מתחילים בבניית מסת שריר? על מה תצטרכו להוציא כסף

מתחילים בבניית מסת שריר? על מה תצטרכו להוציא כסף

אחת המטרות באימונים היא בניית מסת שריר. קבלו טיפים על מספר האימונים הנדרש, התרגילים הנכונים, הציוד וגם התזונה

בניית מסת שריר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

(תוכן מקודם)

בחרתם לשדרג את איכות החיים ולשלב כושר, תזונה נכונה ובניית מסת שריר בשגרת החיים? אנחנו מברכים אתכם על ההחלטה הבריאה. עלייה במסת השריר תורמת למראה חטוב ושרירי (מה שמגביר את הביטחון העצמי ואהבת הגוף) וכן מחזקת את השרירים. שגרה ספורטיבית מסייעת לתפקוד המערכות, מונעת מחלות, משפרת את אורח החיים ואף מאריכה אותם. אז לפני שאתם מתחילים: מהם הדברים בהם תצטרכו להשקיע?

אבזור הבית או חדר כושר

על מנת להתחיל בשגרת הכושר, אתם זקוקים לציוד המתאים. ציוד כמו משקולות, מתקנים אשר פועלים על כוח השרירים, וכמובן, הדרכה נכונה מאיש מקצוע. בחדרי הכושר השונים ניתן למצוא את כל אותם מכשירים וכן להיעזר במאמן הכושר בלמידה על התרגילים השונים והאופן הנכון לבצע אותם.

דרך נוספת להיכנס לכושר הנדרש היא אבזור הבית בכל אותם מכשירים, ולקיחת שיעורים של מאמן כושר אישי או איש מקצוע אחר אשר יוכל לפקח על התהליך. אופציה זו יקרה יותר מרכישת מנוי לחדר כושר, אך היתרון הגדול בה הוא המחויבות: לאחר הוצאת סכום כסף שכזהו רכישת ליווי אישי, אתם מחייבים את עצמכם לדבוק בתהליך ויוצרים סביבת חיים ספורטיבית בביתכם.

בגדי ספורט

את הפעילות הספורטיבית לא נוח לקיים בכל בגד. מן הסתם, נוח יותר ויעיל יותר ללבוש בגדי ספורט, אשר אינם מגבילים את התנועה ויש להם אוורור לאזורים המיוזעים. כיום קיים בחנויות מגוון גדול של בגדי ספורט. לנשים ישנם טייצים איכותיים אשר עוטפים את הרגליים באופן כמעט בלתי מורגש וגוזיות ספורט התומכות בחזה. לבני שני המינים יש מגוון של מכנסי ספורט מנדפי זיעה באורכים שונים.

פריט אשר חשוב ביותר להשקיע בו הוא נעלי ספורט מתאימות ובולמות זעזועים. במהלך ריצה או פעילות אחרת, עצמות הרגליים סופגות זעזועים. נעל טובה ומתאימה תבלום את אותם זעזועים מלפגוע בעצמות, ותשמור בכך גם על עמוד השדרה מהזעזועים.

תזונה

חלק חשוב לא פחות מהתהליך הוא שילוב תזונה נכונה ומאוזנת. ייצור תאי השריר ותחזוקתם, דורש כמות גדולה של חלבון וכן ויטמינים ומינרלים שונים.

אורח החיים החדש דורש שינוי מהותי בתפריט: ראשית, עליכם לאכול כמויות גדולות יותר. על מנת לשמור על מאזן קלוריות חיובי, האנרגיות שהגוף מנצל הן גדולות יותר עקב פעילותו הרבה. עליכם לאכול כמות נכבדה של חלבון ושומן, ולא להמעיט בפחמימות. חשוב לצרוך סיבים תזונתיים, אך להיזהר לא להגזים בהם, שכן הם גורמים לתחושת שובע שעלולה למנוע ממכם לאכול כמויות מספקות.

על מנת לזרז את התהליך ולדאוג שיתבצע באופן היעיל ביותר, אנשים רבים צורכים תוספי קריאטין ואבקות חלבון.

הקריאטין מבטיח את חיזוקם המהיר של השרירים ושיפור היכולות הספורטיביות. אבקת החלבון מומלצת לצריכה בבוקר וכשעה לאחר האימון בצורת שייק חלבון טעים ומזין. צריכה של כ-50 גרם חלבון ביממה מעלה את מסת השריר ומשפרת את יכולות הכושר האנאירובי.

כמה יעלה כל התהליך?

השינוי באורח החיים אינו זול ודורש היערכות כספית. מחירו של מנוי בחדר כושר נע בין 150 ל-475 ש"ח לחודש, ואימון אישי עלול לעלות בין 100 ל-200 ש"ח לאימון, כלומר בין 800 ל-1,600 ש"ח בחודש לשני אימונים בשבוע.
אבזור הבית כחדר כושר הוא גם סיפור יקר.

משקולת יחידה תעלה בין 30 לכ-800 ש"ח (למשקולת המקצועית ביותר), בעוד שמתקני הכושר הביתיים עולים בין כ-500 ש"ח לכ-11,000 ש"ח למכשירים מתקדמים ומשודרגים.

מחיר טייץ, מכנס או חזייה ספורטיבית נע סביב ה-100 ש"ח ויותר, וטווח המחירים של נעלי הספורט הוא רב ביותר – כמובן בהתאם למותג או למקצועיות המוצר. מחירם של תוספי התזונה ואבקות החלבון יכול להגיע לכ-250 ש"ח למארז.

1
נגישות