הכירו את temi: הרובוט שילווה אתכם בקניות ברשת אלמ ויציע לכם מבצעים

רשת אלמ גייסה לצוות המוכרים את temi: רובוט שמלווה את הלקוחות ומייעץ להם

temi הרובוט ברשת אלמ יוביל אתכם למחלקה המתאימה, יציע לכם את המוצר המתאים וגם יציג מבצעים. איפה תפגשו אותו? חדשות טכנולוגיה בפואנטה

רובוט ברשת אלמ
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

פעם ראינו אותם רק בסרטים עתידניים, היום הם משמשים כוח עזר בחנויות, ובקרוב הם יגורו איתנו בבית. הרובוטים הולכים ומשתלבים בחיי היומיום ובחיי המסחר, וזה רק עניין של זמן (ולא הרבה זמן) עד שהם יהיו חלק אינטגרלי מחיינו וגם יתפסו יותר ויותר מקומות עבודה. רשת אלמ הודיעה בימים האחרונים על שחקני החיזוק שהיא גייסה לצוות המוכרים שלה. הם חרוצים, הם לא דורשים שום זכויות כמו ימי חופש או ימי מחלה והם לא יוצאים להפסקות קפה, והם רובוטים.


הרובוט Temi ברשת אלמ: מה הוא בעצם עושה?

הראשונים לפגוש את temi הרובוט יהיו לקוחות רשת אלמ בקניון רמת אביב ובביג באר שבע. הרובוט יקבל את פניהם בכניסה לסניף, יברר איתם בקצרה מה הם צריכים ובהתאם לתשובתם ילווה אותם למחלקה הייעודית. על סמך המידע שהלקוחות מספקים, הרובוט יציע להם מוצרים לקנייה ומבצעים.

בנוסף, הוא יאפשר שיחת וידיאו עם נציג הרשת, יסייע בהבאת מוצרים קטנים מהמחסן ובעתיד אף תפתח אפשרות לרכישת מוצר ישירות מהרובוט.

הרובוט temi ברשת אלמ
הרובוט temi ברשת אלמ. צילום: יח"צ

 

לדברי אורי להב, מנכ"ל רשת א.ל.מ, הכנסת הרובוטים לסניפים היא חלק מתהליך גדול יותר שהרשת מובילה, הכולל הקמת מוקד מומחים טלפוני, פתיחת סניפים חדשים והכפלת סניפי מותג הדיגיטל א.ל.מ דיגיטל, שמתמקד מחשבים ניידים, טלפונים סלולריים, קונסולות גיימינג ומוצרים נוספים. לרשת א.ל.מ יש כיום 42 סניפים, והרובוט ייכנס לשימוש בהדרגה ברבים מהם.

אודות temi

הרובוט האישי temi יודע לזהות את הבעלים/המפעיל שלו, ללכת אחריו ולבצע משימות שונות ללא צורך בשימוש במקלדת או במסך מגע. הרובוט – שזכה בפרסי חדשנות בינלאומיים רבים – מופעל באמצעות הוראות קוליות ומחוות ידיים, וכולל יכולת לזיהוי מכשולים ותכנון נתיב. חברת ONE Robotix, המפיצה הבלעדית של הרובוט temi בישראל, אחראית לפיתוח תוכנה ופתרונות משלימים, המאפשרים להתאים את הרובוט לצרכים הייחודיים של משתמשים במגוון מגזרים, וכך לייצר פתרון ייחודי שיצעיד את המשק לעידן הרובוטיקה המתקדמת.

לדברי עודד טהורי, מנכ"ל ONE Robotix, זו פעם ראשונה בישראל שרובוט מקבל לקוחות בחנות: "זה צעד מרגש ונקודת ציון חשובה באימוץ טכנולוגיות חדשניות בשוק הקמעונאות המקומי. הפתרון המשלב את הרובוט בחנות מאפשר ללקוחות להיכנס לתוך חוויה דיגיטלית לחלוטין, ובכך הוא מחבר בין השיווק בעולמות הדיגיטל להמשך "מסע הלקוח" בחנויות הפיזיות. הרובוט מסייע לשיפור חוויית השירות בסניפים, משלים תהליכי שיווק שהתחילו בדיגיטל, ועוזר לצוות בחנות להגדיל מכירות. מדובר בעתיד של ענף הקמעונאות, ואנו שמחים להביא אותו היום לישראל".

הרובוטים כבר כאן

כניסתם של רובוטים לרשתות ולחנויות היא תהליך שהחל כבר בשנים האחרונות, אך הם בדרך כלל משמשים את העסק לצרכים פנימיים, כמו ליקוט, סידור סחורה ועוד.

פואנטה בטלגרם

 

כך למשל, פרסמנו כאן כי הוכנסו לשימוש רובוטים בסופר-פארם, אשר מסייעים בבית המרקחת בסידור התרופות. גם רמי לוי מפעיל מרכז לוגיסטי רובוטי בתל אביב, שהקימה החברה הישראלית fabric, ובו רובוטים מלקטים את המוצרים שהלקוחות מזמינים אונליין. רשת אחרת שהכניסה לשימוש רובוט היא שופרסל, וכאמור, בקרוב נראה עוד ועוד רובוטים בעוד ועוד חנויות.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

לרובוטים יש יתרונות רבים וגם חסרונות לא מעטים.

מצד אחד, כאמור, הם עובדים נוחים מאוד – לא מתלוננים, לא מתעייפים, הילדים שלהם לא חולים והם לא נכנסים לבידוד. אין להם שום דרישות ולא צריך להפריש עבורם לפנסיה. מכל הבחינות הללו, הם נכס למעסיק.

אולם, לפחות כיום יש גבול לחוכמה ולבינה המלאכותית שיש לרובוט. הוא לא באמת יכול ליצור קשר אישי עם הלקוח, הוא לא באמת יכול לענות לו על כל שאלה והוא לא יכול להפעיל את הקסם האישי שלו כשהלקוח מתלבט. מבחינה זו, המעסיק עדיין מפיק תועלת רבה יותר מעובדים אנושיים, שיכולים לזהות את שפת הגוף של הלקוח, להשתמש בחוש הומור או בטיעונים יצירתיים ועוד.

בהיבט של שוק העבודה, ככל שייכנסו יותר רובוטים, הם יתפסו יותר ויותר משרות של בני אדם – מה שכמובן עלול להביא בסופו של דבר לאבטלה. הרובוטים מצטרפים לתהליכים אוטומטיים אחרים שמוטמעים ברשתות שונות, כמו קופות אוטומטיות וסופר ללא קופה כמו רשת Q שנפתחה לאחרונה. כל אלה הולכים ומייתרים את המוכרים האנושיים בחנויות.

אמזון השיקה את אסטרו – רובוט ביתי חדש

מה שלא פחות מסקרן הוא כניסתם של הרובוטים הביתה. במזרח הרחוק, ובפרט בדרום קוריאה וביפן, כבר משתמשים ברובוטים המארחים חברה לקשישים. בארה"ב הכריזה אמזון על ASTRO, הרובוט הביתי החדש שלה, אשר יתחיל להיות משווק בהמשך השנה. את כל הפרטים אפשר לקרוא בכתבה זה אסטרו – הרובוט הביתי החדש של אמזון. מה הוא עושה וכמה הוא עולה?.

 

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

    רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



     
    תגובות: 0

    נגישות