שוב תעריפים חדשים באל על: כמה עולה מזוודה? כמה עולה בחירת מושב? - פואנטה

שוב תעריפים חדשים באל על: כמה עולה מזוודה? כמה עולה בחירת מושב?

אל על הפכה לאחרונה לחברת לואו קוסט, אבל כעת היא משנה את המודל כך שהמחיר לבחירת מושב ושליחת המזוודה אינו אחיד, ונע בין 7 ל-40 דולר לכיוון

רק לאחרונה דיווחנו כאן בפואנטה שאל על הופכת להיות חברת לואו קוסט, שבה הזמנת כרטיס תהיה מורכבת בנפרד ממחיר הכרטיס, מחיר המזוודה, מחיר בחירת המושב וכו’. הנחנו שבזה מגיעה אל על למודל סופי, אבל מסתבר שלא. החל מאתמול אל על שוב עושה שינויים, ומעתה לא יהיה מחיר אחיד למזוודה או לבחירת מושב. אז כמה עולה בחירת מושב באל על וכמה עולה שליחת מזוודה באל על? המחיר משתנה מיעד ליעד, מטיסה לטיסה ומעונה לעונה. כך למשל, בחירת מושב יכולה לעלות 7 דולר בטיסה ללרנקה, 20 דולר בטיסה ללונדון, ו-17 דולר בטיסה לברלין. שליחת מזוודה לבטן המטוס בטיסת אל על ללונדון יכולה לעלות פחות מאשר בטיסת אל על לברלין (35 לעומת 40 דולר לכיוון).

כזכור אל על מפעילה מודל לואו קוסט למזרח הרחוק ולדרום אפריקה, ולא רק לאירופה. השינוי המדובר יחול בכל הטיסות הללו.

מבולבלים? גם אנחנו.

כאשר התבשרנו על מעבר אל-על ללואו קוסט, המחירים שאל על קבעה עבור השירותים הנוספים היו קבועים: מחיר שליחת מזוודה לבטן המטוס עמד על 35$ לכיוון (בתשלום מראש), ומחיר בחירת מושב עמד על 15 דולר לכיוון. באל על הגדירו 3 מדרגות של כרטיס: לייט, קלאסיק ופלקס, כאשר הפער בין לקלאסיק עמד על 80 דולר לכל היותר והפער בין קלאסיק לפלקס עמד על 100 דולר לכל היותר. כעת, כאשר מחירי השירותים משתנים – הפערים בין המדרגות משתנים והלקוחות מתקשים לעקוב.



האם המשמעות היא שאל על ייקרה מחירים?

מה שחשוב להבין הוא שהשינוי לא בהכרח מייקר את כל הכרטיסים לכל היעדים. כך למשל, מי שטס ללרנקה יכול למצוא את עצמו משלם 7 דולר על בחירת מושב, בעוד שלפני השינוי המחיר היה 15 דולר באופן קבוע.

עוד חשוב להבין שכעת ייתכן שעדיף ללקוח להזמין כרטיס קלאסיק ולא כרטיס לייט, משום שכרטיס לייט יעלה לו יותר (כלומר, כרטיס לייט שעליו מוסיפים מזוודה ובחירת מושב יכול לעלות יותר מאשר כרטיס קלאסיק, שבו בחירת המושב והמזווקה הם כבר מובנים במחיר).

השורה התחתונה היא שהלקוחות צריכים לשבת עם מחשבון ולבדוק כל מקרה לגופו.

תגובת אל על

מאל על נמסר כך: “אל על עברה למודל תמחור דינמי ברכישת הושבה וכבודה, הנהוג בחברות תעופה רבות בעולם. מחירי ההושבה והכבודה יהיו נתונים לשינויים מצד החברה מעת לעת, מיעד ליעד ומטיסה לטיסה. התעריף הקובע הוא התעריף ביום התשלום לשירות”.



תגובות: 0

נגישות