דייסון V11 אקסטרה עם סוללה נשלפת - למי שלא רוצה להיתקע באמצע השאיבה

דייסון V11 אבסולוט אקסטרה עם סוללה נשלפת: למי שמחפש שאיבה ארוכה

דייסון V11 אבסולוט אקסטרה עם סוללה נשלפת מבטיח לצרכנים שאיבה של עד 120 דקות רצוף. כמה עולה סוללה נוספת והאם הוא שווה את המחיר? סקירת פואנטה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אם אתם מחפשים שואב אבק אלחוטי, מן הסתם אתם מתלבטים לגבי דייסון. השואב החדש ביותר של דייסון כעת בחנויות הוא דגם דייסון V11 אקסטרה – שלמעשה כולל כמה דגמים שמשתנים בהתאם לאבזור שמגיע עם השואב. רגע לפני שנעבור לסקירת דייסון V11 אבסולוט אקסטרה שביצענו כאן באתר פואנטה, נסביר מה פשר התוספת "אקסטרה" שהתווספה לשם דייסון V11.

דייסון V11 הוא ללא ספק שואב אבק מעולה, ולא במקרה חברת DYSON הבריטית לא השיקה עדיין את דייסון V12. אלא שבעת השקת הדגם הזה, דייסון הציעה אותו עם סוללה מובנית, ויש צרכנים שזמן השאיבה שהסוללה סיפקה להם לא הספיק להם. לכן, דייסון השיקה לפני מספר חודשים את דייסון V11 אקסטרה – שמגיע עם סוללה נשלפת. הרעיון הוא שלא תגיעו למצב שאין סוללה, כי גם אם הסוללה תסתיים באמצע העבודה, תוכלו להחליף אותה מיד בסוללה אחרת (כמובן שאתם צריכים לדאוג שהיא תהיה טעונה).

ההתלבטות לגבי דייסון נובעת משום שכיום כבר יש לשואב הזה תחרות מצד חברות רבות אחרות, שרובן מציעות שואב אלחוטי יותר זול מדייסון.

בין המתחרות – שיאומי, MIELE, שארק, ביסל, AEG, ROIDME ועוד. לא כולם מציעים את כל מה שמציע דייסון – חלקם מגיעים עם פחות מברשות ורובם לא מציעים צג כמו שיש בדייסון, אבל יש להם יתרונות אחרים כמו מחיר, משקל, יציבות ועוד.

מחירו של דייסון V11 אבסולוט אקסטרה מגיע לכ-3,200 שקל, כך שמן הסתם נשאלת השאלה אם הוא שווה את המחיר. כאן בסקירה ננסה לסייע לכם להחליט.

דייסון V11 אבסולוט אקסטרה – מבחן השאיבה

כאמור, דייסון V11 אקסטרה הוא בעצם מחליפו של דייסון V11 – אשר מצויד במנוע הכי חזק ובטכנולוגיה הכי מתקדמת של המותג הבריטי נכון לעכשיו. מי שמחפש את ההבדל בין דייסון V11 אקסטרה לבין דייסון V10, ימצא אותו בין השאר כמה במנוע, שמבצע 125 אלף סיבובים בדקה ומספק 20% יותר עוצמת שאיבה מהדגם הקודם.

דייסון במבצע

 

כמו שאר הדגמים בסדרה, דייסון V11 אבסולוט אקסטרה מאפשר לבחור בין 3 עוצמות שאיבה: BOOST, אוטו (AUTO) ואקו (ECO). העוצמה הגבוהה ביותר (BOOST) מאמצת את המנוע ומקצרת את זמן העבודה של הסוללה, בעוד ששאיבה במצב ECO מאפשרת שאיבה של 60 דקות. מצב BOOST מיועד ללכלוך קשה מאוד ולא מומלץ להשתמש בו באופן קבוע. כדאי גם לדעת שלא רק שהשימוש בעוצמה הגבוהה מקצר מאוד את זמן השאיבה, אלא גם מקצר את חיי הסוללה. באופן עקרוני, הסוללה אמורה להחזיק מעמד לפחות 5 שנים – בתנאי שהשימוש בשואב אינו שימוש אינטנסיבי בעוצמת טורבו בכל שאיבה.

מבצעים עם פואנטה

 

שאבנו באמצעות בשואב דייסון V11 אבסולוט אקסטרה לכלוך סטנדרטי (אבק, עלים, שיער, פירורים וכו') ממשטחים קשים, כמו רצפות ופרקט, וגם משטיחים. השאיבה הייתה יעילה מאוד גם במצב אקו ובטח במצב אוטו, כך שבאמת ברוב רובם של המקרים אין צורך לשאוב במצב BOOST.

דייסון V11 אקסטרה
צג חיווי בדייסון V11 אקסטרה. צילום: דפנה הראל כפיר

 

היתרון בדגם Dyson V11 Extra הוא הצג המאוד ברור וקריא, שמאפשר לכם לדעת מהי עוצמת השאיבה וכמה זמן נותר לסוללה. הצג גם מציג הנחיות בעברית (ניתן לבחור שפה) ומזכיר למשתמש מתי לנקות את המסננים (עקרונית מומלץ לנקות את הפילטר פעם בחודש עם מים ולהמתין 24 שעות עד שהוא מתייבש לחלוטין).

אם המסנן סתום או שיש לנקות אותו, מופיעה על הצג התרעה והדרכה כיצד לנקות אותו. הודות לחיישן מגנטי שבתוך המסנן, המסך יכול להתריע גם כאשר המסנן לא מחובר כמו שצריך.

