סקירה: וואווי P30 PRO - מצלמה עם יכולות מפתיעות, סוללה מצוינת וחומרה חזקה - פואנטה

סקירה: וואווי P30 PRO – מצלמה עם יכולות מפתיעות, סוללה מצוינת וחומרה חזקה

וואווי P30 PRO מבטיח תחרות הולמת לאייפון וגלקסי S10 באמצעות מצלמה חדשנית וסוללה שלא נגמרת. האם הוא מצליח? פרטים בסקירת וואווי P30 פרו של פואנטה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בעידן של צילום ושיתוף, מצלמה איכותית היא מבחינת רבים התכונה החשובה ביותר בסמארטפון. לכן, לא מפתיע שנושא הצילום משחק אצל חברת וואווי תפקיד מרכזי, וסקירה של וואווי P30 PRO לא יכולה שלא להתמקד בהיבט הזה. למעשה, כאשר וואווי השיקה את סדרת הדגל P30 לפני כחודש בפריז, הסיסמה שהתלוותה להשקה הייתה "לכתוב מחדש את חוקי הצילום". לצד יכולות צילום גבוהות, וואווי מבטיחה ב-P30 PRO סמארטפון דגל עם כל התכונות המתקדמות, החל מחומרה איכותית ועד זיהוי טביעת אצבע על המסך. את כל זה וואווי מתמחרת במחיר שהולם מכשירי דגל של כמו האייפון XS של אפל וגלקסי S10 של סמסונג, וזאת כדי להעביר מסר חד משמעי של מותג איכותי ויוקרתי.

נזכיר כי סדרת P30 של וואווי כוללת בשלב זה שני סמארטפונים: P30 ו-P30 PRO, ובהמשך יושק הדגם המשונמך (P30 LITE). כאן בפואנטה בדקנו במשך מספר שבועות את סמארטפון הדגל Huawei P30 PRO היוקרתי, שמחירו כ-3,500 שקל. לפני מספר שבועות פרסמנו את סרטון פתיחת הקופסה של וואווי P30 פרו, וכעת נביא כאן את הסקירה המלאה.

מסך וקורא טביעות אצבע

המסך של וואווי P30 PRO הוא לא פחות ממעולה. מדובר במסך OLED בגודל 6.47 אינץ’, שמציג תצוגה מרהיבה בזכות רזולוציית +Full HD ופריסה של 2340 על 1080 פיקסלים. יחס התצוגה הוא של 19.5 על 9 וצפיפות הפיקסלים של 398 פיקסלים לאינץ’. המסך מקומר ונמתח מצד אל צד, כאשר קל לאחוז בו ולתפעל אותו. בחלקו העליון יש מגרעת לא גדולה, שאמנם מונעת מהמסך להיות מלא לגמרי, אך אינה מפריעה לעין ויש להניח שרוב המשתמשים לא יבחינו בה. התצוגה תומכת בהצגת תכנים ב-HDR10.

זיהוי טביעת האצבע ממוקם על המסך במיקום מושלם והוא עובד מעולה. לא צריך לחיצה חזקה מדי ולא צריך להתאמץ – הנחת אצבע בתנועה טבעית מספיקה לפתיחת המסך. זהו אחד היתרונות הגדולים של המכשיר על פני סמארטפון הדגל המתחרה גלקסי S10. בסקירת גלקסי S10 שפורסמה כאן באתר חדשות הצרכנות פואנטה, הוא לא הצטיין בזיהוי טביעת האצבע מהמסך.

מצלמות

כאמור, גולת הכותרת של סדרת P30 של וואווי היא מערך הצילום. Huawei P30 Pro מצויד בארבע מצלמות מתוצרת לייקה (Leica).

המצלמה העיקרית היא מצלמת 40 מגה פיקסל עם חיישן SuperSpectrum Sensor ומפתח צמצם f/1.6, שמדמה עדשת 16 מ”מ. אליה מצטרפת מצלמת 20 מגה פיקסל בעלת זווית רחבה במיוחד עם מפתח צמצם f/2.2; מצלמה שלישית היא מצלמת טלפוטו 8 מגה פיקסל עם זום היברידי X10, ומצלמה רביעית היא מצלמת Time Of Flight (“זמן מעוף”) – שמשמשת ללכידת עומק ותלת ממד. המצלמה הקדמית מגיעה עם 32 מגה פיקסל.

מבחינת המשתמש הממוצע, כל ההגדרות והתיאורים פחות משמעותיים – מה שמעניין אותו זו התוצאה הסופית והאם הוא היה צריך להתאמץ כדי להגיע אליה. התשובה היא שהתמונות שוואווי P30 PRO מפיק פשוט נהדרות – ללא מאמץ או הבנה בצילום. צילמנו עם המכשיר לאורך תקופה באור יום, בחושך, מרחוק ומקרוב, בחדר סגור ובחוץ. בדקנו את נוחות התפעול והמעבר ממצב צילום אחד למשנהו, והעלינו את התמונות למחשב.

המסקנות שהגענו אליהן הן שמדובר בסמארטפון שמציע איכות צילום מעולה, שלא רק שאינה נופלת מרוב המתחרים, אלא אף עולה עליהם במקרים רבים.

חשוב לציין בהשוואה מול גלקסי S10 ואפילו מול גלקסי S9 פלוס שהושק כבר בשנה שעברה, חשנו שהצבעים שמספקת מצלמת וואווי P30 PRO פחות עזים ולעתים קצת פחות נאמנים למציאות.

וואווי מתגאה במיוחד בזום פי 10 שהיא מציעה במכשיר הזה – ובצדק. הזום האופטי עצמו הוא פי 5, והזום פי 10 הוא זום היברידי שמושג באמצעות תוכנה. זה עובד מצוין. תיאורטית אפשר גם להגיע לזום דיגיטלי פי 50, אבל כמובן שככל שמתקרבים כך קשה לייצב את התמונה. הנה המחשה לאיכות הצילומים – שלוש התמונות הבאות צולמו מאותה נקודה בשלושה מצבי מרחק:

צילום ב-Huawei P30 PRO
צילום ב-Huawei P30 PRO במצב צילום של עדשה רחבה. צילום: דפנה הראל כפיר
צילום בוואווי P30 PRO
צילום בוואווי P30 PRO במצב רגיל. צילום: דפנה הראל כפיר
צילום בוואווי P30 פרו
צילום בוואווי P30 פרו בזום פי 5. צילום: דפנה הראל כפיר

מערך הצילום מציע כמובן צילום עם אפקט בוקה, המוגדר כאן כ"דיוקן" (מה שמוגדר בסמסונג "מיקוד חי"). המעבר למצב הצילום הזה מתבצע ידנית לפני הצילום, בניגוד למצלמה של סמסונג S10 שמאפשרת מעבר למיקוד חי תוך כדי צילום. זה מעט פחות נוח, אבל התוצאה נהדרת.

צילום בוואווי P30 PRO במצב דיוקן

את צילום הלילה בדקנו במרחק מה מכנסיית הנוטרדאם בפריז, כשבועיים לפני השריפה שהחריבה את חלקה. גם כאן, התוצאה מדברת בעד עצמה. הנה שתי תמונות שצולמו מאותה נקודה, האחת בצילום רגיל, והאחרות תוך משחק עם הזום.

בין התכונות שוואווי מציעה בתחום הצילום ב-P30 PRO אפשר למצוא גם צילום בהילוך איטי, והתאמה אישית של הסרטונים . כאשר עוברים לצילום וידאו, אפשר לבחור בין כמה פלטות צבעים (סטנדרטית, חלקה וצבעים חיים), אפשר גם לטשטש את הרקע ואפילו למחוק צבע מאובייקטים שאינם אנשים.

וואווי P30 פרו: חומרה וממשק

כמצופה מסמארטפון דגל, וואווי ציידה את המכשיר במעבד חזק שמאפשר ל-Huawei P30 PRO לטוס. בתוך המכשיר יש ערכת השבבים Kirin 980 מבית וואווי (בדומה לערכת השבבים ב-Huawei Mate 20).

דגם ה-Pro מגיע עם זיכרון עבודה 6/8GB RAM ונפח אחסון 128/256 גיגה בייט בהתאמה.

את מערכת ההפעלה אנדרואיד 9 עוטף הממשק של וואווי, הקיים במכשירים חדשים אחרים של החברה, EMUI 9.1.

וואווי, בדומה לאפל, לא מציעה שקע אוזניות סטנדרטי – וחבל. כפי שפרסמנו בסרטון פתיחת הקופסה של וואווי, אוזניות תואמות מגיעות בקופסה.

וואווי מציעה כאן גם פתיחה של הסמארטפון באמצעות זיהוי פנים שעובד טוב, אך לאור הנוחות שבשימוש בטביעת האצבע הקדמית – כמעט לא הזדקננו לכך.

המכשיר מצויד בתקן IP68, כלומר עמיד לגמרי במים (ההבטחה היא לשהייה במים של עד 30 דקות בעומק של מטר ללא נזק – אך טרם הזדמן לנו לבדוק זאת).



וואווי P30 פרו: סוללה

אם יש נקודת תורפה שמטריפה את משתמשי הסמארטפונים – במיוחד סמארטפונים יקרים עם מסך איכותי – הרי שזו הסוללה. רק לאחרונה בדקנו את גלקסי S10 ודיווחנו כי במצב של עבודה מאומצת, ירדה הסוללה לרמה של 30% בלבד כבר בשעות הצהריים. לכן, בבדיקה הנוכחית של וואווי P30 פרו שמנו דגש רב על הסוללה.

לוואווי P30 PRO יש סוללת 4,200mAh חזקה עם טעינה מהירה.

בשימוש יומיומי יחסית שאפשר להגדיר כשימוש יחסית רגיל (רשתות חברתיות, צילום מדי פעם, צפייה בסרטונים, גלישה באינטרנט, 2-3 שיחות טלפון), הסוללה אוזלת לאט מאוד ובסוף היום אפשר להישאר עם כ-35%. בשימוש מאומץ יותר, שכולל גם הפיכה של המכשיר לנקודה חמה ניידת וצילום רב של סטילס וסרטוני וידאו – הסוללה עובדת קשה יותר והיא יכולה לרדת ל-50% ואפילו פחות כבר באמצע היום. השורה התחתונה היא שהסוללה היא סוללה חזקה שתאפשר למשוך אפילו יום וחצי ללא טעינה בשימוש מתון.

חשוב לדעת שיש במכשיר שתי אפשרויות לחיסכון בסוללה, שיכולות לסייע במקרה שהסוללה קרובה לסיום ואין מטען בסביבה – האחד הוא מצב חיסכון בחשמל ומצב חיסכון גבוה במיוחד בצריכת החשמל. העברת הסמארטפון למצבים אלה תגרום כמובן להשבתת חלק מהתכונות של המכשיר.

בכל מקרה, הטעינה מהירה מאוד ומאפשרת 70% תוך חצי שעה של טעינה. קיימת כמובן גם תכונה של טעינה אלחוטית מהירה, שהיא איטית יותר מטעינה באמצעות הכבל, אבל עדיין נוחה מאוד (מטען אלחוטי אינו מצורף בערכה). בנוסף, אפשר להשתמש בוואווי P30 PRO כמטען בפני עצמו עבור מכשירים אחרים – לנו לא יצא להתנסות בכך.

וואווי P30 פרו: מחיר

וואווי P30 פרו נמכר בייבוא רשמי לארץ בכמה חנויות, ביניהן KSP. בשני נפחי אחסון, ובהתאם משתנה המחיר:

128 ג'יגה עם זיכרון עבודה של 6GB: כ-3,470 שקל

128 ג'יגה עם זיכרון עבודה של 8GB: כ-3,960 שקל

וואווי P30 פרו: בשורה התחתונה

וואווי P30 פרו הוא מכשיר מעולה בכל היבט – החל מאיכויות הצילום, דרך הסוללה ועד הביצועים. וואווי לא חסכה גם בגימור האלגנטי והמרשים וגם בחומרה, והמכשיר לא נופל ממכשירי הדגל היקרים והיוקרתיים של סמסונג, כמו אייפון XS או גלקסי S10.

עוד כתבות שיעניינו אתכם בפואנטה:

 

פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות