מענק התארגנות לחורף למפונים: נפתחה אפשרות להגיש בקשה

זה גובה מענק החורף למפונים. נפתחה אפשרות להגיש בקשה

כל הפרטים על מענק התארגנות לחורף שפתוח בפני מפונים מהדרום ומהצפון: תנאי הזכאות, הסכום (הלא גבוה) ורשימת היישובים

הריסות קיבוץ בארי - חברות התקשורת לא יגבו תשלום
קיבוץ בארי אחרי הטבח
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מה אפשר לעשות ב-1000 ש"ח? לא הרבה, אבל זה גובה מענק ההתארגנות השני שהממשלה מחליטה לתת כעת לרבבות המפונים מביתם כמענק התארגנות לחורף. למענק התארגנות פעימה שנייה זכאים מי שמקום מגוריהם הקבוע הוא עד 7 ק"מ מרצועת עזה ועד 3 ק"מ מגבול לבנון (רשימת היישובים בהמשך הכתבה). מדובר ב-1000 ש"ח לאדם, ורק עד 5000 ש"ח למשפחה. נזכיר שרבים מהמפונים נשארו בחוסר כל לאחר שנמלטו מבתיהם, אין להם בגדי חורף, אין להם מעילים, אין להם נעליים או שום ציוד לחורף. סכום של 1000 ש"ח לאדם הוא סכום פעוט לאור יוקר המחיה, ומספיק בקושי לזוג נעליים וג'ינס.

למעשה, את ההחלטה לתת סכום של 1000 ש"ח לאדם מגיעה בסמיכות להחלטה אחרת שמקבלים ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר סמוטריץ' – להעביר תקציב שמנוגד לכל ההמלצות של אנשי המקצוע. התקציב כולל כמעט 5 מיליארד שקלים שלא מועברים למפונים, למלחמה, לשיקום או לפיתוח – אלא למגזרים המקורבים לצלחת. בין היתר, מדובר במיליונים שיועברו למניעת נשירה מישיבות ולהסדרת פטור של חרדים מהצבא. כל זה בעיצומה של מלחמה. לאור זאת, גובה המענק והמגבלה של 5000 ש"ח למשפחה, גם אם יש בה יותר מ-5 נפשות – מקוממים במיוחד. אם למדינה יש מספיק כסף כדי לתקצב משרד לא חיוני כמו משרד המורשת או משרד המסורת, ראוי היה שהיא תדאג למענק חורף הרבה יותר נדיב למי שבעקבות מחדל של מדינת ישראל נותר בלא כלום.

אגב, את הסכום הפעוט הזה הממשלה מאשרת גם במקביל לאישור של ועדת הכספים להקצות 200,000 ש"ח לאולפן טלוויזיה במשרד ראש הממשלה – מה שמצביע על סדר העדיפויות של ממשלת ישראל ביחס לכ-130,000 מפונים.

מי יכול לבקש מענק התארגנות לחורף?

כאמור, כעת מדובר במענק להתארגנות והצטיידות לעונת החורף. הנה פרטים לגבי הזכאות:

למענק זכאים תושבי העוטף המתגוררים מ-0 עד 7 ק"מ מהרצועה ותושבי יישובי הצפון, העומדים בתנאים הבאים: מקום מגוריהם הקבוע הוא ביישוב שפינויו או ריענונו הוארכו עד ליום 31 בדצמבר 2023, שפונו מבתיהם החל מ-7.10.2023, עדיין לא שבו למקום מגוריהם הקבוע.

רשימת היישובים הזכאים למענק התארגנות

יישובי הדרום: אבשלום, אוהד, אור הנר, איבים, ארז, בארי, בני נצרים, ברור חיל, גבים, גברעם, דורות, דקל, זיקים, זמרת, חולית, יבול, יד מרדכי, יכיני, ישע, יתד, כיסופים, כפר מימון, כפר עזה, כרם שלום, כרמיה, מבטחים, מבקיעים, מגן, מפלסים, נווה, נחל עוז, ניר יצחק, ניר עוז, ניר עם, נירים, נתיב העשרה, סופה, סעד, עין הבשור, עין השלושה, עלומים, עמיעוז, פרי גן, צוחר, רעים, שדה ניצן, שדי אברהם, שדרות, שובה, שוקדה, שלומית, תושיה, תלמי אליהו, תלמי יוסף, תקומה.

יישובי הצפון: אביבים, אבן מנחם, אדמית, אילון, בצת, ברעם, בית הלל, גורן, גרנות, דובב, דישון, דפנה, דן, הגושרים, זרעית, חניתה, יפתח, יערה, יראון, כפר גלעדי, כפר יובל, לימן, מטולה, מלכיה, מנרה, מעיין ברוך, מצובה, מרגליות, משגב עם, מתת, נטועה, סאסא, ערב אל עראמשה, צבעון, קרית שמונה, ראש הנקרה, רג׳ר, רמות נפתלי, שאר ישוב, שומרה, שלומי, שניר, שתולה.

  • את הבקשה ניתן להגיש עד 31 בדצמבר באתר רשות המיסים.
  • די שאחד מבני הזוג ימלא טופס בקשה מקוון עבור התא המשפחתי.
  • ילדים מעל גיל 18, גם אם מתגוררים עם ההורים, יגישו בקשה נפרדת למענק.
  • הבקשות יטופלו תוך 3 ימי עסקים מהגשתן ולאחר שהרשות תאמת את חשבון הבנק של מגישי הבקשה.
קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות