כל התשובות לגבי ההודעה המלחיצה ממערך בטחון המידע של צה"ל

כל התשובות לגבי ההודעה המלחיצה ממערך בטחון המידע של צה"ל

ישראלים רבים קיבלו הודעה מפתיעה ממערך בטחון המידע של צה"ל ולא בטוחים אם היא אמינה. כל הפרטים וההנחיות למילואימניקים ולשאר הציבור

מערך בטחון המידע
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

במוצאי שבת קיבלו מיליוני ישראלים הודעה מוזרה מעט לטלפונים הסלולריים שלהם. ההודעה יועדה באופן עקרוני למילואימניקים, ולאו דווקא כאלה שנמצאים כעת בצו 8 – אלא בכלל. בהודעה, שנשלחה ממחלקת בטחון מידע בצה"ל, מופיעה קריאה למי שעובד עם אפליקציות שמחוברות לסלולרי ולמחשב הנייד במקביל – לנתק בין השניים. הסיבה, כמובן, היא בטחון מידע. בנוסף, ההמלצה היא לבטל שירותי מיקום שאינם נחוצים.

ההבהרה של המערך לבטחון המידע

רבים ממי שקיבלו את ההודעה , לא ידעו אם היא אמינה. בכל זאת, לאורך המלחמה הזהירו אותנו באמצעות מערך הסייבר הלאומי להיזהר מהודעות חשודות. אולם, ההודעה מאומתת. לאחר שרבים התלבטו איך להגיב להודעה הזאת פרסם דובר צה"ל את ההודעה הבאה:

"צה״ל ומערך הסייבר הלאומי מבהירים כי המסרון שהופץ ממחלקת בטחון מידע בצה"ל היה מיועד למשרתי מילואים בלבד. ההודעה נשלחה כחלק ממאמצים להעלות מודעות ולהביא להתנהלות בטוחה ברשת.

צה״ל מצר על אי הבהירות בנוסח ההודעה.

ההמלצה אינה מחייבת אזרחים אך ככלל מערך הסייבר הלאומי ממליץ לנקוט בזהירות ברשת:

  • בתום השימוש ב-WhatsApp Web סיגרו את הדפדפן ונתקו את הקישוריות דרך מכשיר הטלפון: לחיצה על שלוש נקודות בוואטסאפ – מכשירים מקושרים – יש להקיש על מכשיר כדי להתנתק.
  • הרשאות המיקום – מומלץ שלא לכבות מיקום במכשיר הנייד! ההמלצה היא לא לאשר הרשאות מיקום באפליקציות שאין צורך ממשי במתן הרשאה זו. עם זאת, חשוב מאוד שבאפליקציית פיקוד העורף תאושר ההרשאה לשימוש במיקום. >> מעניין? עקבו אחרינו בטלגרם – זה קל 🙂 לחצו כאן >

תזכורת: זהירות מהודעות שכוללות קישוקים

נזכיר כי מערך הסייבר הלאומי פרסם התרעה חשובה לכלל הציבור בנוגע להודעות שנשלחות לישראלים רבים. המערך מזהיר מפני ניסיונות גניבת מידע באמצעות הודעות הנשלחות למייל או לנייד עם הבטחה למידע בדבר החטופים.

בכל ימות השנה, ועל אחת כמה וכמה עכשיו, יש להימנע מפתיחת הודעות מאנשים שאינכם מכירים ומפתיחת קישורים. הקישור עלול להוות פתיון שיאפשר פריצה למכשיר שלכם. את כל הפרטים קראו בכתבה על אזהרה של מערך הסייבר הלאומי על הודעות מייל מזויפות.

תזכורת (2): כך תוודאו שהאויב לא משתמש במצלמת האבטחה שלכם

אם יש לכם מצלמות אבטחה בבית או בעסק, שימו לב גם לאזהרה הנוספת של מערך הסייבר הלאומי. לאחרונה זוהו פריצות למצלמות אבטחה. לכן – חשוב שתאבטחו את המצלמה שלכם, ואם אינכם יודעים לעשות זאת, נתקו אותה מהרשת או כסו אותה – במיוחד אם היא משקיפה אל אזורים רגישים שהאויב עשוי למצוא בהם עניין. את כל הפרטים וההנחיות קראו בכתבה על אזהרת מערך הסייבר מפני פריצה למצלמות אבטחה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות