סקירה: דייסון V15 אבסולוט הוא שואב מעולה. שווה את הכסף?

סקירה: דייסון V15 אבסולוט הוא שואב מעולה, האם הוא שווה את הכסף?

דייסון V15 אבסולוט הוא שואב אבק מצוין ויקר. DYSON מתגאה בתאורת לייזר ובמד אבק, אבל פואנטה התלהבה דווקא מכמה חידושים אחרים. שווה לקנות? היכנסו לסקירה

סקירת דייסון V15 אבסולוט
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

אם אתם מכורים לשאיבת אבק וגם ממש סקרנים כמה גרגרי אבק אתם שואבים בכל שאיבה, דייסון V15 אבסולוט הוא השואב בשבילכם. הוא שואב מעולה, ומשאיר אבק למתחרים – את זה אי אפשר לקחת ממנו. כדי להוכיח לכם את זה, הוא מציג על הצג את כמות האבק ואת עובי החלקיקים שנשאבו. הוא גם מראה לכם באמצעות תאורת לייזר ירוקה את גרגרי האבק ומגלה לכם שאפילו באזור שנראה לכם הכי נקי בבית מסתתרים חלקיקי אבק זעירים שפספסתם… הבעיה היא שהוא יקר. ויש עוד כמה חסרונות שלא היינו מצפים למצוא בשואב במחיר כזה.

אז מה מציע דייסון V15 אבסולוט? מיד נגלה לכם בסקירת פואנטה, אולם, רגע לפני שנצלול בין גרגרי האבק, כמה מילות רקע.

העובדה ש"שואב דייסון" הפך לשם גנרי לשואבי אבק אלחוטיים, מעידה יותר מכל על עוצמתו של המותג הבריטי. מאז השקת השואב האלחוטי הראשון (דייסון V6), השוק הוצף במתחרים, רובם יותר זולים, חלקם גם שוטפים את הרצפה ואחרים מציעים תכונות שאין לדייסון.




לכן, בכל פעם שהחברה משיקה דגם חדש, הצרכנים מצפים ממנה שהוא יהיה חדשני, נוח ויעיל יותר מקודמו. באתר פואנטה בדקנו במשך כמה שבועות את דייסון V15 דגם אבסולוט, ובהמשך הסקירה תוכלו להחליט בעצמכם אם Dyson V15 Absolute עומד בדרישות.

כאן שווה להדגיש שזו סקירת שואב דייסון V15 אבסולוט – ולא של הדגמים הזולים יותר בסדרה. סדרת השואבים האלחוטיים דייסון V15 DETECT כוללת 3 שואבי אבק נטענים:

הזול שביניהם הוא דגם V15 אנימל, שמחירו כ-3,000 ש"ח. הדגם הזה אינו מגיע עם טכנולוגיית הלייזר.

פואנטה בטלגרם

דגם הביניים הוא V15 טוטאל קלין, ומחירו כ-3,400 ש"ח. הוא אמנם מגיע עם תאורת הלייזר, אבל הפילטר שלו מסנן חלקיקים בגודל של 0.3 מיקרון, בעוד שהפילטר של האבסולוט מסנן חלקיקים בגודל של 0.1 מיקרון.

דגם הפרימיום הוא V15 ABSOLUTE, שמחירו המומלץ גבוה מאוד ומגיע לכ-3,600 ש"ח. דגם אבסולוט מגיע עם תאורת לייזר ועם כל המברשות. על ההבדלים בין הדגמים אפשר לקרוא בכתבה דייסון V15: שואב נטען עם תאורת לייזר ועוצמת שאיבה משודרגת. שווה?

סקירת דייסון V15 אבסולוט – מה מקבלים תמורת 3,600 ש"ח?

כמו בכל סקירת מוצרים באתר פואנטה, גם סקירת דייסון V15 אבסולוט משקללת בין כמה מרכיבים, החל מיעילות המוצר, דרך הידידותיות שלו ועד המחיר, כאשר בסופו של דבר המטרה היא שהצרכן יוכל להסיק מהי התמורה עבור המחיר.

לצורך סקירת דייסון V15 אבסולוט, השתמשנו בשואב גם בבית וגם ברכב במשך מספר שבועות ובדקנו אותו גם בהשוואה לשואבים של המתחרים וגם בהשוואה לדגם דייסון V11 אקסטרה.

 

דייסון V15 אבסולוט – תכונות עיקריות:

  • מנוע עם עוצמת שאיבה של עד 240AW, המסתובב במהירות של עד 125,000 סיבובים בדקה.
  • 3 מצבי שאיבה: חסכוני (ECO), אוטומטי (AUTOׂ) וחזק (BOOST). במצב אוטומטי (Auto) השואב מתאים את עצמו למשטח.
  • זמן פעולה רציף של עד 60 דקות כשהשואב במצב חסכוני.
  • סוללה נשלפת (ניתן לרכוש סוללה נוספת בתשלום נוסף)
  • תאורת לייזר
  • מד אבק
  • מברשת חובטת חכמה Torque שמתאימה עצמה אוטומטית למשטחים שונים (רק בשימוש במצב Auto). השואב מתאים את עצמו למשטח ומתאים את עוצמת השאיבה, כדי לחסוך  סוללה.
  • מברשת High Torque משופרת למניעת הסתבכות של שיער (ANTI TANGLE).
  • מברשת מיני חובטת לאיסוף פרווה ושיערות עם מנגנון שמונע הסתבכות (ANTI TANGLE).
  • צג LCD צבעוני שנותן חיווי על זמן השאיבה שנותר, מצב הטעינה (כאשר השואב נטען), מצב השאיבה הנוכחי, כמות האבק שנשאבה ותקלות בשואב.

כפי שאמרנו, DYSON מתמודדת עם מתחרים רבים, אבל היא עדיין מובילת השוק. כדי להמשיך ולהוביל אותו, הציפייה שלנו היא לשואב אבק חדשני. בהיבט הזה, לטעמנו דייסון מציגה שואב מצוין, אבל לא מספיק חדשני. עם זאת, דייסון V15 ABSOLUTE כן מביא איתו כמה חידושים שלא היו בדגם דייסון V11 אבסולוט וללא ספק משפרים את החוויה.

דייסון V15 אבסולוט – חוויית השאיבה

מברשת בתוך המוט – נוח מאוד

תכונה חדשה שדייסון מציגה בדגם הזה, והיא בעינינו דווקא מאוד שימושית, היא המברשת הפנימית. לראשונה, בתוך המוט קיימת מברשת נוספת, שחוסכת החלפת מברשות.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

המברשת הזאת נמצאת בתוך המוט המאריך, ומיועדת למסילות ולמקומות צרים. באופן הזה, אם למשל אתם קולטים תוך כדי שאיבה אבק במסילות – אינכם צריכים לרוץ ולהחליף בין הראשים.

עוד פתרון שדייסון מציעה כדי שלא נרוץ להחליף מברשת הוא תופסן שאפשר לחבר לשואב ובו ניתן לאחסן עוד שתי מברשות במהלך השאיבה.
 

דייסון V15 אבסולוט – אפשר לשאוב גם במקומות פחות נגישים

אביזר אחר שיש לדייסון V15 אבסולוט משפר גם הוא משמעותית את חוויית השאיבה. מדובר במה שהחברה מכנה "אביזר גמיש".

סקירת דייסון V15 אבסולוט - אביזר גמיש

 

הכוונה היא לחלק מפרקי שמחבר בין המוט למברשת וכך מאפשר לשנות את הזווית ולשאוב בקלות מתחת לספות או לכל חפץ נמוך.

דייסון מציעה את הפתרון הזה באיחור אחרי חברות אחרות (למשל שארק), אבל לטענתה הפתרון שלה טוב יותר משום שלא מדובר בצינור פלסטיק שעלול להיקרע, אלא באביזר עמיד יותר.

מברשות משודרגות

אחד היתרונות בדגם הזה הוא השדרוג של שתיים מהמברשות. בדייסון קוראים לזה Anti Tangle, כשהרעיון הוא ששיער שנשאב כבר לא נפתס במברשת אלא משוגר ישירות למיכל האבק מבלי להסתבך. אגב, מי שיש לו דייסון מדגמים קודמים יכול לרכוש את המברשות הללו בנפרד.

תאורת לייזר

דייסון V15 ABSOLUTE מצויד בטכנולוגיה חדשה של דייסון, כך שבעת השאיבה האזור הנשאב מואר בתאורת לייזר. כאן יש לציין שיש שואבי אבק אחרים שמאירים את המשטח, אך החידוש של דייסון הוא בכך שמדובר בטכנולוגיית לייזר שבאמצעותה ניתן לראות חלקיקי אבק זעירים ביותר.

דייסון V15 אבסולוט - תאורת לייזר
תאורת לייזר בדייסון V15 אבסולוט. צילום: דפנה הראל כפיר

 

התכונה הזאת ללא ספק ממכרת במידה מסוימת, משדרגת את חוויית השאיבה ומייצרת בסופו של דבר יותר שאיבה יעילה ובית נקי יותר, אבל זו לא תכונה חיונית כמובן.

מד אבק בדייסון V15 אבסולוט – גימיק למכורים

דייסון V15 אבסולוט - מד אבק בצג צבעוני
מד אבק שמודד את החלקיקים. צילום: דפנה הראל כפיר

 

אם לא מספיק לכם לראות כל גרגר וגרגר אבק, התכונה חדשה נוספת ש-DYSON מציגה בדגם V15 ABSOLUTE מאפשרת לכם ממש לספור את החלקיקים באמצעות מד אבק. על הצג מופיע מספר החלקיקים בתצוגה גרפית שמחלקת את החלקיקים לפי גודלם. שוב, זה חביב ואפילו ממכר, אבל ממש לא נחוץ.

משקל – כבד לאורך זמן

דייסון V15 הוא לא שואב קל משקל, וזה חיסרון די מורגש כאשר שואבים איתו לאורך זמן – במיוחד כאשר משתמשים באביזר הגמיש שלמעשה יוצר יותר עומס על היד, או כאשר שואבים מקומות גבוהים.

המשקל דומה למשקל של דייסון V11, וגדול יותר מדייסון V10.

צג – נוח ושימושי

בדייסון שילבו כבר בדגם דייסון V11 צג שימושי ונוח, שבאמצעותו המשתמש יכול לדעת בכל רגע נתון כמה זמן סוללה נשאר לו. על הצג גם מוצג מידע שימושי כמו עוצמת השאיבה הנוכחית ואיך לתקן את השואב כשיש תקלה (למשל כשצריך לשטוף את הפילטר). כאמור, בדגם V15 אבסולוט ניתן למשתמשים גם מידע על כמות האבק שנשאב. המידע מוצג בצורה גרפית צבעונית יפה וברורה.

נוחות השאיבה

יש כבר שואבים רבים שבהם המשתמש לא צריך להחזיק באופן רציף את המתג כדי שהשואב יעבוד. השיטה הזאת, שדייסון בחרה לא לשנות, היא שיטה מיושנת שמקשה על השאיבה ומעייפת את המשתמש. הגיע הזמן שדייסון תמצא פתרון לכך שהמשתמש לא יצטרך להחזיק את המתג כל זמן השאיבה.

דייסון V15 אבסולוט: נוחות ההרכבה, הפירוק וריקון האבק

אומרים שסוס מנצח לא מחליפים, וטוב שדייסון לא שינתה כלום במנגנון הפירוק וההרכבה של החלקים. כל החלקים משתלבים זה בזה בקלות, בקליק אחד, מתפרקים קלות ומתנקים בקלות. גם ריקון האבק מתבצע בקלות, באופן אנכי היישר אל הפח – מבלי ללכלך את הסביבה.

סוללה נשלפת – בעלות נוספת

אם יש משהו מעצבן כששואבים אבק, זה להיתקע בלי סוללה באמצע השאיבה. כאשר דייסון השיקה את דייסון V11, היא עדיין השיקה אותו בלי סוללה נשלפת, אלא עם סוללה מובנית. אולם, לאחר מכן היא עשתה מיני השקה נוספת והחלה לשווק את דייסון V11 אקסטרה – שכבר מגיע עם סוללה נשלפת. גם בדגם V15 אבסולוט יש סוללה נשלפת. בשני המקרים, חשוב לדעת שמי שמעוניין בסוללה נוספת כדי לנצל את היתרון הזה ולהחליף סוללה באמצע השאיבה, יצטרך לרכוש אותה בנפרד בעלות של 600 ש"ח.

שואב-שוטף אלחוטי של דייסון? תשכחו מזה (בינתיים)

תכונה נוספת שדייסון לא מציעה היא שטיפה. כיום יש חברות רבות שמציעות שואב-שוטף, כמו שואב-שוטף שיאומי G10 שסקרנו כאן, שואב-שוטף ביסל שגם אותו סקרנו בפואנטה ועוד.

> מה ההבדל בין דייסון V15 לדייסון V11? היכנסו לכתבה >

כאשר שאלנו את נציגי דייסון מדוע החברה לא מציעה דגם דייסון שואב-שוטף אלחוטי, התשובה הייתה שב-DYSON לא מאמינים במוצר שעושה את שתי הפעולות, משום שלא ניתן לעשות זאת בצורה איכותית.

סקירת דייסון V15 אבסולוט – מה השורה התחתונה?

חבל שדייסון לא פתרה כמה מגרעות שקיימות בדגמים שלה, כמו העובדה שיש להחזיק את המתג באופן פיזי לכל אורך השאיבה. היינו שמחים גם אם השואב יכול היה לעמוד לבד בלי ליפול – תכונה שמציעים שואבים רבים אחרים. בנוסף, בדייסון לא מצרפים פילטר נוסף בערכה, ולכן כאשר הפילטר סתום יש לשטוף אותו ולהמתין 24 שעות לייבוש. זה הרבה זמן והיה מתבקש שדייסון תפתור זאת בשלב הזה.

דייסון V15 אבסולוט מגיע עם כמה חידושים, כמו תאורת לייזר ומד אבק, אבל החידושים שאנחנו אהבנו במיוחד הם המברשת המובנית בתוך המוט והאביזר הגמיש. בסופו של דבר, צריך לזכור שהמשימה של שואב אבק היא… לשאוב אבק, ואת זה דייסון V15 אבסולוט עושה מצוין. החברה מבטיחה שהשאיבה טובה יותר ב-30% בהשוואה לדייסון V11, והיא צודקת. כבר בדייסון V11 החברה הציגה שאיבה מצוינת, וכעת אפילו יותר. בהיבט הזה, לדייסון יש יתרון על פני רוב המתחרים.

רוצים לשמוע עוד על דייסון V15? האזינו לפודקאסט טריפל

 

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות