יש אנשים שתמיד אכלו גרנולה, ומסתבר שיש כאלה שמגלים אותה רק עכשיו… השוק הזה בצמיחה, ועכשיו מצטרף למדף מוצר חדש – גרנולה של תלמה ששמה גרנולה פרוטאין. כפי שאפשר להבין משמו, גרנולה PROTEIN הוא מוצר שהחברה שמה בו דגש על כמות החלבון. הסדרה כוללת שני טעמים הכוללים 23%-24% חלבון.
תלמה גם מבטיחה כאן כמות נמוכה של סוכר – אז האם היא מצליחה לייצר גרנולה טעימה? כל הפרטים במבחן הטעימה של פואנטה:
גרנולה של תלמה – גרנולה פרוטאין בשני טעמים
כאמור, הדגש בגרנולה של תלמה הוא על החלבון. בחברה אומרים כי “טרנד” החלבון הוא כבר מזמן לא טרנד: “בתקופה האחרונה ניתן לראות יותר ויותר קטגוריות ומוצרים המכילים תוספת חלבון, ומעידים שהביקוש כאן כדי להישאר. עם זאת, מוצרים רבים בשוק אומנם מציעים חלבון בכמות גבוהה, אך מכילים גם כמות גבוהה של סוכר, נתרן או שומן רווי”. לדברי נגה בנר סוארי, מנהלת שיווק דגני “תלמה”, עולמות הגרנולה והחלבון – שניהם שווקים שצומחים במהירות בישראל בשנים האחרונות. השילוב ביניהם לא מפתיע ומגיע על רקע העלייה במודעות לתזונה בריאה ומאוזנת, שילוב כושר באורח החיים וביקוש למוצרים הנותנים מענה איכותי ברמת החלבון”.
בתלמה, כמובל, לא יכולים להישאר מחוץ לחגיגת הגרנולה ולכן משיקים את גרנולה פרוטאין של תלמה בשני טעמים עם תוספות: תוספת אגוזים ותוספת שקדים וחמוציות.
כל אחד מהמוצרים מכיל 23-24% חלבון, שיבולת שועל מלאה, מהווה מקור לסיבים תזונתיים ועם חצי כפית סוכר במנה של 30 גרם.
המוצרים ללא מדבקות אדומות.
טעמנו את שני הסוגים ואהבנו את שניהם, אם עדיפות קלה לגרסה עם החמוציות.
ההבטחה לגבי גרנולה במתיקות נמוכה מתקיימת כמובן. קיימת מתיקות עדינה מאוד, אשר עבור חלק מהטועמים הייתה אפילו עדינה מדי ויצרה תחושה של היעדר טעם מובחן. לכן, אגב, הגרסה עם החמוציות מוצלחת יותר, מפני שהיא מרעננת את הטעם.
עם זאת, מי שמעוניין בטעם מתוק יותר יכול פשוט להוסיף לעצמו סוכר, דבש, סילאן או ממתיק אחר. ההחלטה לשווק את המוצר עם כמות נמוכה של סוכר היא החלטה טובה שמסייעת לצרכנים להתרגל לאכול פחות מתוק ומשאירה להם את הבחירה אם להמתיק את הגרנולה בעצמם.
מבחינת התוספות של האגוזים, השקדים והחמוציות – התוספות נמצאות בכמות יפה, אפשר היה אפילו להוסיף עוד קצת מהן…
בשורה התחתונה, מוצר טעים לאכילה בנפרד או כתוספת.
האריזה מגיעה עם אפשרות לסגירה חוזרת, וטוב שכך.
גרנולה – שוק של 56 מיליון שקל
מן הסתם, הסיבה להתלהבות מהגרנולה הוא העובדה שאפשר לאכול אותה ולמשנש אותה עם הרבה פחות ייסורי מצפון… אפשר לאכול אותה לבד ואפשר להוסיף ליוגורט, ולקבל ארוחה מזינה ומשביעה. מדובר כבר בשוק שמגלגל בישראל בשנה כ-56 מיליון ₪.
שוק הגרנולה מחולק בצורה גסה לשתי קטגוריות: קלאסית ופרימיום. הקטגוריה הקלאסית מהווה כ-85% מכלל השוק וכוללת את מוצרי החברות הגדולות המגיעים בטעמים וגדלים שונים. קטגוריית הפרימיום, כוללת בתוכה מוצרי נישה עם הטבות שונות: תוספות ייחודית, רכיבים מיוחדים, קליימים וכו’ (למשל – גרנולה פנינה רוזנבלום, טוסו).
במקביל, כאמור, תלמה רוצה לנצל את הגידול ברכישת מוצרים מועשרים בחלבון. שוק המוצרים מועשרי החלבון בישראל גלגל ב-2020 342 מיליון ₪ (גידול של 17% מהשנה הקודמת), והתרחב בשנה זו ל-10 קטגוריות נוספות, כך שהיום ניתן למצוא מוצרים מועשרי חלבון בלא פחות מ-23 קטגוריות מזון שונות (דגני בוקר, מעדנים, ארוחות מוכנות, חטיפים, גלידות ועוד). כך למשל, רק לאחרונה פרסמנו כאן מבחן טעימה של סקירה: מעדן סויה BIO מועשר בחלבון מסדרת תנובה אלטרנטיב
מחיר גרנולה של תלמה
מחיר: 14-15 ש”ח ל-300 גרם.