פחות משבוע אחרי השקת כרטיס האשראי סקיי מקס של חברת MAX (לשעבר לאומי קארד), אשר מאפשר צבירת נקודות טיסה בכל חברות התעופה, הצרכנים כבר נהנים מתחרות בריאה. מועדון הנוסע המתמיד של אל על מציע למחזיקי כרטיס אשראי פליי קארד טיסות במחירים חסרי תקדים, אפילו כמעט חינם לגמרי. מדובר במבצע מוגבל בזמן, שבמסגרתו לקוחות המצטרפים לפליי קארד יכולים לטוס בטיסות אל על תמורת מיסי נמל בלבד, ולקוחות קיימים יכולים לטוס לאירופה תמורת 200-100 נקודות (לא כולל מיסי נמל).
טיסות ליעדים רחוקים, כמו בייג’ין או יוהנסבורג, אפשר לממש תמורת 500 נקודות (לעומת 1400-1900 נקודות), וטיסות לניו יורק, טורונטו, לוס אנג’לס, מיאמי או בוסטון – תמורת 1000 נקודות (לעומת 2100-2610 נקודות).
וכמה עולים מסי נמל? תלוי ביעד. כשמדובר בארה”ב, מדובר בכמעט 100 דולר, בהונג קונג מדובר בקרוב ל-80 דולר ובברלין כ-65 דולר.
החיסרון במבצע פליי קארד הוא שמנגנון המימוש עבור לקוחות חדשים הוא כזה: עם ההצטרפות, הם מקבלים 100 נקודות מתנה, שאותן הם יכולים לממש רק כעבור יומיים עבור הטיסה. בזמן שיחלוף – עלולים לאזול הכרטיסים. אם אכן כך יקרה, אותן 100 נקודות יישמרו עבורם בכל מקרה למימוש עתידי. חיסרון אחר הוא שיש רק 7000 כרטיסים במבצע, וייתכן שהם יאזלו מהר.
נקודה נוספת שחשוב לדעת נוגעת לסוג הכרטיס. כזכור, אל על עברה למודל לואו קוסט בחלק ניכר מיעדיה. המשמעות היא שהכרטיסים נמכרים בכמה דרגות: לייט, קלאסיק ופלקס. כרטיס הטיסה שניתן במסגרת המבצע הוא כרטיס לייט, כלומר, כרטיס טיסה שאינו כולל מזוודה. וכמה עולה מזוודה? היכנסו לכתבה שפורסמה כאן באתר חדשות הצרכנות פואנטה על התעריפים החדשים באל על.
טיסות אל על במבצע פליי קארד תמורת 100 נקודות
לרנקה | 100 | 153 |
אתונה | 100 | 171 |
בודפשט | 100 | 135 |
קייב | 100 | 540 |
סופיה | 100 | 426 |
בריסל | 100 | 390 |
ברלין | 100 | 426 |
וינה | 100 | 390 |
פראג | 100 | 552 |
בוקרשט | 100 | 183 |
ורשה | 100 | 414 |
מילאנו | 100 | 480 |
וונציה | 100 | 480 |
רומא | 100 | 420 |
טיסות אל על במבצע פליי קארד תמורת 200 נקודות
מינכן | 200 | 495 |
פרנקפורט | 200 | 480 |
מרסיי | 200 | 384 |
מוסקבה | 200 | 795 |
ג’נבה | 200 | 480 |
ציריך | 200 | 540 |
מנצ’סטר | 200 | 465 |
מדריד | 200 | 585 |
פריז | 200 | 495 |
ברצלונה | 200 | 690 |
ליסבון | 200 | 606 |
לונדון | 200 | 741 |
אמסטרדם | 200 | 588 |
טיסות אל על במבצע פליי קארד תמורת 500 נקודות
בייג’ינג | 500 | 1413 |
יוהנסבורג | 500 | 1038 |
מומבאיי | 500 | 1239 |
בנגקוק | 500 | 1869 |
הונג קונג | 500 | 1896 |
טיסות אל על במבצע פליי קארד תמורת 1000 נקודות
בוסטון | 1,000 | 2,310 |
טורונטו | 1,000 | 2,142 |
ניו יורק | 1,000 | 2,220 |
מיאמי | 1,000 | 2,490 |
לוס אנג’לס | 1,000 | 2,610 |
לאס וגאס | 1,000 | 2,310 |
סן פרנסיסקו | 1,000 | 2,100 |
כאמור, המבצע מוגבל בזמן, ותקף לעשרה ימים (עד 30/11 או עד גמר המלאי). למבצע הוקצו 7,000 כרטיסים לטיסות הלוך–חזור שמועדן עד 24.3.20.
מועדון פליי קארד נגד SkyMax
מועדון הנוסע המתמיד של אל על הוא מועדון גדול מאוד, המונה יותר מ-2 מיליון חברים בישראל ובעולם, אך מספר מחזיקי כרטיס האשראי פליי קארד נמוך יותר ועומד על כ-330,000 כרטיסים. מטרת המועדון היא כמובן להגדיל ככל האפשר את מספר מחזיקי כרטיס האשראי, ולאור התחרות שצצה כעת מצד MAX עם כרטיס SkyMax, זה לא הולך להיות קל.
לכרטיס סקיי מקס יש יתרון גדול – הוא מאפשר צבירת נקודות בכל חברות התעופה, כאשר מימוש הנקודות תקף לגבי עלות כרטיס הטיסה במלואה, כולל מסי נמל. זאת, בניגוד לפליי קארד. גם יחס הצבירה שלו הרבה יותר נדיב, כאשר כל 160 שקל שווים נקודה אחת, לעומת 250 נקודות בפליי קארד (או 190 נקודות לבעלי פליי קארד פרימיום).
מצד שני, בפליי קארד אפשר לממש את הנקודות לא רק בטיסות, אלא גם בבתי מלון ועוד. בנוסף, יש רשתות שבהן השימוש בכרטיס מקנה צבירה מואצת של נקודות.
מנגנון מימוש הנקודות בפליי קארד מסובך וקשה להבנה. ראשית, יש שני מעמדות של הכרטיס – פליי קארד רגיל ופליי קארד פרימיום, ושנית, יש לעשות לא מעט חישובים כדי להבין מתי אפשר לממש את הנקודות ולאיזה יעד. בנוסף, כפי שפורסם כאן במדור התיירות של פואנטה, לאחרונה חלו שינויים במנגנון צבירת הנקודות של פליי קארד. שינויים כאלה קורים לא מעט. כדי להבין קצת יותר מי מרוויח ומי מפסיד, מומלץ להיכנס לכתבה על השינויים בצבירת נקודות הנוסע המתמיד באל על.
התחרות בין כרטיסי האשראי רק בתחילתה, ובקרוב נשמע התפתחויות נוספות.
תגובה אחת
קשה להתייחס לזה כאל ״תחרות״ כל עוד ההטבות האלה מגיעות עם תג מחיר לא פעוט של דמי כרטיס נכבדים.