מעוניינים להוציא כרטיס אשראי? כך תעשו את זה נכון

מעוניינים להוציא כרטיס אשראי? כך תעשו את זה נכון

כבר עשרות שנים שכרטיס האשראי הוא ידידו הנאמן של האדם ומאפשר לו לשלם בקלות ובמהירות. אז איך בוחרים את כרטיס האשראי המתאים ביותר?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

תוכן ממומן ע"י אמריקן אקספרס (אקספרס פרימיום)

כבר שנים רבות שכרטיס אשראי הוא אמצעי תשלום מועדף על רבים ברחבי העולם כולו. יש לכך כמה סיבות: ראשית, משום שהוא מאפשר תשלום של סכומים גבוהים יחסית, שרובנו לא מחזיקים בארנק. שנית, בגלל הנוחות והפשטות של שליפת כרטיס אשראי* במקום חיטוט בארנק. שלישית, זו האפשרות הקלה ביותר עבור מי שמבצעים קניות באינטרנט. יש היצע רחב של כרטיסי אשראי. לפני שבוחרים אחד חדש, יש מספר פרמטרים חשובים שכדאי לבדוק.

כרטיס אשראי בנקאי או חוץ-בנקאי?

אפשר לחלק את כרטיסי האשראי לשני סוגים עיקריים, כרטיסי אשראי בנקאי וכרטיס אשראי חוץ בנקאי. כפי שניתן להבין, כרטיס אשראי בנקאי מונפק בידי בנק ומשויך לחשבון הבנק של הלקוח או הלקוחה. לעומת זאת, כרטיס אשראי חוץ בנקאי מונפק על-ידי חברות כרטיסי אשראי, ולעתים משויך למועדון לקוחות. בכרטיס אשראי בנקאי, מסגרת האשראי נובעת ישירות ממסגרת חשבון העו"ש של הלקוחות. זאת, בעוד כרטיס חוץ-בנקאי מספק מסגרת אשראי נוספת. בנוסף, במקרה של מעבר בין בנקים שונים, כרטיס האשראי מהבנק הקודם מתבטל – בעוד כרטיס חוץ-בנקאי אינו מושפע מכך כלל.

סוגי כרטיסי האשראי

לאחר שהחלטתם אם רצונכם בכרטיס בנקאי או חוץ-בנקאי, עומד לרשותכם מגוון גדול של כרטיסים המותאמים לקהלי יעד שונים. כך למשל, ישנם כרטיסים ייעודיים לאלה מאיתנו המרבים לטוס לחו"ל. בעזרת כרטיסים אלה, ניתן להיכנס לטרקלינים היוקרתיים בשדות התעופה ברחבי העולם, להשתמש בשירותי נציגים של חברת האשראי לתכנון הטיול, כולל הזמנת כרטיסים לאירועים ומסעדות, וכמובן – לקנות כרטיסי טיסה או לילות בבית מלון, בעזרת נקודות שנצברו בכרטיס האשראי, וביחס המרה מועדף.

יש כרטיסים המותאמים במיוחד לבעלי עסקים. אלה הם כרטיסי אשראי עסקיים, המקלים על ביצוע תשלומים עבור העסק ומעקב שוטף אחריהם, מאפשרים בחירה בין כמה מועדי חיוב אופציונליים, וגם כאן, מספקים הטבות מיוחדות בכל הקשור לנסיעות לחו"ל. ומה עוד? אם אתם שייכים למועדון כלשהו, כמו למשל מועדון מורים, עובדי הייטק, סטודנטים או אנשי ביטחון ומשפחותיהם; ואם אתם נוהגים לבצע קניות ברשתות מסוימות – סביר להניח שקיים כרטיס אשראי בשיתוף עם גופים אלה, שיעניק לכם הטבות ומבצעים שאינם ניתנים לציבור הרחב.

על קאשבק – שמעתם?

לצד צבירת נקודות על קניות בכרטיסי האשראי – על מנת להשתמש בהן לצורך רכישה בהנחה, או קבלת מוצרים ושירותים חינם, התווסף בשנים האחרונות שירות חדש, הלא הוא הקאשבק: משתמשים בכרטיס האשראי כדי לבצע קניות בחנויות וברשתות האהובות באינטרנט, ומקבלים על כך כסף חזרה, באמצעות אותו כרטיס אשראי. לכן, לפני שמזמינים כרטיס אשראי חדש – חשוב לבדוק את תוכנית הקאשבק שלו, ואילו הטבות היא מעניקה – למשל, מה אחוזי ההחזר על כל קנייה, והאם יש גם בונוסים.

בשורה התחתונה, כדי להבטיח שכרטיס האשראי החדש שלכם יהיה אופטימלי עבורכם, יש כמה דברים שכדאי לבדוק: האם יש כרטיס ייעודי המתאים למועדון הלקוחות שלכם, או לרשתות בהן אתם נוהגים לקנות; האם אתם זקוקים לכרטיס לצורך נסיעות לחו"ל, או אולי צרכים עסקיים; והאם תוכנית הקאשבק אטרקטיבית יותר מאחרות.

*הנפקת הכרטיס וגובה המסגרת נתונים לשיקול דעתה הבלעדי של המנפיקה אמריקן אקספרס בע"מ ו/או אקספרס פרימיום בע"מ. בכפוף לתנאי החברה ולתנאים המפורטים באתר, ההטבות עשויות להשתנות מעת לעת. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.
** הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.
*** מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
1
נגישות