פחות תחרות? שופרסל רוכשת את מיניליין - בעלת רשת אלמ ויבואנית ענק

פחות תחרות? שופרסל רוכשת את מיניליין – בעלת רשת אלמ ויבואנית ענק

רשת שופרסל ממשיכה להתעצם ולהתרחב. עסקת שופרסל-מיניליין תביא לשליטת הרשת ברשת החשמל אלמ וביבוא של מותגי חשמל כמו סמסונג ואלקטרולוקס

שופרסל SUPREME
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

שופרסל – רשת השיווק הגדולה בישראל, רוכשת את השליטה במיני ליין, יבואנית מוצרי חשמל המובילה בישראל ובעלת רשת חנויות החשמל א.ל.מ.

תמורת רכישת מיניליין, תשלם שופרסל כ-560 מיליון ש"ח. זאת, אם רשות התחרות תאשר את העסקה – ויש לקוות שהיא תשקול היטב מיזוג בין שתי ענקיות כאלה. אם העסקה תתבצע, שופרסל תחזיק בכ-60% ממניות מיני ליין. העסקה משקפת לחברה שווי של כ-936 מיליון ש"ח.

עסקת שופרסל – מיניליין: המשך לרכישת ניו פארם ופייבוקס

לפי הודעת שופרסל, רכישת השליטה במיני ליין משתלבת באסטרטגיה של שופרסל להרחבת פעילותה בתחום הקמעונאות ולכניסה לתחומים משלימים, שיציעו ערך מוסף למועדון הלקוחות שלה שופרסל SUPREME, המונה כ-2 מיליון לקוחות.

נזכיר כי לאחרונה רעננה שופרסל את מועדון הלקוחות שלה, שינתה את שמו לשופרסל סופרים והכניסה שינויים בשיטת הצבירה. מועדון הלקוחות שופרסל SUPREME מאפשר הצטרפות ללא כרטיס אשראי או באמצעות כרטיס אשראי של כאל, כאשר חברי מועדון המחזיקים כרטיס אשראי נהנים כמובן מצבירה עודפת.

כך הופכת שופרסל לתמנון רב זרועי: מרשת BE עד פייבוקס

רכישת מיניליין מגיעה לאחר ששופרסל גם רכשה את השליטה באפליקציית התשלומים PAYBOX, שם היא שותפה של קבוצת דיסקונט. המטרה היא כמובן לייצר ארנק דיגיטלי שיחזק את נאמנות הלקוחות. דרך פייבוקס, למשל, אפשר לממש את תו הזהב של שופרסל.

שופרסל מתרחבת לתחומים משלימים כל הזמן, ולפני כמה שנים רכשה גם את רשת ניו פארם ולאחר מכן הפכה אותה לרשת הפארם BE. כיום רשת BE היא רשת הפארם השנייה בגודלה בארץ, ואף יש לה שיתוף פעולה עם WOLT. לאחרונה שיתוף הפעולה הזה משגשג במיוחד לאור הביקוש למשלוח בדיקת קורונה ב-WOLT. רשת BE של שופרסל גם מציעה בדיקות קורונה ובדיקות סרולוגיות.

רקע על חברת מיניליין

מיני ליין הינה היבואנית הרשמית של מוצרי החשמל הביתיים מבית AEG, Samsung, ואלקטרולוקס, משווקת את מערכות מיזוג האוויר של המותג היפני Fujitsu וכן, מפעילה הקבוצה את רשת חנויות החשמל – א.ל.מ.

פואנטה בטלגרם


במסגרת ההבנות שהגיעה שופרסל עם חברת מיני ליין, בתום שלוש שנים ממועד השלמת העסקה, לחברה תהיה האופציה לרכוש את יתרת המניות במיני ליין לפי שווי מיני ליין בעסקה הנוכחית (936 מיליון ש"ח) או לפי מכפיל 10 על הרווח הנקי, הגבוה מבניהם, וליתר בעלי המניות במיני ליין תהיה האופציה למכור לחברה את יתרת מניותיהם לפי שווי מיני ליין בעסקה הנוכחית או לפי מכפיל 10 על הרווח הנקי, הנמוך מבניהם.

לשופרסל יהיה רוב בדירקטוריון מיני ליין וכן תמנה את היו"ר. מר אבי אשר יכהן כמנכ"ל מיניליין למשך תקופה של 3 שנים לפחות.

ההבנות כפופות לביצוע בדיקת נאותות על-ידי החברה, לאישורי האורגנים המוסמכים של החברה, ולחתימת הסכם מפורט ומחייב בין הצדדים, אשר יהיה כפוף לאישורים שונים ובכלל זה לאישור הממונה על התחרות.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות