ביטוח לספורטאים: לא עוד כפל ביטוחים יקרים. אפשר יהיה לרכוש ביטוח באופן עצמאי

ביטוח לספורטאים: לא עוד כפל ביטוחים יקרים. אפשר יהיה לרכוש ביטוח באופן עצמאי

עד כה גופי ספורט ואגודות ספורט רכשו באופן מרוכז ביטוח לספורטאים, למרות שבאופן פרטי הספורטאים הצליחו להשיג ביטוח זול יותר ולפעמים מקיף יותר. הצעת חוק של ח"כ יואל רזבוזוב שמה סוף לכפל הביטוחים וגם מעוררת תחרות שתוזיל את הביטוח לספורטאים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הספורט שמסדירה את נושא הביטוח לספורטאים חובבים. מדובר בעשרות אלפי ישראלים שעוסקים בכל סוגי הספורט, החל מכדורגל, דרך ריצה ועד ג'ודו.

לפי הצעת החוק, שהגיש ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד), ספורטאי רשאי לבטח את עצמו, ואם הוא יציג ביטוח כחוק – גופי הספורט יהיו פטורים מלבטח אותו.

ההצעה מתקנת עיוות של שנים. זאת משום משום שעד כה גופי ספורט כמו אגודות והתאחדויות היו חייבות לבטח את הספורטאים הנוטלים חלק בתחרויות ספורט המאורגנות בידם או מטעמם, אבל ספורטאים רבים רכשו לעצמם באופן פרטי ביטוח מקיף יותר ו/או זול יותר. התוצאה הייתה שספורטאים החזיקו בשני ביטוחים המכסים את אותם רכיבים ביטוחיים.

כעת ספורטאי יוכל לבטח את עצמו כאשר הוא נוטל חלק בתחרויות ספורט, וכאשר הספורטאי יציג את אישור המבטח, הגוף שאליו הוא משתייך לא יצטרך לבטח אותו פעם נוספת.

לפי ההצעה, יתווספו לרשימת הספורטאים הפטורים מביטוח גם ספורטאים המשתתפים בפעילות ספורט שאין בגינה תשלום שכר או כל תמורה אחרת.

לא במקרה יוזם החוק הוא ח"כ רזבוזוב, שכן הוא מכיר את הבעיה מקרוב. רזבוזוב מגיע מענף הג'ודו, והיה ג'ודוקא מצליח שזכה בתארים אלוף ישראל ופעמיים סגן אלוף אירופה. את הצעת החוק הזו הוא מוביל כבר זמן רב, לאחר שהעביר לפני כשנתיים בהצלחה הצעת חוק שפוטרת מביטוח כפול את תלמידי בתי הספר העוסקים בספורט.

"החוק הזה יוזיל עלויות לעשרות אלפי אזרחים העוסקים בספורט שיהיו מעכשיו פטורים מתשלום הביטוח שעולה אלפי שקלים בשנה", אומר ח"כ רזבוזוב, "זו בשורה אמיתית לעשרות אלפים שעוסקים בספורט עממי, לא נחשבים כמקצוענים, לא מקבלים על זה שכר ובכל זאת משלמים מיליוני שקלים בשנה על ביטוחים כפולים".

עם כניסת החוק לתוקף, חברות הביטוח יגלו שהרבה יותר קשה להן לגבות תעריף שרירותי ואחיד מגופי הספורט השנים, ויש להניח שהצרכנים ייהנו מהתחרות משום שחברות הביטוח יתחרו ביניהן על כל ספורטאי וספורטאי ולא רק על גופי הספורט – דבר שיוזיל את עלויות הביטוח.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות