האם כרטיסי אשראי שמבטיחים קאשבק או כסף חזרה משתלמים לכם?

האם כרטיסי אשראי שמבטיחים קאשבק או כסף חזרה משתלמים לכם?

כל חברות האשראי מבטיחות לכם לקבל כסף חזרה על קניות – אבל זה לא באמת כך. יש המון אותיות קטנות, אז לפני שאתם מנפיקים עוד כרטיס, היכנסו לכתבה

כרטיסי קשבאק
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כל חברות האשראי מציעות כרטיסי אשראי שלכאורה מחזירים לנו כסף חזרה: כאל מציעה את פיקס-בק, ישראכרט מציעה את ישראכרט קאשבק פלוס, מקס מציעה את מקס-בק… גם פייבוקס מבטיחה החזר כספי למי שמנפיק כרטיס אשראי פייבוקס.

בפועל, חשוב קודם כל להבין: הצרכן לא מקבל כסף חזרה. הצרכן מקבל אפשרות לממש לצורך קניות בלבד סכום מסוים (ונמוך), שנגזר מכמות השימושים שלו. המימוש אפשרי רק ברשימת חנויות שיש להן הסדר עם אותן חברות. כך, אם אתם מנפיקים כרטיס של כאל פיקסבק, למשל, תוכלו לממש את ההחזר רק דרך שובר של חברת BUYME.

אם אתם מנפיקים כרטיס אשראי פייבוקס, תצטרכו להמיר את הכסף למטבעות SUPREME ורק אז לממש אותו. תהליך ההמרה והמימוש מסורבל ומבלבל.

לא מהשקל הראשון

בנוסף, ההחזר הוא לא מהשקל הראשון – יש להוציא סכום מסוים של כסף כדי להתחיל לצבור את הזכאות.

ובנוסף, הסכום שניתן לצבור נמוך, והוא יורד אחרי השנה הראשונה. למשל במקס מדובר על 1% מההוצאה בשנה הראשונה, וזה יורד ל-0.75% מהשנה השנייה. כלומר, על הוצאה של 100 שקל נצברות 75 אגורות.

יש גם רף עליון של סכומים שמותר לצבור – כך שלא תוכלו לצבור אינסוף נקודות.


עוד לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? לחצו כאן >


הצבירה על תשלומים איטית

לכל זה יש להוסיף את העובדה שהצבירה עבור תשלום למוסדות (כמו תשלום חשבון חשמל או ארנונה) היא הרבה יותר נמוכה, כך שאם עבור קניות בסכום של 2000 ש"ח מקבלים השנה הראשונה 1% לצורך "קאשבק" (ובשנה השנייה 0.75%), עבור תשלום חשבונות בסכום של 2000 ש"ח נקבל רק חצי אחוז בשנה הראשונה, ו-0.375% בשנה השנייה.

בקיצור, מדובר בהמון המון אותיות קטנות, והשורה התחתונה היא ששום חברת אשראי לא באמת נותנת כסף מזומן חזרה. זה לא כסף, זה לא מזומן וזה בעצם נועד לקניות נוספות – שמוגבלות רק לרשתות מסוימות.

לפני שאתם מנפיקים כזה, ההמלצה שלנו היא לקרוא את האותיות הקטנות. אין לכם כוח? עשינו בשבילכם את העבודה:


הכי שווה לעקוב אחרי פואנטה בטלגרם. לחצו כאן >


 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות