בפעם הבאה שתגיעו לבית מרקחת של סופר-פארם, אולי תפגשו גם רוקח רובוט - פואנטה

בפעם הבאה שתגיעו לבית מרקחת של סופר-פארם, אולי תפגשו גם רוקח רובוט

הרובוט הרוקח בסופר-פארם אמנם לא משרת את הלקוחות, אבל הוא כוח עזר לרוקחים ומלקט עבורם את התרופות. האם יבוא יום שנקבל שירות מרוקח רובוטי?

רובוט רוקח
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מוקסיפן, משחה אנטיביוטית או גלולות? לא חשוב מה אתם צריכים, בקרוב מעבר לדלפק בבית המרקחת בסופר-פארם תפגשו רובוט שיביא את התרופות אל הרוקח. תושבי ראשון לציון כבר נתקלו ברובוט בסניף של סופר-פארם בראשון לציון צפון, ובימים הקרובים יפגשו בו גם לקוחות הרשת בסניף ב"קניותר" בנס ציונה. בהדרגה יגיעו הרובוטים-הרוקחים לכלל סניפי הרשת.

הרוקח הרובוטי לא מחליף את הרוקחים האנושיים, אלא מסייע להם בליקוט ובפיזור הסחורה, כך שהם יוכלו להתמקד בטיפול בלקוחות. במילים אחרות, זו התרופה של סופר-פארם לקיצור התורים בבתי המרקחת שלה.

אין זה סוד שקשה למצוא רוקחים בישראל. מדובר בענף שבו הביקוש רב מההיצע, ובסופר-פארם מאמצים כאן פתרון שכבר אומץ במקומות אחרים בעולם, בעיקר במדינות מערב אירופה.



הרעיון הוא שבזמן שהרוקח נותן שירות, הרובוט מלקט עבורו את התרופות וכך חוסך לו זמן יקר. התהליך מתבצע כך שבעת הגעת לקוח לבית המרקחת, הרוקח סורק את הברקוד המופיע על המרשם הדיגיטלי והרובוט מבצע את ליקוט התרופה ישירות אל הרוקח. מדובר בקיצור משמעותי של תהליך חיפוש ואיתור התרופה, אשר כידוע לוקח לרוקחים זמן שבו הלקוחות עומדים בקופה וממתינים לא מעט זמן.

ליקוט הסחורה ע"י הרובוט מתבצע בשיטת FIFO (FIRST IN FIRST OUT), כך שהתרופה שנכנסה ראשונה למחסן תהא הראשונה לניפוק. בסופר-פארם אומרים כי ליקוט התרופות באמצעות רובוט לא רק מקצר זמנים, אלא גם מקטין משמעותית את הסבירות לטעויות אנוש. בהמשך, הרובוט יידע באמצעות בינה מלאכותית לזהות את תוקף התרופה המופיע על האריזה, וישליך להשמדה תרופות פגות תוקף.

עוד כתבות שיעניינו אתכם בפואנטה

מעבר לתהליך הליקוט, הרובוט מסייע לרוקחים גם בפיזור הסחורה. הרובוט מקבל אל המסוע לקט של סחורה המיועדת לבית המרקחת וממיין את התרופות למדף המתאים להן, באמצעות מצלמה הסורקת את ברקוד המוצר. בצורה זו, לא נדרש מגע אדם בסידור הסחורה.

הקופות האוטומטיות מתרחבות

כפי שפורסם בהרחבה בפואנטה, סופר-פארם גם מרחיבה את השימוש בקופות אוטומטיות (קופות בשירות עצמי) – ופורסת אותן בהדרגה בכל סניפיה. אמנם, יש עדיין גם קופות מאוישות בכל הסניפים, אבל קיימת מגמה ברורה של אוטומציה בסופר-פארם.

סופר-פארם היא כמובן לא הרשת היחידה שבה יש קופות בשירות עצמי, וכאן בפואנטה סיקרנו את שיטות התשלום האוטומטיות שמציעה למשל רשת רמי לוי, שופרסל, BE ורשתות אחרות.

ברשת רמי לוי, למשל, יש כמה סוגים של קופות בשירות עצמי ותשלום אוטומטי – החל מסריקה עצמאית של כל מוצר ומוצר באמצעות סורק ברקוד אישי שהלקוח אוסף בכניסה לחנות, ועד מסוע שעליו מניחים את הפריטים וסורקים אותם בתום הקנייה.

בקרוב בשופרסל – חנות ללא קופות כלל

כאשר אמזון הקימה את אמזון גו (Amazon Go), הרעיון של קנייה בסופר ללא קופות נשמע עתידני. כיום יש לאמזון כבר כמה וכמה סניפים של אמזון גו, ובקרוב גם כאן בישראל יהיה סופרמרקט כזה של שופרסל. הרעיון הוא שכבר ברגע שהלקוח מוריד מהמדף מוצר, המוצר נסרק אוטומטית בסמארטפון שלו. בסוף הקנייה, התשלום מתבצע אוטומטית – ללא מעבר בשום קופה.

פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות