סקירה - טויוטה קורולה 2023: מכונית משפחתית מומלצת גם לאור התחרות?

סקירה – טויוטה קורולה 2023: מכונית משפחתית שהיא הימור בטוח

עם מערכות בטיחות מתקדמות ויעילות ומסך מוטימדיה גדול ונוח, טויוטה קורולה 2023 רוצה להיות המכונית המשפחתית הבאה שלכם. היכנסו לסקירה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

האם טויוטה קורולה 2023 היא מכוונית חשמלית מומלצת למי שמחפש רכב משפחתי? לקחתי את טויוטה קורולהל 2023 לסקירה לכמה ימי התנסות. התשובה הלא מפתיעה היא שכן, זה יופי של רכב משפחתי למי שלא מחפש רכב חשמלי או רכב SUV (ויש עדיין הרבה ישראלים כאלה). היתרונות הבולטים של קורולה סדאן 2023 באים לידי ביטוי במערכות הבטיחות, שתרגישו בהם בכל רגע בנסיעה, לצד מסך המולטימדיה הנוח וכמובן הנסיעה הנוחה. בהמשך הכתבה נרד לפרטים, אבל עוד לפני כן, כמה מילים על הקורולה בכלל.

טויטה קורולה 2023 – סקירה

אם אתם מחפשים מכונית משפחתית, אתם נתקלים כיום במגוון גדול ומבלבל, אשר חלקו מורכב מרכבים חשמליים אשר רובם סיניים, ובמקרים רבים הדגמים הפוטנציאליים הם רכבי SUV. אבל לא בטוח שזה מה שאתם מחפשים. רבים מהצרכנים בישראל לא רוצים רכב חשמלי וגם לא רכב פנאי. עבורם, טויוטה קורולה 2023 היא בין האפשרויות המובילות. וזה כמובן, הימור די בטוח למי שמחפש מכונית משפחתית, לאור העובדה שזה הרכב המשפחתי הנמכר בעולם.

אם לסכם בקצרה את הסקירה טויוטה קורולה היא מכונית מצוינת שלא תפתיע אתכם – לטובה ולרעה. הדגם, שהושק באפריל 2023 שומר על עיצוב כמעט זהה לחלוטין לזה של קודמו, ומי שנהג בדגמים של השנים האחרונות כמעט לא יחוש בשינוי, בטח לא במראה.

מבחינת ביצועים, קורולה 2023 לא מביאה איתה פריצות דרך מטורפות, בעיקר כי הדגם הקודם כבר היה מצוין, וגם זה שלפניו. הרכב הזה מספק כמעט כל מה שמשפחה ישראלית צריכה ברכב שלה – החל מהנעה היברידית ועד דרך מערכות בטיחות מתקדמות. הסיבה לניסוח "כמעט כל מה שמשפחה צריכה" היא המרחב הפנימי. אמנם מדור ברכב משפחתי, אבל עבור משפחה של 5 נפשות הוא יהיה מעט צפוף – במיוחד עבור משפחה שבה יש 3 בני נוער שצריכים לשבת מאחור.

כצפוי, המחיר של המותג היפני גבוה – גם ביחס למכוניות משפחתיות אחרות. מחיר טויוטה קורולה מתחיל בכ-158,000 ש"ח (יותר מ-160,000 ש"ח לאחר אגרת הרישוי), כאשר יש 3 רמות גימור.

דגמי טויוטה קורולה 2023

אולם, בענף הרכב בישראל נוצר מצב לא נורמלי שכמעט כל רכב בכל מחיר מוצא את דרכו לכביש, ובמקרה של טויוטה קורולה, התמורה בעד המחיר, לצד המוניטין, יביאו צרכנים רבים לרכוש אותה.

אז מה מציעה טויוטה קורולה 2023?

טויטה קורולה סדאן 2023 היא כמובן רכב היברידי, ובהיבט של ההנעה ההיברידית אפשר להצביע על שינוי יחסית גדול לעומת הדגם הקודם. מנוע ה-1.8 ליטר שופר, יש כאן סוללת ליתיום-יון חדשה, קטנה וקלה יותר ווהמנוע החשמלי הראשי שופר. ההספק המירבי בדגם החדש הוא של 140 כ"ס, לעומת 122 כ"ס בדגם 2022, מה שהוריד את מהירות ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש ל-9.2 שניות (לעומת 10.9 שניות). צריכת הדלק משתנה קצת בין רמות הגימור של הרכב – 22.7 ק"מ לליטר עם חישוקי "16, ו-21.7 ק"מ לליטר עם חישוקי "17 ברמת הגימור לימיטד.