שאיבה במברשת Torque

דייסון V11 אבסולוט אקסטרה, כמו שאר הדגמים בסדרת דייסון V11 אקסטרה מיועד לשטיחים, לרצפות, לפרקטים, לספות וגם לרכב. מה שמייחד אותו הוא היכולת של השואב להתאים בעצמו את עוצמת השאיבה למשטח באמצעות מברשת Torque שמגיעה באריזה. חיישן שיש במברשת מזהה את המשטחים וכך מחליף את העוצמה בהתאם להתנגדות שהמברשת קולטת מהמשטח. אפשר גם לשנות את העוצמה באופן ידני.

פואנטה בטלגרם

 

מברשת ה-Torque היא מברשת עם סיבי ניילון שטיחים שמטרתם להסיר לכלוך השקוע בעומק השטיח, וסיבי פחמן אנטיסטטיים ללכידת אבק דק מרצפות. בבדיקה שלנו שמנו לב שגם כאשר נדמה היה לנו שהרצפה נטול אבק – בתום השאיבה היה אבק במיכל.

החלפת סוללה בדייסון V11 אבסולוט אקסטרה

כאמור, מה שמבדל את הדגם הזה מדייסון V11 המקורי הוא הסוללה הנשלפת. חשוב לדעת שאת הסוללה הנוספת יש לרכוש בנפרד והיא אינה מגיעה בערכה. כדי שהסידור הזה יהיה שימושי, אתם כמובן חייבים לוודא שהסוללה הנוספת טעונה.

ההחלפה עצמה פשוטה – כמו כל העיצוב של דייסון שהוא מאוד אינטואיטבי וידידותי למשתמש. שימוש בשתי הסוללות מקנה במצטבר 120 דקות עבודה במצב אקו, אך רוב הצרכנים לא זקוקים לזמן כה ממושך – אלא אם כן הם שואבים את כל הבית, את הספות, את הפינה, את המסילות ואת הרכב…

דייסון V11 עם סוללה נשלפת
דייסון V11 עם סוללה נשלפת. צילום: דפנה הראל כפיר

 

המחיר של הסוללה לא נמוך, בלשון המעטה, ועומד על 620 ש"ח דרך אתר היבואן הרשמי ב.נ.ז.כ סחר.

תחזוקה וריקון המיכל

אחד היתרונות שדייסון שילבה עוד בדגם דייסון V10 הוא הזווית שבה מרוקנים את המיכל. לחיצה קלה על השסתום של המיכל פותחת אותו בצורה מדויקת כך שהלכלוך נשפך ישר אל פח האשפה.

דגם Dyson V11 Absolute Extra

הדגם שנמסר לנו לסקירה הוא דגם V11 אבסולוט אקסטרה, אשר מגיע עם מברשת טורק ומברשת פלאפי, מברשת לניקוי לכלוך קשה, מברשת לניקוי ספות, אביזר למסילות ועוד. זה כמעט הדגם הכי יוקרתי בסדרה, כאשר הדגם היוקרתי ביותר הוא אבסולוט פרו, שמגיע גם עם תחנת עגינה ניידת שלא חייבים להבריג אל הקיר.

כמו בכל הדגמים של דייסון, גם כאן החלקים מורכבים ונשלפים בקלות – בלחיצת כפתור ומשיכה קלה.

 

 

חסרונות – דייסון V11 EXTRA

לשואב האלחוטי Dyson V11 Extra יש הרבה יתרונות, כמו הצג, הסוללה הנשלפת וכמובן איכות השאיבה, אך יש לו גם כמה חסרונות.

ראשית, מדובר בשואב די כבד, אשר משקלו כ-3 ק"ג. אם אתם מתכננים לנקות איתו את התקרה או את המנורות, קחו בחשבון שלא קל לשאת אותו לאורך זמן.

שנית, השואב לא עומד לבד – הוא צריך להישען על משהו (בניגוד לחלק מהשואבים שכבר יש בשוק היום ויכולים לעמוד באופן יציב מבלי ליפול, בין היתר שואב-שוטף של ביסל שסקרנו כאן).

שלישית, יש ללחוץ על הכפתור כל זמן השאיבה – ברגע שהאצבע נשמטת מהכפתור השואב מפסיק לשאוב.

רביעית, אין תאורה בחלק התחתון של המברשת (בניגוד לחלק מהשואבים שיש להם תאורה וכך ניתן לראות גם לכלוך במקום חשוך, למשל מתחת לספות).

מחירי הדגמים של דייסון V11 אקסטרה

סדרת V11 EXTRA עם סוללה נשלפת מגיעה במספר דגמים. לכל הדגמים יש מנוע זהה וסוללה נשלפת, אך הם כוללים אביזרים שונים. אלה המחירים הרשמיים של הדגמים באתר דייסון הישראלי, אך חיפוש וסקר מחירים יכול לחסוך לא מעט כסף.

דייסון במבצע

  • V11 Total clean: כ-2,690 ש"ח
  • V11 torque new – כ-2,890 ש"ח
  • V11 animal extra – כ-2,550 ש"ח
  • V11 absolute extra gold – כ-3,190 ש"ח
  • V11 absolute pro new – כ-3,390 ש"ח

סוללה נוספת: 620 ש"ח.

 

היה לכם מעניין? שתפו את החברים ופרגנו לנו כאן למטה בלייק – זה קל, וזה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות