גם פירות צריך לדעת לבחור. מהם הפירות הכי מומלצים?

גם פירות צריך לדעת לבחור. מהם הפירות הכי מומלצים?

כמו בכל דבר, גם פירות צריך לדעת איך לבחור ובעיקר כיצד לשלב בתפריט היומי. החל מרימון, דרך אבוקדו ועד היתרונות של תפוח לעומת קיווי – הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על התזונה החדשה והבריאה שלכם

(תוכן מקודם)

החשיבות של אכילת פירות ברורה כיום לגברים ונשים בטווח רחב של גילאים. למעשה, כבר מהגן מתחילים להרגיל את הילדים לאכול פירות וזה ממשיך בבית הספר היסודי, בחטיבת הביניים, בתיכון ואפילו בצבא. לאחר מכן, אנשים בוגרים בוחרים לאכול פירות כדי לגוון את התזונה ועל מנת להחזיר לגוף ויטמינים חיוניים.

עם זאת וכמו בכל דבר אחר, גם פירות צריך לדעת איך לבחור.

קודם כל, חשוב מאוד לרכוש פירות לפי עונות השנה. כך משיגים את הפירות העסיסיים ביותר ומרוויחים עוד כמה יתרונות תזונתיים וקולינריים.

שנית, מומלץ לאחסן היטב את הפירות ולשמור עליהם במגירה ייעודית במקרר. למעט מספר פירות, כמו בננות או אבוקדו, רוב הפירות ירגישו בנוח יותר בקירור מאשר בחוץ.

מה הערך של כל פרי?

בחירת פירות מחייבת גם היכרות עם התכונות השונות שלהם. נכון שההמלצה היא לאכול לפחות 5 צבעים שונים של פירות מדי יום וכך לשלב ביניהם, אך לא פחות קריטי לדעת מה אוכלים כשרוצים לעשות דיאטה – לעומת איזה פירות מומלצים עבור אנשים שיש להם צרכים אחרים.

רימון למשל, עשיר בנוגדי חמצון טבעיים שמשחררים סתימות בכלי הדם ומעכבים ייצור כולסטרול. כתוצאה מכך, אכילת רימון מומלצת עבור גברים ונשים שסובלים ממחלות לב וכלי דם. בכל הנוגע לדיאטה, החדשות הטובות הן שברימון גדול יש מקסימום 90 קלוריות.

אכילת אבוקדו תהיה טובה לעור והוא עשיר בשמנים שמסייעים לגוף להילחם בשומן רווי. במילים פשוטות, אבוקדו זה הפרי היומי שתרצו להכניס לתפריט אם מדי פעם אתם חוטאים דווקא בנשנושים לא בריאים. בנוסף, האבוקדו מונע מחלות לב, מאט תהליכי הזדקנות ומגן על תאי הגוף.

מה הערך של תפוח?

אי אפשר לדבר על פירות מומלצים בלי להזכיר את התפוח. אחד הפירות הנגישים ביותר במשק הישראלי הוא גם אמצעי יעיל בניקוי זיהומים מהכבד, הפחתת כולסטרול ושיפור הפעילות של מערכת העיכול. כמו כן, בתפוח עץ חמוץ ומתוק יש בדיוק את אותה תכולת סוכר וכמות קלוריות ואפשר להוסיף אותו כמעט לכל סלט.

לבסוף, מומלץ לנצל את העונה הרלוונטית כדי לאכול קיווי. בעזרת קיווי אפשר להחזיר לגוף ויטמין C ולהשיג יתרון של רעננות מיידית. מלבד ויטמין C, בכל קיווי בודד יש כמויות גבוהות מאוד של סיבים וכמות סוכר מעטה. השילוב הזה הופך את הקיווי לפרי מומלץ בדיאטה ולמשהו שיכול להבטיח עבורכם תחושת שובע לאורך זמן.\

עוד כתבות מעניינות בפואנטה

 





1
נגישות