מבחינת הנהגים כל זה חשוב כמובן, אבל לא פחות חשובה המולטימדיה. כמובן שגם כאן נעשה שינוי קל, כאשר טויוטה קוורולה 2023 מגיעה עם מסך מגע בגודל "10.5 והיא כוללת הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי לצד תפעול קולי, עדכוני OTA, תפעול קולי ועוד.

סקירה טויוטה קורולה 2023 - מסך מולטימדיה גדול בעברית
מולטימדיה: מסך גודל וצבעוני בעברית. צילום: דפנה הראל כפיר

לוח המחוונים הדיגיטלי גדול וברור (12.3 אינץ'), ויש לו ארבע ערכות נושא. עם כניסתכם לרכב תקבלו הוראות ברורות בעברית, ולפני צאתכם מהרכב תקבלו תזכורת לבדוק אם לא שכחתם שום דבר ואף אחד ברכב (בעיקר ילד…). כל הנתונים מוצגים בצורה ברורה ונוחה, כולל סיכום של הנסיעה מבחינת קילומטרים או כמעט כל נתון אחר שעולה בדעתכם לחפש.

מערכות הבטיחות: פשוט מצוינות

כאמור, מערכות הבטיחות בטויטה קורולה 2023 פשוט מצוינות – ואם צריך רק סיבה אחת לקנות את הרכב הזה, זו תהיה הסיבה הזאת. לא בכדי סקירה של הקורולה שמה דגש על הנושא הבטיחות. זה נכון שמחיר טויטה קורולה 2023 הוא גבוה יחסית למכונית משפחתית, אבל בעיניי, בטיחות היא השיקול הכי חשוב בבחירת רכב, והמותג היפני לא מתפשר בנושא הזה (כפי שפירטנו בכתבה על מחירי טויוטה 2023.

מערכות בטיחות בדגמי toyota 2023
מערכות התראה עם תצוגה נוחה גם ויזואלית וגם קולית. צילום: דפנה הראל כפיר

בעת הנהיגה או החניה תוכלו לקבל חיווי או סיוע כמעט בכל תרחיש של סכנה, החל מהתראה על רכב שנמצא בשטח מת של הנהג (לא בגרסה הבסיסית) ועד בלימה אטונטמית או האטה אוטומטית כשאתם מורידים את הרגל מהגז.

מערכות בטיחות בקורולה 2023
צילום מסך מאתר טויטה

בניגוד לדגמים קודמים שבהם הרכב צפצף בצלילים מעצבנים, כאן הצלילים פחות מרגיזים – אבל עדיין לא תוכלו להתעלם מהם, וזה טוב. כמובן שככל שאתם מתקרבים לסכנה, הווליום וקצב של הצפצוף עולים. אם תתקרבו יותר מדי, תרגישו את הבלימה האוטונומית של הרכב.

כאמור, מבחינתי, מערכות בטיחות הן שיקול מרכזי בהחלטה איזה רכב לקנות, ובמיוחד אם צפויים להשתמש ברכב נהגים חדשים או צעירים.

מרחב ותא מטען

בישראל יש משפחות רבות של 5 נפשות, ורכב משפחתי צריך לאפשר למשפחה כזו לנסוע בנוחות. כאן יש לומר בכנות שהמרחב הפנימי בטויוטה קורולה הוא גבולי. זה לא רכב מאוד מרווח, ואם הוא אמור לשרת משפחה של 5 נפשותהכוללת מתבגרים, הוא יהיה קצת צפוף.

תא המטען יחסית מרווח, תוכלו לאחסן שם תיקים או מזוודות, אבל שוב, גם כאן צריך לזכור שזה לא תא מטען ענק, ואם למשל תרצו לנסוע כמשפחה לאילת ולקחת גם כמה מזוודות, תצטרכו לתכנן היטב את המרחב.

בשורה התחתונה: טויוטה קורולה 2023 – עומדת בציפיות הגבוהות

כמובן, יש כיום בשוק הרכב הישראלי הרבה מאוד אפשרויות, אבל כאמור, עבור מי שמחפש מכונית משפחתית קלאסית, טויוטה קורולה 2023 היא הימור בטוח. היא לא מביאה איתה שכלולים מדהימים, אבל היא בטיחותית מאוד, יעילה מאוד מבחינת תצרוכת דלק, נוחה לנהיגה ומספקת סביבה נוחה לנהג.

היבוואן משווק אותה בכמה צבעים, כולם מאוד סולידיים (שחור, אפור, כחול, לבן…).


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות