מהי החשיבות של גודל מכשירי השמיעה?

מהי החשיבות של גודל מכשירי השמיעה?

בזכות הטכנולוגיה, אפשר כיום למצוא מכשירי שמיעה קטנים שמספקים איכות שמע גבוהה ואף יתרונות אחרים. קבלו כאן את הפרטים

מכשירי שמיעה קטנים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

שמיעה טובה חשובה לכולנו, בכל גיל. זה הבסיס של תקשורת אנושית, פנים אל פנים או טלפונית. מחקרים חדשים מגלים עובדה מרתקת וחשובה. השימוש במכשירי שמיעה עבור אנשים בעלי לקות שמעיתית, חשוב לא רק למען איכות חיים טובה. השימוש במכשירי שמיעה משמר יכולות קוגניטיביות ומעכב ירידה קוגניטיבית המבוססת על גיל מבוגר. אבל איך זה קשור לגודלו של מכשיר שמיעה מודרני? הקשר טמון בכך שהמכשירים החדשים, מעודדים את השימוש בעזרים כאלה. מדובר בפתרון החיוני לאיכות החיים, לשיפור הבריאות ולרווחה הנפשית. והעובדה שהמכשירים הללו קטנים מאי פעם, היא בשורה חשובה מכל מיני סיבות שנציג כעת.

קטנים ודיסקרטיים

אף אחד לא יופתע אם נספר כי מכשיר שמיעה הינו אביזר אלקטרוני, שנועד להגביר גלי קול המגיעים מן הסביבה. הגברת גלי הקול והתדרים הרלוונטיים לשמיעה אנושית, מאפשרת לאנשים שאיבדו את יכולת השמיעה אפילו בצורה דרמטית, לתפקד כרגיל. זאת, בדומה למשקפיים שמאפשרים ללקויי ראייה לראות בצורה זהה לאנשים שראייתם מושלמת (ראיית "שש שש").

לגודל של מכשיר שמיעה יש חשיבות בין היתר בשל הרצון בדיסקרטיות. אנשים מבוגרים רבים מעדיפים לוותר על מכשירי שמיעה, משום שהם גורמים להם להיראות ואף להרגיש קשישים יותר. בזכות טכנולוגיית המזעור, אפשר ללכת עם ולהרגיש בלי. המכשירים הללו כל כך קטנים, שכמעט לא מבחינים בהם. זאת בניגוד לדגמים הוותיקים שהיו מולבשים מבחוץ על אפרכסת האוזן ובלטו למרחק רב.

קטנים יותר, נוחים יותר

מלבד העובדה שקשה מאוד להבחין באותו מכשיר שמיעה קטן שצמוד לאוזן או נמצא בתוך האפרכסת, זהו גם מכשיר מאוד נוח לשימוש. נוח, לא רק במובן של תפעול אלא נוח במובן הנעים של המילה. ההתקנים הקטנים הללו, שלפעמים הינם זעירים ממש, לא מכבידים כלל. הם לא מעמיסים על האוזן או גורמים לתחושה של צביטה. הם לא גורמים להזעה באותו האזור ולא יוצרים שפשוף בלתי נעים. כלומר, סוף סוף ישנו עזר שמיעתי מודרני, שמחזיר את יכולות השמיעה הטבעיות, לא נראה כמעט לעין במבט מבחוץ וגם לא מורגש. אז מה הפלא שאחוזי השימוש במכשירים הללו הולכים ועולים בהתמדה? התשובה ברורה.

מזעור וטכנולוגיית שמיעה נקייה

הדברים אותם ציינו עד כה חשובים, ללא ספק. אפשר לומר אפילו דרמטיים, אבל זה לא הכל. מכשיר שמיעה זעיר מציג יכולות טכנולוגיות וביצועיות גבוהות, הרבה יותר מכל המכשירים הוותיקים והגדולים (לכל הפחות, טוב יותר מרובם).

כולנו מכירים את טכנולוגיית המזעור המודרנית. אנו משתמשים בטלפונים ניידים קטנים, שבתוכם ישנו מעבד מחשוב חזק. סוללות של מחשבים ניידים קטנות יחסית ומספקות שעות רבות של שימוש, בין טעינה לטעינה. וכעת, מכשירי השמיעה החדשים שזכו להקטנה ניכרת בגודלם, פועלים היטב בזכות טכנולוגיות חדשות בתחום המזעור, המחשוב, שיפור אותות, שימוש באנרגיה (הארכת חיי סוללה) ועוד. המכשירים החדישים יודעים לזהות תדרי קול שונים ולסנן רעשי רקע לא רצויים. אגב, טכנולוגיה דומה משמשת גם בחלק מהאוזניות הפופולריות בתרבות הפנאי.

אפילו המחירים מתכווצים

נסיים עם בשורה נוספת. ככל שהמכשירים הולכים וקטנים ותפוצתם הולכת וגדלה, גם מחיריהם יורדים. אמנם לא כל סוגי המכשירים נמכרים במחירים נמוכים, אבל המחירים במגמת קיטון מרשימה.

בשורה התחתונה, ככל שהמחיר נעשה נגיש והגודל נעשה צנוע וקומפקטי, יותר אנשים, לרבות קשישים וגם ילדים לקויי שמיעה, זוכים לאיכות חיים משופרת (לצד תחושה טבעית ונעימה באוזניים).

תגובות: 0

נגישות