותר, שיאומי Redme Note 5 יענה על ההגדרה. עם זאת, חשוב לזכור שבמחיר כזה יש גם פשרות

סקירה שיאומי רדמי נוט 5
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: צחי הופמן

אחרי ההצלחה של שיאומי Redmi Note 4 בישראל, מגיע Redmi Note 5 ומציע מפרט שלא מבייש דגמים יקרים ממנו – במחיר נוח במיוחד של 1,250 שקל בלבד.

עיצוב

שיאומי רדמי נוט 5 דומה בעיצובו לסמארטפונים היוקרתיים שהושקו לאחרונה. הוא עשוי מגוף אלומיניום, ומשקלו לא קל – 181 גרם (בגלל קיבולת הסוללה הגדולה). עוביו 8.1 מ"מ. מנגנון טביעת אצבע מהיר ממוקם בגב המכשיר. עדשות המצלמה בולטות, מה שלא מאפשר הקלדה נוחה על המסך כאשר הסמארטפון מונח על שולחן.

מסך

המסך בגודל 5.99 אינץ' ביחס של 18:9. הוא תופס רק 77.4% מגוף המכשיר, ואפשר היה לגזול עוד קצת מהשוליים כדי להגדילו. התאורה האחורית מספיק טובה בשביל להתמודד עם אור שמש בקיץ הישראלי ורזולוציית Full HD שמגיעה איתו מספקת חדות ראויה לקטגוריה.

אולי גם הכתבות האלה יעניינו אותך?

ממשק

Redmi Note 5  מגיע עם גרסת האנדרואיד העדכנית אוריאו (8.1.0) עליה מותקן ממשק הבית של שיאומי – MIUI 9.5. שמרחיק את המשתמש מחוויית האנדרואיד ומקרב אותו לעולם של שיאומי. אין מגירת אפליקציות וניתן להציג רק 4 אייקונים בכל שורה ולא 5.

מנגנון Smart Lock של אנדרואיד, המאפשר לבטל את נעילת המכשיר בעת חיבור למכשירי בלוטות' (כמו דיבורית הרכב), מתקשה לעבוד עם מוצרי בלוטות' שהם לא מבית שיאומי.

חומרה

רדמי נוט 5 כולל את המעבד החדש של קוואלקום – סנדפרגון 636 עם 4 ג'יגה זיכרון עבודה ונפח אחסון פנימי של 64 ג'יגה ואפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. הסמארטפון עובד בצורה חלקה וללא גמגומים. הוא מגיע עם בלוטות' בתקן האחרון 5.0, אבל אין כאן NFC, דבר שעלול להפריע לחלק מהמשתמשים.

מצלמה

למרות שמדובר בסמארטפון יחסית זול, שיאומי שילבה בגב המכשיר שתי עדשות 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם חביב של F1.9 וחיישן שני של 5 מגה פיקסל עם מפתח צמצם F2.0. התמונות מפתיעות לטובה. רמת הפירוט יפה, יש חדות וגם הצבעים עשירים מספיק. שיאומי שילבה במכשיר הזה טכנולוגיית בינה מלאכותית עבור המצלמה הקדמית, המיועדת לשיפור מאפייני הפנים והדגשת עור הפנים. עד כמה הטכנולוגיה הזו אכן עובדת? בבדיקה שלנו, התמונות יצאו טוב, יותר טוב מסמארטפונים יקרים יותר.



הצילום עצמו לא מספיק מהיר, מה שקצת מקשה על צילום ילדים תזזיתיים. יש אפשרות לצילום פורטרט (בו הרקע מטושטש מאחורי האובייקט המרכזי). המצלמה מצליחה לזהות בצורה טובה את האובייקט ולא לבצע מריחות בעקבות הרקע המטושטש. צילומי לילה, לעומת זאת, פחות מוצלחים והתמונות מגורענות, זהויות ולא מספיק חדות.

סוללה

הסוללה של שיאומי רדמי Note 5 מגיעה בקיבולת עצומה של 4000 מיליאמפר/שעה עם טעינה מהירה (Quick Charge 2.0) . חבל שבערכה לא מסופק מטען מהיר וצריך לרכוש כזה בנפרד. כמו כן, מחבר הטעינה מיושן ומגיע מסוג מיקרו USB ולא USB-C.

רדמי נוט 5 הוא סוס עבודה. הסוללה שלו פשוט לא נגמרת. גם אחרי יום שלם של עבודה אינטנסיבית עם המכשיר, משבע בבוקר עד חצות, הסוללה נותרת עם כ-35% אנרגיה.

בשורה התחתונה

מטבע הדברים, כאשר רוכשים סמארטפון שעולה קצת יותר מ-1,000 שקל, עושים גם פשרות. במקרה הזה, הפשרה היא שאין מטען מהיר באריזה, שאיכות המסך לא משובחת ושצילומי הלילה לא מספיק טובים.

עם זאת, עם מחיר של 1,250 שקל בייבוא הרשמי, Redmi Note 5 הוא אחד הסמארטפונים היותר טובים שאפשר למצוא בקטגוריה.

הכתבה פורסמה לראשונה בבלוג הטכנולוגיה The gadget reviews של צחי הופמן 



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות