תחרות לבנקים: פייבוקס מאפשרת לפתוח חשבון ולקבל ריבית על הכסף

פייבוקס משיקה חשבון חוץ בנקאי ונותנת ריבית גבוהה יחסית

חשבון חוץ בנקאי בפייבוקס (BOX) הוא פתרון נוח כדי ליצור מעין קופה ייעודית לתשלומים. היתרון המרכזי בבוקס הוא הריבית, ובקרוב תהיה קפיצת מדרגה משמעותית

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

יש לכם חשבון בנק? ברור שכן. אתם משתמשים באפליקציית פייבוקס? סביר להניח שכן. אז שימו לב למה שמציעים לכם עכשיו: פתיחת חשבון חוץ בנקאי או כמה חשבונות חוץ בנקאיים בתוך אפליקצית פייבוקס. זה לא בדיוק חשבון עו"ש, אבל זו דרך לשמור את הכסף, לקבל עליו ריבית מבלי לפתוח פיקדון, ולהשתמש בו לצרכים כמו קניות או תשלומים. כל חשבון כזה נקרא "בוקס" (Box).

כדי לעשות זאת צריך להחזיק כרטיס אשראי פייבוקס. כרטיס אשראי PAYBOX הוא למעשה כרטיס דיגיטלי ללא דמי חבר (שכל אחד יכול להנפיק דרך הסלולרי ולקבל מיד).

אז מה זה בעצם חשבון חוץ בנקאי בפייבוקס (בוקס -Box)?

ה"Boxים" (בוקסים) של פייבוקס הם מעין "חשבונות בנק" שניתן לפתוח בקליק מהאפליקציה, לקבוע להם מטרה, לטעון אליהם כסף, לצבור בהם ריבית על היתרה ולשלם מהם בכל מקום. למעשה, זה לא בדיוק חשבון בנק, אלא מעין קופה ייעודית לתשלומים מסוימים, אשר הכסף בה נושא ריבית של 3% שנתית. כך למשל, תוכלו להחליט שאת כל הקניות שלכם בסופר אתם משלמים רק משם – וכל עוד יש שם כסף, הוא צובר ריבית.


חברים, אתם בטלגרם? גם אנחנו, וזו הדרך הכי נוחה להישאר מעודכנים. לחצו להצטרפות 🙂


למה זה טוב? בעיקר לניהול נכון של ההוצאות. זהו בעצם חשבון חוץ בנקאי שמאפשר לחלק את הכסף ש"שוכב" היום ביתרה אחת בעו"ש לתתי-חשבונות נפרדים לפי מטרה, וכך לשלוט טוב יותר בהוצאות (באמצעות חלוקה לחשבונות לקניות מזון, הוצאות רכב, פנאי ועוד), לשים כסף בצד למטרות שונות (חיסכון לחופשה, חיסכון לטסט לרכב, חיסכון ליום גשום) ובקרוב גם לנהל כסף במשותף עם חברים או משפחה (בחשבון שותפים לדירה, בחשבון טיול לחו"ל ועוד).

קפיצת המדרגה המשמעותית: בוקס משותף במקום חשבון משותף

בקרוב אפשר יהיה להשיק חשבון "בוקסים" משותף. לחשבון כזה יש הרבה שימושים פוטנציאליים וקהלי יעד שעד כה התקשו למצוא פתרונות. במקום לפתוח חשבון משותף בבנק – שזה בדרך כלל צעד ששמור לזוגות ולבני משפחה, אפשר יהיה לנהל חשבון משותף ייעודי. מדובר בפתרון מצוין למשל לשותפים לדירה, שיוכלו לשלם באמצעותו חשבונות ארנונה, חשמל, מים והוצאות משותפות אחרות. קהל יעד אחר הוא הורים בהורות משותפת, שיוכלו לשלם באמצעותו את ההוצאות המשותפות על הילדים, זוגות צעירים שחיים יחד ורוצים לחלוק בהוצאות מבלי לפתוח חשבון משותף בבנק, חברים שנוסעים יחד לחו"ל (שיוכלו לשלם באמצעותו את ההוצאות המשותפת במהלך הטיול) ועוד.

השירות החדש מתוסף למוצר נוסף שהחברה השיקה לאחרונה – "הלוואה ליתרה". ההלוואה, שמוצעת ללקוחות כל הבנקים, בסכום של עד 20,000 ₪ לעד 7 שנים, מועברת ישירות ליתרת הפייבוקס של המשתמש במקום לחשבון הבנק.

תחרות לבנקים – מתוך הבנקים

מדובר בשינוי תפיסתי שיכול לעודד תחרות לבנקים. כיום הבנקים רגילים למצב של כמעט אפס תחרות – וכולם מציעים כמעט את אותו יחס ללקוח. לפני כמה חודשים, בעקבות נזיפה מנגיד בנק ישראל, חלק מהבנקים התחילו להואיל בטובם להעניק איזושהי ריבית על יתרה בחשבון העו"ש (ולא רק למי שפותח פיקדון). עדיין, מדובר בתחרות דלה מאוד ורוב הבנקים נהנים מנאמנות כמעט עיוורת של הלקוחות.

זה בולט במיוחד אצל בנק דיסקונט, שמחזיק בפייבוקס (50.1% יחד עם חברת שופרסל -49.9%). דיסקונט לא נותן שום ריבית על יתרה למי שיש לו חשבון אצלו.


הצצתם כבר בסטורי של פואנטה היום? לחצו כאן 🙂


הבנק מעוניין לעודד את השימוש באפליקציית פייבוקס, ולכן הוא באופן מופגן לא נותן ריבית על היתרה בחשבון העו"ש, אבל כבר כמה חודשים שהוא מציע ריבית על היתרה בפייבוקס.

עכשיו הוא מרחיב את השירותים שהוא מציע באמצעות "בוקסים" – אבל לא בטוח שהצרכנים הישראלים יאמצו את הרעיון לחלק את חשבון הבנק שלהם לתתי-חשבונות ייעודיים להוצאות.

ייתכן שזה יהיה שימושי יותר למי שהוא חבר מועדון שופרסל ומשתמש במטבעות SUPREME. אותם מטבעות ממומשים גם באמצעות אפליקציית פייבוקס, והערך שלהם גדל לבעלי כרטיס אשראי פייבוקס.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות