טעמנו את המבורגר סנסשיונל של טבעול: המבורגר צמחוני מפתיע

טעמנו את המבורגר סנסשיונל של טבעול: המבורגר צמחוני מפתיע

טעמנו את המבורגר סנסשיונל של טבעול ונסטלה, ובדקנו גם ממה הוא מיוצר וכמה הוא עולה. מה חשבנו? פרטים בכתבה באתר פואנטה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה




יש הרבה מאוד צמחונים שמתגעגעים להמבורגר. אין להם בעיה להיפרד מהשניצל ואפילו מהסטייק, אבל ההמבורגר… ממנו קשה להיפרד. אחד הפתרונות שהגיעו למדפים הוא המבורגר סנסשיונל (Sensational) של טבעול ונסטלה. מדובר באחד מתוך שני מוצרים בסדרת סנסשיונל (השני הוא "בשר" טחון). ההבטחה היא לבשר ללא בשר, המספק טעם ומרקם של בשר אמיתי.

המבורגר סנסשיונל של טבעול – ממה הוא עשוי?

מוצרי סנסשיונל מבוססים בעיקר על חלבון סויה וחיטה. המבורגר סנסיישנל מבטיח ערך תזונתי גבוה עם 16 גרם חלבון ביחידה, לצד ברזל וסיבים תזונתיים. הוא מכיל פחות קלוריות, פחות שומן ופחות שומן רווי בהשוואה לקציצת בשר ואינו מכיל כלל שומן טראנס או כולסטרול.

טבעול סנסיישנל

 

רשימת הרכיבים כוללת מים, חלבון סויה, שמנים צמחיים, חומץ, חלבון חיטה, מייצב (מתיל תאית), חומרי טעם וריח שהיצרנית לא מפרטת מהם, צבעי מאכל (שהיצרנית מתארת ככאלה שמגיעים ממקור טבעי), מלח, עמילן מפורק חלקית, אבקת סירופ גלוקוס, תמצית לתת, עמילן.

איך משיגים טעם, צבע ומרקם של המבורגר בשרי?

האתגר בייצור המבורגר צמחוני הוא לא רק אתגר הטעם. המבורגר מתאפיין בניחוח משלו, בעסיסיות ובמרקם מיוחדים לו. לשם כך, שולבו מגוון רכיבים שאמורים ליצור את התמונה השלמה: בחברה אומרים כי שילוב של שמנים צמחיים, כמו שמן קנולה וקוקוס, מעניק להמבורגר מראה של בשר משויש. רכז סלק, רימונים, גזר, דומדמניות ופלפל אדום מייצרים צבע אדמדם הדומה לזה של המבורגר בשרי. כאשר מכינים אותו על הגריל או על המחבת, ניגרים מההמבורגר נוזלים הרוחשים על המחבת בריח המאפיין צליית בשר.

המבורגר סנסשיונל: מבחן הטעם

אז אחרי כל ההקדמה והמידע החשוב על הרכיבים – מגיעה השאלה החשובה באמת: האם המבורגר סנסיישנל של טבעול טעים? האם מדובר בתחליף בשר שמרגיש כמו הדבר האמיתי?

אז ככה…

המבורגר סנסישנל הוא תחליף טעים שטעמו אינו זהה לטעמו של המבורגר בשרי. בתוך לחמניה, עם רטבים, חסה, מפפון חמוץ ועגבניה, החוויה דומה לחווייה של אכילת המבורגר, אך לא זהה.

המרקם גם הוא מוצלח, אך לא זהה למרקם של המבורגר בשרי.

בשורה התחתונה, מדובר בפתרון טעים וטוב, אך לא בתחליף מושלם. מבחינת הטועמים – שדווקא אינם צמחוניים, זוהי חלופה טובה כדי לצמצם את צריכת הבשר.

טבעול בשיתוף פעולה עם נסטלה

המבורגר סנסשיונל (Sensational), כאמור, הוא חלק מסדרת סנסשיונל – שהיא סדרה מצליחה שחברת טבעול הישראלית פיתחה יחד עם תאגיד נסטלה העולמי. באירופה המוצר משווק תחת המותג גארדן גורמה (Garden Gourmet), ובארה"ב תחת המותג סוויט ארת'.

 

המבורגר סנסיישנל

פיתוח המוצרים בוצע במרכז הפיתוח של נסטלה בסולון ארה"ב, יחד עם שפים ויועצים קולינריים ובשיתוף צוותי טבעול. ההבטחה בכל השווקים היא להמבורגר צמחוני שניתן להכין בדיוק כמו המבורגר רגיל, ושיש לו ריח, טעם ומרקם של המבורגר בשרי.

בנסטלה סימנו את פיתוח תחליפי הבשר והמזון הצמחוני כיעד אסטרטגי מרכזי. באירופה, נסטלה מובילה את קטגורית תחליפי הבשר בשוק האירופאי, עם 20% נתח שוק ב-20,000 נקודות מכירה.

בישראל ההערכה בחברה היא שהקטגוריה תגיע להיקף מכירות של 150 מיליון שקל בתוך 5 שנים.

מבצעים עם פואנטה

הסיבות של נסטלה להשקעה בתחום הן כמובן לא סיבות של מוסר ורחמים על בעלי חיים, אלא הבנה שיש כאן פואנציאל להרוויח לא מעט כסף. בשנת 2020 חל זינוק דרמטי של מאות אחוזים במכירות תחליפי הבשר בארה"ב. באירופה הקטגוריה צמחה ב- 25%. ההערכה היא שעד שנת 2030 מכירות מזון מן הצומח ובשר מתורבת יגיעו לכ-140 מיליארד דולר.

כאן בישראל ההערכה היא שהמוצר יהיה פופולרי לא רק בקרב צמחונים. לדברי סתיו יואלי, מנכ"לית חטיבת מזון מצונן וקפוא באסם-נסטלה, "סדרת סנסשיונל צפויה להפוך למבוקשת לא רק על ידי טבעונים או צמחונים, אלא גם בקרב צרכנים המעוניינים בהפחתת צריכת הבשר שלהם. להערכתנו, תוך 5 שנים הקטגוריה החדשה של בשר ללא בשר תצמח להיקף מכירות שנתי של כ- 150 מיליון ₪".

מחיר סנסשיונל בורגר

מחיר: 27-35 ש"ח לאריזה של שתי קציצות (סה"כ 226 גרם).

 

את הכתבה הזאת אתם חייבים לשתף בוואטס-אפ, ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה קל!

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



     


    היה לכם מעניין?
    לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות