האינטרנט במהירות חצי ג'יגה של הוט חוזר. האם הוא משתלם? - פואנטה

האינטרנט במהירות חצי ג'יגה של הוט חוזר. האם הוא משתלם?

האינטרנט המהיר של הוט הוקפא בשל הנחיית משרד התקשורת וכעת ישווק מחדש. מחיר החבילה הוזל מעט, אך עדיין לא נמוך

תביעה נגד הוט
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לאחר הפסקה של חודשיים שנכפתה על חברת הוט ע"י משרד התקשורת, האינטרנט במהירות חצי ג'יגה של הוט חוזר. המחיר הנוכחי של האינטרנט המהיר של הוט מעט יותר נמוך מזה שבו הוא הושק לפני חמישה חודשים – אך עדיין גבוה יותר משל סלקום או פרטנר. מדובר בחבילת אינטרנט מהיר בפריסה ארצית שהוט השיקה במפתיע לפני כארבעה חודשים, וטלטלה את השוק בשל הפגיעה הפוטנציאלית בפרטנר ובסלקום – שעדיין אינן פרוסות בכל הארץ. כפי שפורסם בפואנטה חדשות צרכנות, משרד התקשורת השעה את שיווק האינטרנט המהיר של הוט בסוף חודש יוני, וכעת מאשר אותה.



אינטרנט מהיר – אך לא הכי מהיר, וגם לא הכי זול

חבילת אינטרנט מהיר כמו זו שמציעה כעת הוט אינה החבילה המהירה ביותר שהצרכנים הישראלים יכולים להשיג היום. סלקום, פרטנר ואנלימיטד (Unlimited) מציעות אינטרנט מהיר עוד יותר – במהירות כפולה של ג'יגה. הוט לא מסוגלת לספק מהירות כזאת על גבי התשתית שלה. החברות שכן יכולות לעשות זאת הן אלו שפרסו סיבים אופטיים. אלא שהוט מציעה פריסה כמעט ארצית (למעט באזור מודיעין, לשם היא תגיע בהמשך השנה), ואילו סלקום ופרטנר עדיין לא פרוסות בכל הארץ.

בנוסף, חבילת אינטרנט מהיר של הוט במהירות 500 Mb כוללת מהירות ההעלאה עד 10 מגה-ביט בשנייה. מהירות העלאה זו אינה העלאה מהירה. בסלקום ובפרטנר למשל מבטיחים מהירות של עד 50 MB.

ומה קורה עם בזק? למרבה הבושה, היא ממש מחוץ לתמונה, והיא מציעה כעת אינטרנט במהירות מירבית של עד 100 מגה. במקומות רבים, לקוחות האינטרנט של בזק מקבלים מהירות הרבה יותר נמוכה מ-100 מגה.

כמה יעלה לכם אינטרנט מהיר של הוט?

השירות יתאפשר באמצעות ממיר HOTBOX4 וממירי FIBER 4K. המשמעות היא שלקוחות שיצטרפו לחבילה זו ואין להם ממיר פייבר 4K, יצטרכו להצטייד בנתב החדש HOTBOX4, שעלותו כ-12 ש"ח בחודש. הנתב החדש תומך בתדר GHz2.4 ובתדר GHz5, ומאפשר שימוש בריבוי מכשירים המחוברים לרשת האינטרנט וגלישה של עד 500 מגה גם בחיבור לרשת אלחוטית.

מחיר חבילת אינטרנט מהיר בהוט הוא כ-120 שקל בחודש ל-500 מגה, ויחד עם הנתב המחיר הוא 131 שקל בחודש. עד 31 באוגוסט הוט מציעה מבצע, שלפיו בשלושת החודשים הראשונים המחיר הוא כ-90 שקל בחודש (לא כולל הנתב). המחיר לא כולל תשלום לספקית האינטרנט, שאותו יש לשלם בנפרד. קיימת גם עלות התקנה של כ-30 שקל.

אגב, הוט כנראה הבינה שהגזימה עם המחיר שנקבה כאשר השיקה את החבילה לראשונה בחודש מאי 2019. אז היא נקבה במחיר גבוה יותר של 130 שקל בחודש (ו-100 שקל בשלושת החודשים הראשונים), וכעת הוזילה אותו בעשרה שקלים בחודש.

בכל מקרה, הוט אינה זולה. מחיר חבילת אינטרנט מהיר בסלקום ובפרטנר הוא כ-100 שקל בחודש ל-500 מגה למשך שנה – כאשר הנתב כלול בחבילה. סלקום נותנת חודשיים ראשונים חינם והתקנה חינם. גם כאן יש לשלם בנפרד לספק.

בחברת אנלימיטד מציעים חבילת אינטרנט מהיר של תשתית + ספק (015 או 018) במהירות 500 מגה במחיר של כ-120 שקל לחודש למשך השנה הראשונה (אך הראוטר וההתקנה עולים כ-300 שקל).

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

פואנטה



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות