לא רק אשראי. עכשיו יש גם ביטוח בחברת MAX. כל הפרטים בפואטה

לפנק לפנק לפנק? חברת MAX עומדת להתחיל לשווק פוליסות ביטוח

לא רק הטבות 1+1, בקרוב אפשר יהיה לרכוש ביטוח בחברת MAX. חברת האשראי מקס (לשעבר לאומי קארד) היא סנונית ראשונה, ישראכרט בדרך. חדשות הביטוח בפואנטה

ביטוח בחברת max
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לראשונה בישראל חברת אשראי תשווק גם ביטוחים. מדובר בביטוח בחברת MAX (לשעבר לאומי קארד) – לאחר שהממונה על שוק ההון חתם עבורה על רישיון סוכנות ביטוח. בשלב ראשון, ביטח בחברת max לא יכלול את כל סוגי הכיסויים, אבל עדיין מדובר בצעד שעשוי לחולל תחרות גם בתחום השירות וגם בתחום המחירים בקרב חברות הביטוח. אחרי חברת max אנו צפויים כנראה לשמוע גל על ביטוח בישרכארט – משום שגם חברת האשראי הזו מבקשת אישור דומה.

רשות שוק ההון בחנה בשנה האחרונה את בקשת הרישיון והדפה לחצים רבים של מתנגדים להכנסת חברות האשראי לענף הביטוח. ברשות מעריכים כי כניסתה של MAX לענף הביטוח תשכלל את התחרות ותועיל לצרכנים.

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

עקבו אחרינו באינסטגרם > 

ביטוח בחברת האשראי MAX – המתווה

האישור מאפשר לחברת האשראי MAX להפוך לסוכנות ביטוח לפי מתווה שיצרה רשות שוק ההון. ברשות אומרים שהמתווה מקבע איזונים ראויים לגבי השימוש במידע והגברת האובייקטיביות של סוכנות הביטוח. כך למשל, סוכנות הביטוח תעבור לעבוד במודל של סוכן אובייקטיבי באופן מדורג, כך שתקבל עמלה אחידה לאותו מוצר ביטוח ותעבוד עם מספר רב של חברות ביטוח.

עד לתחילת פעילותה במודל של סוכן אובייקטיבי, הסוכנות לא תוכל להשתמש במידע הקיים בחברת מקס פיננסים, למעט פרטי לקוח.

בחברת מקס ציפו לרישיון קצת פחות מגביל, משום שקיימות לא מעט מגבלות ברישיון שניתן. למרות זאת, הם מרוצים מעצם קבלת הרישיון.

ביטוח בחברת מקס – אילו פוליסות תמצאו שם?

המתווה מאפשר לחברת מקס כסוכנות הביטוח לשווק רק ביטוח הכללי וביטוחי הנסיעות לחו"ל. בשלב הפעילות הראשון, סוכנות הביטוח לא תוכל לשווק מוצרים בתחום חיסכון ארוך טווח וביטוחי בריאות (למעט ביטוח נסיעות לחו"ל).

הממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת, אמר: "אחרי תקופה ארוכה סיימנו תהליך מקיף ונתנו היום אישור לכניסתה לראשונה של חברת כרטיסי אשראי לענף התיווך בביטוח. אנו מאמינים שיש למהלך הזה יכולת לקדם תחרות אמיתית לטובת ציבור המבוטחים. כניסתן של חברות כרטיסי האשראי תוביל להערכתנו להגברת התחרות בענף הביטוח, לקידום החדשנות ולשיפור בשירות הניתן למבוטחים. יצרנו תנאים שיאפשרו כניסה מדורגת ומידתית תוך זהירות ראויה. בפרט, בטווח הארוך בו יפעלו סוכנויות הביטוח על פי מודל הסוכן האובייקטיבי שיהיה מחויב אך ורק ללקוחות ולא לחברות ביטוח המשלמות עמלה גבוהה יותר".

האם התחרות תגדל או להפך?

למתן האישור קדמה התנגדות עזה מצד סוכני הביטוח, שחוששים מהתחרות שמגיעה מצד חברות ענק כמו מקס וישראכרט.  סוכני הביטוח אף גייסו לשם כך את ח"כ מיקי זוהר, שהציע הצעת חוק למנוע זאת. הטענה הייתה כי סוכני הביטוח הם עצמאים שנפגעו ממשבר הקורונה, ויש סכנה לפגיעה ממשית בהם.

ברשות התחרות דווקא חושבים הפוך. הרשות, שבראשה עומדת עו"ד מיכל הלפרין, הבהירה לממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת, כי כניסת חברות האשראי לתחום הביטוח דווקא תשפר את התחרות.

נשיא לשכת סוכני הביטוח, ליאור רוזנפלד, הגיב בחריפות על הודעת הממונה וטען שהוא היה נחוש בדעתו להעניק את האישור לחברות האשראי למרות שקיבל חוות דעת מנוגדות. בלשכת סוכני הביטוח אומרים כי הם ינהלו מאבק נגד ההחלטה.

ביטוח בישראכרט? עניין של זמן

כאמור, הבאה בתור היא חברת ישראכרט, וזה עוד יותר מטריד את סוכני הביטוח. בשלב זה, ישראכרט עדיין לא יכולה להיכנס לתחום משום ש-30% ממנה מוחזקים על ידי בנק הפועלים. עד סוף השנה (2020), הבנק ימכור את אחזקותיו, ולאחר מכן גם ישראכרט תוכל לקבל את רישיון הסוכן/תאגיד ביטוח. לפני מספר חודשים קיבלה החברה רישיון סולק קבוע מבנק ישראל, שמאפשר לה להתרחב לתחום הביטוח כולל שיווק של פוליסות חיסכון פיננסיות וקופות גמל. לכן, היא מהווה איום גדול יותר על הסוכנים.

הצטרפו לקבוצת הסלולר והטלוויזיה של פואנטה בפייסבוק >

האם אתם משווים מחירי ביטוח?

ענף הביטוח עומד בשנה האחרונה מול תהליך של שינוי, עם הקמתן של שתי חברות ביטוח דיגיטליות – ליברה ו-wesure. לאחרונה גם פרסמנו כאן באתר פואנטה את המהלך של חברת AIG, שבמסגרתו היא תציע ביטוח נהג צעיר גמיש שמוזיל עלויות. כזכור, כדי לקדם את המותג, גייסה AIG את אסי עזר ובן זוגו אלברט.

הצרכנים לא תמיד ערים לתחרות, וזו הזדמנות להזכיר לכם גולשי פואנטה – אל תירדמו בשמירה, בצעו השוואת מחירי ביטוח. לשם כך, כדאי להיעזר במחשבון הביטוח של משרד האוצר.

ההוצאה על ביטוחים היא אחת ההוצאות הכבדות שרובנו לא ממש טורחים לבדוק כיצד אפשר להוזיל, וחבל.

 

 

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות