שוקלים לעבור מאייפון לגלקסי? זה מה שאתם צריכים לדעת על מעבר מאפל לסמסונג

כל הסיבות לעבור מאייפון לגלקסי S9 – החל מהמחיר ועד ההתנהלות של אפל

גם הלקוחות הנאמנים ביותר של אפל ואייפון עומדים לאחרונה בפני התלבטות לגבי המכשיר הבא שלהם, ולא רק בגלל מחיר אייפון X. סמסונג השיקה לאחרונה את גלקסי S9 שמציע יתרונות כמו מצלמה מעולה, נפח אחסון גדול וגמיש, מסך גדול ומחיר שפוי יותר… אז הנה הסיבות לעבור מאייפון לגלקסי, וגם הסבר איך עושים זאת בלי לאבד מידע

איפה הכי זול לקנות גלקסי S9
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

אם אתם מאותם לקוחות נאמנים של אפל, כאלה שמחזיקים אייפון מרגע השקתו ולא מחליפים אותו מחשש לאבד את התמונות, אנשי הקשר או מידע אחר השמור על המכשיר – הסירו דאגה מלבכם.

גם אם מה שמטריד אתכם זה השימוש היומיומי האינטואיטיבי שהתרגלתם אליו כל כך באייפון, למשל יכולת החיפוש הנוחה באמצעות השורה הנפתחת מלמעלה, אל חשש.

המעבר מאייפון לגלקסי מעולם לא היה פשוט כל כך (ראו הרחבה בהמשך).

למה בכלל לעבור מאייפון לגלקסי S9?

על האיכויות שמביא איתו גלקסי S9 נכתב ודובר בכל כלי התקשורת. מדובר במכשיר מתקדם ומעולה בכל קנה מידה, החל מהמסך האיכותי והתצוגה, דרך המצלמה של גלקסי S9, שמציעה צילום בכל תנאי תאורה, הילוך סופר איטי ואימוג'י מונפש, ועד מהירות המכשיר וביצועיו.

אבל זו לא הסיבה היחידה לעשות את המעבר.

ראשית, בעידן שבו לכל אחד מאיתנו יש יותר ויותר מידע, תמונות, סרטונים ואפליקציות שאנו רוצים לשמור על המכשיר, העובדה שלאייפון אין כרטיס הרחבה הולכת ונעשית בעייתית עבור משתמשים רבים. נוצר מצב שהדגם הבסיסי של האייפון – 64 ג'יגה, כבר לא מספיק לצרכנים רבים, אך רכישת דגם עם נפח זיכרון של 256 ג'יגה כבר כרוכה בהוצאה הרבה יותר מדי גבוהה.

גלקסי S9 מגיע עם 64 ג'יגה או עם 128 ג'יגה, ובנוסף, קיימת אפשרות הרחבה עד 400GB באמצעות כרטיס זיכרון. לעומתו, אייפון X מגיע בנפח 64 ג'יגה או בנפח 256 ג'יגה – ללא אפשרות הרחבה.

נקודה נוספת נוגעת ליכולת הסינכרון והגיבוי שמציע המכשיר של סמסונג, בדגש על שירותי גוגל השונים. משתמשי אייפון רבים מחפשים פתרון נוח יותר לסנכרון כל המידע שלהם.

השוואת תכונות והשוואת מחירי אייפון X, אייפון 8 וגלקסי S9

אייפון 8 אייפון 8 אייפון 8 פלוס אייפון 8 פלוס אייפון X אייפון X גלקסי S9 גלקסי S9 גלקסי S9 פלוס
נפח אחסון (ג'יגה) 64 256 64 256 64 256 64 128 128
גודל מסך (אינץ') 4.7 4.7 5.5 5.5 5.8 5.8 5.8 5.8 6.2
מחיר בשקלים* 3,300 4,000 3,800 4,500 4,700 5,400 3,200 3,350 3,750

*המחירים לקוחים מאתרי iDigital וסמסונג ישראל.

כמה תשלמו על מסך גדול?

מי שמחפש מסך גדול מאוד, ימצא אותו בגלקסי S9 פלוס שמגיע עם מסך בגודל 6.2 אינץ'. מי שמחפש מסך גדול אך לא ענק – ימצא אותו בתצורה נוחה במיוחד של 18:9 בגלקסי S9, שמגיע עם 5.8 אינץ' (3,200 שקל לדגם 64 ג'יגה).



למצוא את גודל המסך המתאים לכם במכשירי האייפון זה כבר קצת יותר מאתגר. הדגם הזול ביותר מבין הדגמים החדשים הוא אייפון 8, אך מבחינת רבים המסך לא מספיק גדול (4.7 אינץ' במחיר ל 3,300 שקל ל-64 ג'יגה). אם תעדיפו את אייפון 8 פלוס כדי לקבל מסך גדול יותר (5.5 אינץ') – תשלמו 3,800 שקל ל-64 ג'יגה, אבל שימו לב שמדובר במכשיר רחב יותר מהגלקסי S9. אם תרצו ללכת על האייפון הגדול ביותר שיש כיום, תקבלו מסך 5.8 אינץ' בתצורה נוחה יותר – אבל המחיר כבר גבוה משמעותית מזה של גלקסי S9 עם גודל מסך זהה: 4,700 שקל לאייפון X לעומת 3,200 שקל לגלקסי S9 (שניהם עם 64 ג'יגה).

כך תעבירו את כל המידע שלכם

כאמור, המעבר מאייפון לסמסונג גלקסי S9 מעולם לא היה פשוט כל כך – החל משלב המעבר הפיזי והעברת התכנים מהאייפון לגלקסי, ועד לחיפוש המהיר של כל פרט במכשיר באמצעות משיכת המסך מלמעלה ופתיחת שורת חיפוש ייעודית.

יש לקוחות שלא נפרדים מהאייפון מיום השקת הדגם הראשון. גם כאשר עולה בדעתם לעבור לסמסונג, הם מסלקים את הרעיון הזה מחשש לאבד את הנוחות, השימוש האינטואיטיבי וכל מה ששמור על המכשיר שלהם – החל מהאפליקציות השונות, דרך התמונות ועד אנשי הקשר. אבל מי שינסה – יופתע לטובה. המעבר כל כך חלק, שהוא מזכיר את המעבר בין אייפון לאייפון. פשוט הכול עובר, אפילו הטפט שבחרתם לשומר המסך, וכמובן כל האפליקציות שהורדתם – החל מ-waze ועד אפליקציית הבנק שלכם, bit או פנגו…

מה שכן צריך לעשות עם המעבר, הוא לעדכן את פרטי הגישה שלכם לאותן אפליקציות – כך שאם התרגלתם להיכנס לחשבון הבנק שלכם עם טביעת אצבע, תצטרכו לחדש אותה.

למעשה, מיד עם הפעלת המכשיר, הגלקסי S9 פשוט ישאל אתכם מאיזה מכשיר אתם מעוניינים לעבור – ובמידה שתסמנו את האייפון, בסמסונג דאגו שלא תצטרכו להתאמץ יותר מדי. בתוך הקופסה ישנו כבל ומתאם, שיאפשרו לכם לחבר בין הגלקסי לאייפון ולהעביר את המידע במינימום מאמץ, ובעיקר, מבלי לאבד את אנשי הקשר, התמונות וכל יתר הקבצים החשובים לכם.


לאחר החיבור, תעברו שלבי אבטחה שדורש האייפון, והמידע יעבור במשך זמן מה (אל תעשו א זה כשאתם ממהרים, מפני שתהליך העברת המידע יכול להימשך כחצי שעה ועליכם להמתין בסבלנות).

אגב, אפשר גם לעשות זאת באמצעות WiFi.

עליכם לבחור ב"העברה ממכשיר iOS", בין אם אתם בוחרים לעשות זאת בצעד הראשון של התקנת המכשיר ובין אם בהמשך, באמצעות כניסה לאפליקציית Smart Switch.

תנאי הכרחי הוא חשבון ג'ימייל, אם אתם בין האנשים הבודדים שעדיין אין להם חשבון Gmail, הרי שבעת המעבר לסמסונג תהיו חייבים לפתוח אחד.

משבר אמון בין הלקוחות לבין אפל

למעשה, מאז ומעולם הייתה תחרות רצינית בין אפל לסמסונג, בין אייפון לגלקסי S, אלא שכעת קיים שילוב בין כמה גורמים שנותנים יתרון לגלקסי S9 ו-S9 פלוס, ולא רק משום שמדובר בסמארטפונים מעולים בכל פרמטר ופרמטר שדורשים הצרכנים.

ראשית, דילמה רצינית עומדת בחודשים האחרונים מול משתמשי אייפון רבים שמחזיקים דגמים ותיקים יותר כמו אייפון 6, 6S ואחרים. מצד אחד, הם מעוניינים כבר לשדרג את המכשיר (במיוחד אם הם סובלים מסוללה חלשה), ומצד שני, אייפון X הוא מכשיר יקר שלא כולם יכולים להרשות לעצמם ולא כולם גם מעוניינים בו, בשל תכונות כמו זיהוי פנים או היעדר כפתור בית. אייפון 8 קטן עבור צרכנים רבים, ואייפון 8 פלוס רחב מדי עבורם…

למעשה חלק מהשדרוגים והשינויים שעשתה אפל בשנים האחרונות פשוט לא לרוחם של רבים מלקוחותיה הוותיקים, ביניהם ביטול שקע האוזניות הסטנדרטי.

אבל לא הכול סובב סביב המוצר עצמו והתכונות שהוא מציע. יש לא מעט לקוחות שלא סולחים לאפל על התנהלותה בחודשים האחרונים. כזכור, אפל הודתה שהיא האטה במכוון דגמי אייפון קודמים עם השדרוג למערכת הפעלה חדשה בסמוך ליציאת דגם חדש. הצרכנים לא ידעו שעם שדרוג מערכת ההפעלה, האייפון שלהם יתחיל לזחול.  רבים מאוד סברו שהאייפון הישן פשוט כבר "לא סוחב" ולכן יש לרכוש מכשיר חדש.

אחרי שהדבר נחשף, אפל הבטיחה פיצוי לצרכנים בדמות החלפה מוזלת של הסוללות למשך תקופה מוגבלת – ולאחרונה הסתבר שגם כאן אפל מערימה קשיים מכוונים ומאלצת את הצרכנים שמגיעים להחליף סוללה – לתקן ליקויים אחרים בסכומים גבוהים.

בשורה התחתונה, נוצר משבר אמון בין לקוחות אפל לבין החברה.

בהקשר הזה אי אפשר שלא להיזכר בפרשת הסוללות המתלקחות של גלקסי נוט 7 – פרשה שסמסונג הייתה עלולה לשלם עליה מחיר כבד, אך היא ניהלה אותו באופן כזה שמנע משבר אמון בינה לבין לקוחותיה ואפילו יצר ציפייה גדולה לדגם גלקסי NOTE 8, מה שמראה כי לא תמיד לקוחות נוטרים טינה בגין כישלונות של חברה, השאלה היא איך החברה מתמודדת עם הכישלון ואיך היא מפצה את הלקוחות.

שירות הלקוחות של אפל… יש דבר כזה?

ועוד לא אמרנו מילה על בעיית השירות שלקוחות אפל בישראל סובלים ממנה כבר שנים. כידוע, אין בישראל חנויות Apple Store, והממשק של הצרכנים הוא מול היבואנים הרשמיים, חברות הסלולר והמשווקים המורשים. ברגע האמת, כאשר לקוח נזקק לשירות – ואפילו מדובר במכשיר חדש שרק יצא מהקופסה – מתחילה סאגה מול נקודת המכירה, כאשר אילו הייתה כאן חנות של אפל, כל הממשק מול שירות הלקוחות היה נראה אחרת לגמרי.

כאשר משקללים את כל ההיבטים ואת כל השיקולים – הטכנולוגיים, התקציביים והשירותיים, נראה שיש הרבה סיבות טובות לעבור מכל מכשיר לסמסונג גלקסי S9 או S9 פלוס – ובמיוחד למי שיש לו אייפון מדורות קודמים ומחפש את המכשיר הבא שלו.


תגובות: 0

נגישות