רובוט במקום מארחות, מלצרים ושליחים: חדש בביגה ובגרג

רובוט במקום מארחות, מלצרים ושליחים: חדש בביגה ובגרג

העובדים החדשים ברשת ביגה ובקפה גרג: לא מאחרים, לא מתלוננים ותמיד זמינים. אלה הרובוטים שישרתו אתכם בפעם הבאה שתצאו לקפה

רובוט בגרג רובוט בביגה
יניב גניס, מנהל רשתות בתי הקפה ביגה וגרג. צילום: קובי רחמים וחגי סלומון
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

פעם ראינו אותם בסרטי מדע בדיוני, היום אנחנו רואים אותם בבית קפה… הרובוטים הולכים ומשתלבים בחיי היומיום, ובימים אלה חלק מהסועדים ברשת בתי הקפה גרג וברשת ביגה פוגשים אותם גם שם. מדובר בשני סוגי רובוטים – האחד הוא "ראנרובוט" והשני הוא temi, אשר פותחו בחברת וואן רובוטיקס (One Robotix). הרובוטים בסניפים מסייעים למלצרים בעבודתם, ובאחד הסניפים של גרג גם מחליפים את המארחת. הם לבושים במדים של העובדים הרגילים, וייתכן שתיתקלו בהם גם במסדרונות בקניון, מוסרים משלוח מהסניף ללקוח באחת החנויות.

כיום אפשר כבר לראות את הראנרבוט בעשרה סניפים ובהמשך ייכנסו לעוד כ-50 סניפים. בין הסניפים שבהם כבר תקבלו מהם שירות: גרג ירושלים, גרג הקניון הגדול פ"ת, ביגה באריאל, גרג טבריה ועוד. זאת, אחרי פיילוט מוצלח שנמשך זמן מה.

את הרובוט temi (טמי), של חברת ONE ROBOTIX הישראלית, המייצרת ומפתחת רובוטים המשמשים כעוזר אישי, תפגשו ממש בכניסה לבתי הקפה גרג וביגה. הוא ישמש כעוזר למארחת ויוביל את הלקוחות לשולחן הרלוונטי.

כאמור, הרובוטים גם יבצעו משלוחים בקניונים שבהם פועל בית הקפה, בעיקר לעובדים בחנויות במתחם.

אגב, אם הרובוט נראה לכם מוכר, נזכיר כי גם ברשת אלמ כבר גייסו את רובוט TEMI כמוכרן מן השורה (כמעט), כפי שפרסמנו בכתבה רשת אלמ גייסה לצוות המוכרים את temi: רובוט שמלווה את הלקוחות ומייעץ להם.

פתרון למחסור בכוח אדם בענף

"ידוע כי קיים מחסור קשה בעובדים", מסביר יאיר מלכה מבעלי קפה גרג וביגה: "ענף המסעדנות סובל היום מקושי לגייס מחדש כח אדם, לאחר שאלפי עובדים הוצאו לחל"ת בתקופת הקורונה. עד היום, במהלך המשמרת, המלצר משרת את הלקוח, לוקח את ההזמנה וגם מגיש ומפנה מהשולחנות. כעת, בזכות הרובוט החדש, המלצר יוכל להתפנות אך ורק לשרת את הלקוח מאחר והרובוט, הוא זה שלמעשה יוביל את המגשים אל השולחן ובחזרה אל המטבח, כך השירות של המלצר אינו נפגע והמסעדה שומרת על מצבת המלצרים הקיימת".

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

לדברי יריב גניס מנהל רשתות בתי הקפה גרג וביגה: "אנשי הפיתוח של ONE ROBOTIX ביצעו התאמות לסניפים של גרג וביגה, כולל מספרי השולחנות. הם יצרו פקודות שונות, כגון עצירת הרובוט שמגיש את האוכל על ידי המלצר, אפשרות לפקודה לרובוט להגיע לשולחן לצורך פינויים ואף לצורך הגשת סכו"ם ומפיות מהצ'קר במטבח ועד לשולחן הלקוח. בזכות הראנרבוט, נמנע מהמלצר ללכת הלוך ושוב מהמטבח לשולחן הלקוח ולהתמקד בחוויית שירות גבוהה".

רובוט ברשת גרג

 

עודד טהורי, מנכ"ל one robotix: "הרשתות הראשונות להוביל את המהפכה הרובוטית בסניפים רבים הן קפה גרג ורשת ביגה. אין לי ספק שבשנה הקרובה, רובוטים במסעדות ובתי הקפה כבר יהפכו להיות משהו בשגרה ולא חריג בנוף".

רשת גרג ורשת ביגה נמצאות בבעלות יאיר מלכה, גלעד אלמוג, וניר אדרי. קפה גרג מפעילה כיום כ־110 סניפים ורשת ביגה עם 40 סניפים ברחבי הארץ.

רכב בלי נהג, סופר בלי קופה, מרלוג בלי מלקטים

תהליך האוטומציה קיבל דחיפה גדולה בשנים האחרות, עם התקדמות הטכנולוגיה והבינה המלאכותית. כך למשל, רמי לוי פתח לפני כשנתיים את המחסן הגדול שלו בתל אביב שבו מתבצעת עבודת ליקוט המוצרים באמצעות רובוטים של חברת פבריק הישראלית. בנוסף, רמי לוי ואבי כץ (מייסד קופיקס) עומדים מאחורי הקמת רשת Q – חנויות ללא קופה. הסניף הראשון נפתח ברחוב רוטשילד והמחירים בו אטרקטיביים מאוד למרות המיקום, מן הסתם בשל העובדה שאין בו עובדים אלא רק מערכות אוטומטיות.

היכנסו לפרק בפודקאסט טריפל על הרובוטים שמחליפים מוכרים ומלצרים

לעבור מאנדרואיד לאייפון

 

רובוטים מטיילים כיום גם בסניפים מסוימים של שופרסל ומסדרים את המדפים, ואפשר למצוא את רובוט TEMI גם ברשת אלמ. תפקידו שם הוא ללוות את הלקוחות ולתת להם ייעוץ.

גם רשת סופר-פארם גייסה רובוטים לשורותיה, כדי שיסייעו לרוקחים בבתי המרקחת (פרטים בכתבה בפעם הבאה שתגיעו לבית מרקחת של סופר-פארם, אולי תפגשו גם רוקח רובוט).

לתהליך הזה מצטרף גם הפיתוח המואץ של מכוניות אוטונומיות, כאשר כאן בישראל כבר אפשר לראות בכבישים את המכוניות של חברת Yndex, מי שפעילה את אפליקציית המוניות יאנגו. כאן באתר פואנטה פרסמתי את חוויית הנסיעה של ברכב האוטונומי של יאנדקס בכתבה רשמים מהנסיעה ברכב האוטונומי של YANDEX. המטרה של החברה, כמובן, היא להפעיל מוניות ללא נהג.

בשורה התחתונה, לא רחוק היום שבו מקצועות רבים שאנו מכירים היום ייעלמו מן העולם, או שהצורך בהם יצטמצם משמעותית. ייתכן שהשירות לצרכן יתייעל, אבל יש לקוות שיימצא פתרון תעסוקתי לעובדים שיתייתרו.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות