השוואת חבילות אינטרנט - כך תשלמו פחות, הרבה פחות. הטיפים של פואנטה

אתם משלמים על אינטרנט יותר מדי. כך תשלמו פחות

אתם נהנים לזרוק לפח 300 שקל כל שנה? שימו לב להשוואת חבילות האינטרנט שיראו לכם איך משלמים פחות על חבילת אינטרנט זהה. היכנסו לאתר פואנטה וגלו איפה אתם טועים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

יש סיכוי טוב שאתם משלמים יותר מדי על האינטרנט. למעשה, רוב הצרכנים בישראל משלמים יותר מדי על האינטרנט, ואת זה קובע משרד התקשורת בכבודו ובעצמו. הסיבה היא בעיקר חוסר מודעות, שנובע בין היתר מהעובדה שכדי להיות מחוברים לאינטרנט אנחנו צריכים לשלם על תשתית ועל ספק. את התשתית מספקות הוט ובזק, אבל ספקיות אינטרנט יש הרבה – החל מסלקום ופרטנר, דרך 012 ובזק בינלאומי ועד אקספון והוט מובייל. הסיבה השנייה היא שאנחנו לא עושים השוואת מחירי חבילות אינטרנט, או לפחות לא משווים בתדירות גבוהה. כמה אנחנו מפסידים? זה יכול להגיע ליותר מ-300 שקל בשנה, שאותם אנחנו פשוט תורמים לחברות התקשורת.

חבילת אינטרנט – תשתית, ספק והכסף שביניהם

כדי שנוכל לגלוש באינטרנט, אנחנו צריכים שתהיה לנו בבית תשתית אינטרנט וגישה לתשתית הזאת. את התשתית מספקות בעיקר הוט ובזק (חברת IBC תתחיל להאיץ את פריסת הסיבים האופטיים שלה בקרוב), ואת הגישה מספקות מגוון חברות. כל צרכן יכול למעשה לבחור באיזו דרך לשלב בין התשתית לבין הספק – ופה קבור הכלב.

במשך הרבה שנים היינו צריכים לרכוש חבילת תשתית אינטרנט מבזק או מהוט בנפרד ולהתחבר לספקית אינטרנט בנפרד. אך כבר כמה שנים שהצרכנים בישראל לא חייבים להתחבר לאינטרנט בשיטה של חיבור מפוצל. למעשה, יש כמה דרכים להצטרף לחבילת אינטרנט – והמחירים יכולים להיות שונים למרות שהמוצר הסופי מבחינת הלקוח יהיה זהה. האפשרויות להתחבר הן:

חיבור מפוצל: הלקוח משלם בנפרד לבזק/הוט ובנפרד לספקית האינטרנט, ומשלם לכל אחת מהן בחשבונית נפרדת.
בנדל הפוך: חיבור משולב באמצעות בזק / הוט, כך שבזק / הוט מספקות את החשבונית.
שוק סיטונאי (BSA): חיבור משולב באמצעות ספקית האינטרנט (בזק בינלאומי, סלקום, פרטנר, 012 מובייל, אקספון 018 וכו'), כך שספקית האינטרנט שולחת את החשבונית על השירות שכולל גם את התשתית.

השוואת חבילות אינטרנט – כמה אתם פראיירים?

במשרד התקשורת השוו בין החבילות המבוססות על תשתית בזק לבין עצמן – וגילה פערים מפתיעים לגבי חבילה זהה. לפי נתוני המשרד, רבים מלקוחות האינטרנט של בזק לא יודעים שאם הם יצטרפו לחבילת אינטרנט באמצעות ספקית האינטרנט שלהם, הם ישלמו אפילו 24% פחות – כך לפי השוואת חבילות אינטרנט מעמיקה שביצע משרד התקשורת.

לדוגמה, אם לקוח מבקש להתחבר לחבילה במהירות של 40 מגה על גבי תשתית של בזק – הוא יכול לשלם כ-107 ₪ ויכול לשלם כ-80 ₪, עבור אותה חבילה בדיוק.

פרסום תוכן

במידה שביצע התקשרות מול בעל התשתית בנפרד ומול ספק גישה בנפרד ("חיוב מפוצל"), הוא משלם בממוצע כ-107 ₪ לחודש. בשוק סיטונאי (BSA) ישלם הלקוח בממוצע רק כ-80 ₪ לחודש.

מהנתונים שנאספו על ידי משרד התקשורת עולה כי דווקא החבילה הפחות אטרקטיבית, הן מבחינת המחיר והן מבחינת המורכבות הצרכנית, חיוב מפוצל ברשת בזק או ברשת הוט, היא החבילה הנפוצה ביותר בקרב רוכשי חבילות אינטרנט. זאת, למרות שחבילה זו משווקת בתעריפים גבוהים יותר בהשוואה לחלופות הקיימות כיום בשוק.

 

במילים אחרות, אילו הלקוחות היו מבצעים השוואת מחירי חבילות אינטרנט פשוטה, הם היו מגלים שהם יכולים לשלם על חבילה זהה לזו שיש להם – מחיר הרבה יותר נמוך. אגב, לא חייבים לחכות לתום תקופת מבצע על חבילת אינטרנט בשביל לבדוק, אפשר ומומלץ פשוט לעשות את זה באופן יזום מדי כמה חודשים.

מה מגלה השוואת מחירי חבילות אינטרנט זהות עם בזק?

משרד התקשורת מפרסם השוואה שהוא עצמו ביצע בין העלויות של הצרכנים, ושימו לב לפערים העקביים עבור מי שבוחר בתשתית של בזק. המשמעות היא שבזק באופן שיטתי גובה יותר כסף מלקוחות שהיא מטפלת בהם ישירות.

אגב, מסקנה מעניינת אחרת שעולה מהשוואת מחירי האינטרנט בבזק היא שממש לא משתלם להצטרף לחבילה של 15 או 40 מגה, כי החבילה עד 100 מגה עולה כמעט אותו דבר.

 

בכל אופן, לקוח שמצטרף לחבילת 100 מגה ומשלם בנפרד לבזק ובנפרד לספקית האינטרנט – משלם 105 שקל בחודש בממוצע. אילו היה מבצע את ההתקשרות ישירות דרך בזק – הוא היה משלם 98 שקל בחודש, ואילו הוא היה מצטרף דרך ספקית האינטרנט שמבצעת עבורו גם את החיבור לבזק – הוא כבר היה משלם רק 87 שקל. בראייה שנתית, מדובר בחיסכון של 216 שקל…

בחבילות של 40 מגה – הפער אפילו גדול יותר ומגיע ל-26 שקל בחודש, שהם 312 שקל בשנה.

לא חבל על הכסף?

מה מגלה השוואת המחירים לגבי תשתית הוט?

אם אתם מבקשים להתחבר לאינטרנט מהיר המבוסס על סיבים אופטיים – מומלץ שתבצעו השוואת מחירי אינטרנט גם כאן. נזכיר כי כפי שפורסם כאן בפואנטה, לאחרונה קיימת חבילת אינטרנט מהיר בהוט, לאחר שזו הצטרפה אל פרטנר וסלקום שמקדמות את הסיבים האופטיים שלהן ומציעות חבילות אינטרנט מהיר (הכוונה למהירויות של 500 מגה או 1000 מגה).

אם תהיתם מה קורה עם אינטרנט מהיר בבזק, בזק לא משחקת בזירה הזאת. לכן, כאן לצרכנים יש פחות אפשרות בחירה.

כפי שאפשר לראות מנתוני משרד התקשורת – כשמדובר באינטרנט מהיר, אין עקביות וכל צרכן צריך לבצע השוואה נקודתית ולבדוק כיצד הוא מרכיב את החבילה.

סקר: כרבע מהצרכנים הוזילו את עלויות האינטרנט ע"י החלפת חבילה

פואנטה טלגרם

מסקר התנהגות צרכנים שנערך ממש כעת, בינואר 2020, עבור משרד התקשורת, עולות מספר תובנות מעניינות:

  • 23% מהלקוחות ששינו תוכנית או עברו ספק בעקבות שיקולי מחיר, הצליחו להוזיל את חבילת האינטרנט שלהם ב-21%-50%.
  • שניים מכל שלושה צרכנים מעדיפים לשלם את שירותי האינטרנט שלהם בתשלום אחד, דרך ספק השירות או ספק התשתית. לכן נראה שאכן קיימת בעיה של מודעות לכך שהאפשרות הזאת קיימת.
  • כשליש מהמשיבים לא יודעים לומר כמה הם משלמים בחודש על חבילת האינטרנט שלהם. מדובר בנתון שמסביר במידה רבה גם את העובדה שהצרכנים פשוט משלמים יותר מדי… חוסר ידיעה הוא יתרון עצום עבור החברות.
  • שליש מאלו שזוכרים כמה הם משלמים בחודש, מדווחים שגובה התשלום החודשי הוא לפחות 91-120 ₪.

פואנטה

עוד כתבות מעניינות בפואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות