קאשבק - כל מה שצריך לדעת

קאשבק – כל מה שצריך לדעת

ההיסטוריה של ההטבות וההנחות לצרכנים בעלי כרטיס אשראי היא רבת רעיונות והמצאות – והשלב הנוכחי, הקאשבק, פשוט מחזיר כסף חזרה ללקוחות. לדעתנו, זה גאוני

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

תוכן ממומן ע"י אמריקן אקספרס (אקספרס פרימיום)

מאת: אביבה טנא

כשהייתי ילדה, בכל חודש הורי קיבלו מעטפה מחברת האשראי שלהם, ובה פירוט החשבון, ומה שעניין אותי הרבה יותר – חוברת גדולה וצבעונית שהציגה מגוון מוצרים בהנחה ללקוחות חברת האשראי. אפשר היה למצוא שם הכל – פיג'מות, מצעים, מגהצי קיטור, מכונות גילוח, סטים של מזוודות, כלי מטבח ושלל גאדג'טים חדשניים לזמנם. תמיד נהניתי לקרוא את החוברת ואת התיאורים של כל מוצר, שכללו יתרונות מרובים וכמובן – הנחה קורצת.

מאז חלפו לא מעט שנים, והדרכים שבהן חברות האשראי מצ'פרות את הלקוחות שלהן, נעשו משוכללות ויצירתיות הרבה יותר, ומהחוברת הנוצצת שנשלחת בדואר, הגענו עד קאשבק דיגיטלי. אז איך כל זה התחיל, וכיצד התפתח תחום ההטבות ללקוחות?

מתחרים על תשומת לבם של הצרכנים – וכספם

ככל שהתחרות בתחום כרטיסי האשראי גברה, החלו החברות לחפש דרכים לבדל את עצמן מהמתחרות שלהן – ולגרום ללקוחות לבחור דווקא בכרטיס שלהן, בין אם באמצעות הנחות, כרטיסי מועדון, ותוכניות של צבירת נקודות.

בשלב הבא, עלה הרעיון לא להסתפק בהנחה לצרכן שמחזיק בכרטיס אשראי – אלא ממש להחזיר לו כסף עבור הרכישה. כך נולד כרטיס הקאשבק – כרטיס אשראי שמספק לבעליו החזר כספי לאחר ביצוע רכישות באמצעותו. עידן חדש נפתח בתחום ההטבות ללקוחות האשראי.

איך זה עובד? באופן פשוט ונוח מאוד עבור הלקוחות. לאחר הזמנת הכרטיס, פשוט ממשיכים להשתמש בכרטיס כרגיל לתשלום על קנייה של מוצרים ושירותים. למעט תשלומי ארנונה ומסים וכדומה, כמעט כל עסקה "נחשבת" ומצטברת – כאשר בסוף החודש, מחושב שווי הרכישות הכולל שמזכה בקאשבק, והלקוח מקבל אחוז מסוים ממנו בחזרה. בסכום שהצטבר בקאשבק ניתן להשתמש באמצעות גיפט קארד דיגיטלי – בו ניתן לבצע רכישות בשורה ארוכה של חנויות ורשתות.

כרטיס קאשבק – מה עושים איתו?

חשוב לדעת שה- Cashback (באנגלית – מזומן בחזרה) אינו ייחודי לכרטיסי אשראי. זה שנים שבאינטרנט פועלים אתרים העוסקים בקאשבק. איך זה עובד? נרשמים באתר, וכדי לבצע קניות באתרים שונים, נכנסים בלינקים המופיעים באתר זה – כך שאתרי המסחר יודעים להחזיר אחוז מסוים לחשבונו של הלקוח. לעתים הכסף מוחזר מיד לאחר הקנייה, ולפעמים – פעם בחודש.

בכסף המתקבל אפשר להשתמש בדרכים שונות – לממש ברכישה הבאה באתר שהוא חלק מאותה רשת קאשבק, להמשיך לצבור ועוד. ישנם אתרי קאשבק שבאמת מחזירים כסף לחשבון הלקוח, או מורידים סכום מסוים מעלות הרכישה.
כרטיסי האשראי עם קאשבק פועלים במנגנון דומה, אך גם שונה. הצעד הראשון הוא רישום לשירות באתר של חברת האשראי. לאחר מכן, מתחילים לבצע רכישות באמצעות הכרטיס – ולצבור החזר כספי, כאחוז מסוים מהרכישות. בסכום המצטבר, ניתן להשתמש כדי לבצע רכישות אחרות, במגוון של חנויות.

כך למשל, בכרטיס הקאשבק של אמריקן אקספרס, על כל הרכישות בכרטיס מקבלים חזרה קאשבק לחשבון את הכסף הצבור מטעינים בכרטיס מתנה (גיפטקארד) דיגיטלי, שבאמצעותו ניתן לבצע קניות במגוון גדול של חנויות ורשתות בישראל ובחנויות אונליין. נוסף על כך, לקוחות קאשבק שיבצעו קניות בכרטיס ב-5,000 שקל לפחות במשך שלושה חודשים, יקבלו מתנת הצטרפות של 75 שקלים לקאשבק שלהם. ניתן אף להגדיל משמעותית את הצבירה, באמצעות שיוך של יותר מכרטיס קאשבק אחד לחשבון המשותף.

בשורה התחתונה, חברות האשראי לא מפסיקות לחדש ולהיות יצירתיות במציאת דרכים חדשות למשוך לקוחות ולהציע להם הטבות אטרקטיביות. הלהיט הנוכחי הוא הקאשבק, שפשוט מחזיר כסף בחזרה לצרכן – וכרגע, קשה לנו לחשוב מה יכול להיות יותר טוב מזה.

*הנפקת הכרטיס וגובה המסגרת נתונים לשיקול דעתה הבלעדי של המנפיקה אמריקן אקספרס בע"מ ו/או אקספרס פרימיום בע"מ. בכפוף לתנאי החברה ולתנאים המפורטים באתר, ההטבות עשויות להשתנות מעת לעת. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.
** הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.
*** מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

תגובות: 0

נגישות