המגמה החדשה בחברות הסלולר: חבילות סלולר ענקיות בפחות מ-40 שקל

המגמה החדשה בחברות הסלולר: חבילות סלולר ענקיות בפחות מ-40 שקל

אם אתם רוצים חבילת סלולר עם נפח גלישה עצום – אל תחמיצו את מבצעי סוף השנה בחברות הסלולר, שכוללות 150 ג'יגה, 160 ג'יגה ואפילו 200 ג'יגה. ויש גם אותיות קטנות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם לא שדרגתם לאחרונה את חבילת הסלולר שלכם, זה הזמן. לקראת סיומה של שנת 2019, חברות הסלולר מעלות הילוך כדי להגדיל את מספר הלקוחות שמתניידים אליהן, והמגמה הבולטת כרגע היא של חבילות סלולר עם נפח גלישה עצום במחיר נמוך. למעשה תמורת 30-40 שקל בחודש אפשר לקבל חבילות סלולר נדיבות ביותר עם נפח גלישה שמגיע אפילו ל-150-200 ג'יגה.

החבילה של איזו חברת סלולר הכי טובה?

כאשר הצרכנים מתלבטים באיזו חבילת סלולר לבחור ושואלים את עצמם החבילה של איזו חברת סלולר הכי טובה, עליהם להביא בחשבון כמה וכמה שיקולים – ולא רק את נפח החבילה. אילו נתונים חשובים צריכים להיכנס להחלטה?

  • מחיר החבילה לכל מנוי בנפרד
  • גודל חבילת הגלישה
  • תוקף החבילה
  • בכמה תתייקר החבילה בתום התקופה
  • האם החברה מתחייבת למחיר
  • דמי מעבר
  • עלות סים
  • המוניטין של החברה (האם החברה ידועה כחברה שמוליכה שולל את לקוחותיה)
  • האם יש שיחות לחו"ל

רק כאשר משקללים את רשימת השיקולים האלה, ההחלטה היא החלטה מושכלת ומשתלמת. זאת, משום שלעתים דמי המעבר שווי ערך לתשלום עבור עוד חודשיים, והעובדה שהחבילה היא קצרת טווח עלולה לעלות ביוקר בהמשך.

חבילות הסלולר הבולטות שמציעות נפח גלישה עצום

We4G – בלי אותיות קטנות

הקמפיין הבולט הוא זה שמובילה חברת We4G – שמציעה חבילת סלולר עם גלישה בנפח 160 ג'יגה במחיר של 36 שקל בחודש בלבד לכל החיים. האפשרות להצטרף לחבילה קיימת גם ללקוחות חדשים וגם ללקוחות ותיקים – ללא דמי מעבר. מדובר בנפח גלישה שרוב הצרכנים לא ממש צריכים כרגע, אבל הוא מסמן את הכיוון החדש בתחרות.

גולן טלקום – לשנתיים בלבד

גולן טלקום מציעה חבילה קצת יותר קטנה וקצת יותר זולה: כ-30 שקל בחודש עבור חבילה הכוללת נפח גלישה של 120 ג'יגה. המחיר כאן תקף לשנתיים – ולאחר מכן מזנק פי 3.5, למחיר של כ-100 שקל בחודש.

העלויות הנלוות כוללות דמי סים בגובה 19 שקל ודמי חיבור בגובה 30 שקל.

Pmobile – הנחה לשני מנויים

חלק מחברות הסלולר האחרות לא מרשות לעצמן להישאר אדישות – ומציעות בעצמן או באמצעות המותגים שהן מחזיקות חבילות סלולר בנפח גלישה דומה או גדול יותר. כך למשל, פלאפון מציעה באמצעות המותגים שלה אפילו 200 ג'יגה. אחד המותגים הללו הוא Pmobile, המותג של פלאפון עם רשת באג, אשר מציע חבילת סלולר הכוללת 200 ג'יגה במחיר של 35 שקל בחודש, אלא שכאן התנאי הוא צירוף שני מנויים והמחיר אינו לכל החיים אלא לשנתיים. לאחר מכן עולה ל-99 שקל בחודש.

החבילה של Pmobile היא דוגמה מצוינת לחבילה שמצריכה מהלקוח להסתכל על כל הפרטים והאותיות הקטנות לפני שהוא מחליט. לא רק שפלאפון מחייבת שני מנויים כדי ליהנות ממחיר של כ-35 שקל עבור 200 מגה (המחיר המלא למנוי אחד עומד על כ-40 שקל לחודש) ולא רק שהיא מגבילה את המחיר לשנתיים בלבד – היא אף עולה הרבה כסף עבור מנוי פלאפון שירצה לעבור אליה. החברה גובה דמי מעבר של כ-60 שקל ממנויים שרוצים לעבור לחבילה זו.

הוט מובייל – מבצע מבלבל

הוט מובייל מציעה חבילת סלולר עם עם נפח גלישה גדול כמעט כמו זה שמציעה המתחרה WE4G. מדובר בחבילה עם נפח גלישה של 150 ג'יגה – במחיר של כ-35 שקל בחודש – אך היא מדגישה בפרסומיה מחיר הרבה יותר נמוך, אשר תקף לחודשיים בלבד (כ-20 שקל בחודש).

בהוט מובייל המחיר תקף לשנתיים, ולאחר מכן עולה לכ-55 שקל. לאחר השנה השלישית, המחיר כבר מזנק לכ-110 שקל בחודש. החבילה כוללת גם 120 דקות שיחה לחו"ל.

הוט מובייל גובה מלקוחות קיימים דמי מעבר של כ-50 שקל בחודש (למעט במקרה של מעבר באמצעות האפליקציה, אז דמי המעבר עומדים על כ-25 שקל). לקוחות חדשים ישלמו כ-15 שקל על "דמי טיפול".

בשורה התחתונה, מדובר בחבילה פחות משלמת מזו של We4G. היתרון הוא שהחבילה כוללת גם שיחות לחו"ל.

מה רע בחבילת 100 ג'יגה?

נזכיר כי עד לא מזמן, החבילות האטרקטיביות ביותר היו חבילות של 100 ג'יגה.

למען האמת, מבחינת הצרכנים אין באמת הבדל בין 100 ג'יגה ל-150 או 200 ג'יגה – משום שמדובר בנפח גלישה עצום שאיש אינו יכול או צריך לנצל אותו. גם כאשר צופים במשך שעות בסרטים בנטפליקס, משתפים תמונות באינסטגרם ומנהלים שיחות וואטס-אפ – בדרך כלל חבילה של 100 ג'יגה מספיקה.

לקוחות שיבחרו בחבילת 100 ג'יגה, יכולים לשלם פחות מ-30 שקל בחודש.

כך למשל, חברת 019 מציעה מחיר של 29 שקל בחודש עבור חבילת סלולר שכוללת גלישה בנפח 100 ג'יגה, וכאן מדובר במחיר ל-3 שנים, שיתייקר רק בכעשרה שקלים לאחר מכן.

גולן טלקום מציעה חבילה של 100 ג'יגה ב-29 שקל בחודש – כאשר המחיר קבוע לשנתיים. הסים עולה 19 שקל (משלוח חינם) ודמי הטיפול עולים 30 שקל נוספים. מי שישלם חמישה שקלים נוספים (35 שקל בחודש) – יקבל גם 240 דקות שיחה לחו"ל בחודש.

רמי לוי מציע לחברי מועדון המחזיקים כרטיס אשראי חבילה של 100 ג'יגה ב-25 שקלים לחודש. המחיר תקף למשך שנה, ולאחר מכן עולה ב-10 שקלים לחודש (ל-35 שקל בחודש).

זהירות מחבילות ללא תוקף

נזכיר כי לאחרונה פרסמנו כאן במדור "סלולר וטלוויזיה" של פואנטה שיטה חדשה שנוקטות בו חלק מחברות הסלולר, ביניהן סלקום, של חבילה ללא התחייבות. נשמע טוב? לא בדיוק. החברה מצרפת את הלקוח לחבילה שבה לא רק הוא לא מתחייב, אלא גם היא לא מתחייבת למשך הזמן שבו המחיר יהיה בתוקף. לכן, לא מדובר בחבילה ללא התחייבות שאמורה להרגיע את הלקוח, אלא להפך, משום שהחברה יכולה לייקר את התעריף מיד לאחר הצטרפותו.

לטעמנו, למרות שבאופן תמוה החבילות הללו חוקיות ובמשרד התקשורת לא מוצאים לדרוש מחברות הסלולר להפסיקן, יש חבילות כאלה טעם לפגם. כאשר צרכן מצטרף לחברה כלשהי – הוא בוחר בחבילה שלה על פני חבילה אחרת בהתאם למחיר ולתנאים, ואם כעבור זמן קצר המחיר עולה, הרי שהחברה למעשה הטעתה אותו וגרמה לו לקבל החלטה שגויה על סמך נתונים לא מדויקים.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

השוואת חבילות סלולר




דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

נגישות