השוואת סל היריון בקופות החולים - זה מה שהופך את סל ההיריון בלאומית למשתלם

הרבה יותר מבדיקת מי שפיר… לא תאמיני מה כולל סל היריון של "לאומית שירותי בריאות"

לאומית לא רק מציעה סל היריון מקיף, שמספק מעטפת של בדיקות רפואיות, הבראה ליולדת ומה שביניהם, אלא גם הופכת את הסל לנגיש עבור 95% מהמבוטחות בביטוח המשלים – בניגוד לקופות החולים האחרות

סל היריון לאומית
סל היריון בלאומית: כיסוי מקיף במחיר המשתלם ביותר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

סקירת מערכות ראשונה, בדיקת מי שפיר, סקירת מערכות שנייה, דולה בלידה, קורס הכנה ללידה ומלונית אחרי הלידה… אישה הרה זקוקה ורוצה לקבל שירותים רבים מקופת החולים שלה, הרבה יותר מאשר בכל תקופה אחרת בחייה.

אלא שנשים שרוצות לעבור את כל הבדיקות, לעבור קורס הכנה ללידה או לנוח במלונית – מגלות שעליהן להוציא הרבה מאוד כסף, במיוחד אם אינן מבוטחות בביטוח משלים.
לאלה מציעות כל הקופות כיום סל הריון מקיף ומגוון – ומי שהצטרפה לאחרונה לקונספט של הענקת סל היריון בהיקף זה היא לאומית שירותי בריאות.

כמו שקורה בענפים רבים, גם כאן, השחקן שמצטרף אחרון הוא זה שמפיק את הלקחים מכל מה שנעשה בעבר, ויכול להציע ללקוחותיו ערך מוסף גבוה יותר.

ההבדל בין לאומית לקופות החולים האחרות הוא שסל ההיריון המקיף ניתן לכ-95% מהמבוטחות בביטוח המשלים, שכן כ-95% מהמבוטחות בביטוח המשלים בלאומית מבוטחות ב"לאומית זהב".

לעומת זאת, קופות החולים האחרות מציעות את סל ההיריון המקיף ביותר רק למבוטחות ברובד העליון של הביטוח המשלים – מכבי שלי, כללית פלטינום ולאומית שיא, ואלה הם ביטוחים הרבה יותר יקרים ממכבי זהב, כללית מושלם ומאוחדת עדיף.

סל ההיריון בקופת חולים לאומית מספק למבוטחת השתתפות בעלות בדיקות שונות בשיעור של 75% מההוצאה ועד לסך של 8,000 שקל – כאשר חשוב לדעת שהסכום הזה הוא סכום כולל לכל ההריונות והלידות. ההטבות שהוא מציע כיום כוללות גם כאלה שהיו בעבר וגם הטבות חדשות.

מבוטחות לעתים חוששות לעזוב את קופת החולים הקודמת מסיבות שונות – אבל מעבר לקופת חולים לאומית עבור אישה הרה שכבר מיצתה בקופת החולים שלה חלק מסל ההיריון, הוא מהלך משתלם. זאת, משום שמבחינת קופת חולים לאומית, המבוטחת פותחת אצלה דף חדש ומקבלת את כל סל ההיריון במלואו, גם אם בעבר היא הייתה מבוטחת של מכבי או של כללית וכבר מיצתה שם את סל ההיריון.

השוואה בין הקופות מגלה שהפרמיה שמשלמות מבוטחות לאומית זהב נמוכה משמעותית משל הקופות האחרות.

כאמור, וכפי שניתן לראות בטבלה, בקופת חולים מכבי, למשל, הרף העליון של הטבות סל ההיריון מוענק רק למי שיש לה ביטוח "מכבי שלי", שהוא יקר יותר ממכבי זהב. כך גם בכללית, הסל הרחב הוא למבוטחות כללית פלטינום, שהוא הביטוח המשלים היקר ביותר של הקופה, וכך גם במאוחדת – עם "מאוחדת שיא".

תקופת המתנה קצרה

בקופת חולים לאומית מודעים לדרישות הגבוהות של המבוטחות, כאשר שביעות הרצון של המבוטחת תלויה בשילוב מוצלח בין כמה מרכיבים – החל מהמחיר שהיא משלמת, דרך היכולת לבחור אילו מהבדיקות לעשות והיכן, ועד זמן ההמתנה לקבלת כל אותן הטבות.

לכן, תקופת ההמתנה בלאומית קצרה יחסית – שישה חודשים בלבד, בעוד שיש קופות חולים שבהן תקופת ההמתנה היא תשעה חודשים (!).
כאן מדובר ביתרון גדול, גם מבחינה כלכלית וגם מבחינת זמינות השירותים.

גמישות ויכולת בחירה

סל ההיריון בלאומית רחב ומאפשר גמישות, כשלעניין הגמישות יש חשיבות רבה, בפרט בתקופת ההיריון.
הגמישות הזאת באה לידי ביטוי בכמה היבטים, למשל בחוות דעת שנייה: בניגוד למה שמקובל בקופות אחרות, בלאומית יכולה המבוטחת להתייעץ עם כל רופא, ולא רק עם רופא מרשימת רופאים בהסדר – ובלבד שיש לו מומחיות של מעל 5 שנים. הקופה מכירה ב-4,000 רופאים, מתוכם כ-800 מומחים ברפואת נשים, מה שמאפשר למטופלות להיות הרבה פחות מוגבלות.

החזרים על מגוון רחב של בדיקות, שירותים ותרופות

מעבר לזכאות במסגרת סל ההיריון בלאומית זהב נותנים מענה לצרכים רבים של נשים הרות. כך למשל, בלאומית זהב הכניסו כיסוי לתרופה דיקלטין, המיועדת לנשים הסובלות מבחילות חמורות. תרופה זו איננה מכוסה במסגרת סל הבריאות.

נשים רבות מדווחות על הקלה משמעותית בבחילות ויכולת לתפקד שוב בזכותה, ולכן הוחלט בלאומית להציע אותה למבוטחות בהשתתפות של 300 שקל בחודש (הטבה זו ניתנת מעבר להטבות של סל ההיריון).

המהות של הסל היא כמובן השתתפות בבדיקות שמאפשרות לדעת פרטים רבים ככל האפשר על מצבו של העובר לאורך ההיריון.
אחת הבדיקות הללו היא בדיקת מי שפיר: נשים שיודעות שהן מתכוונות לבצע בדיקת מי שפיר בכל מקרה, גם אם הן מתחת לגיל 35, צריכות לשים לב לגובה ההחזר שיקבלו בקופות החולים השונות.

מבוטחות בלאומית זהב מתחת לגיל 35 יכולות לבחור לעבור בדיקת מי שפיר בלי תלות בתוצאות בדיקת החלבון העוברי, ובמידה שיעשו זאת במכון הסדר – הבדיקה תהיה חינם. אפשר כמובן לעשות זאת במכון שאינו בהסדר, ולקבל החזר של 75% (עד תקרה של כ-2,300 שקל). במקרה זה קיימת אפשרות לקבלת החזר נוסף דרך סל היריון בגין ההפרש מעבר להחזר הבסיסי ועד ל-8000 ₪.
במילים אחרות, הקופה היחידה שמאפשרת את הבדיקה חינם אצל ספקי הסדר – היא לאומית, וזה יתרון גדול מבחינת לא מעט נשים.

דוגמאות להחזרים על בדיקות נפוצות למבוטחות לאומית זהב:

  בדיקת דנ"א עוברי
בדם האם
 
שקיפות עורפית  סיסי שליה  מי שפיר
רקע על הבדיקה הערכת הסיכון להפרעות כרומוזומליות בעובר, על ידי דגימה מדם האם בצורה לא פולשנית ושאינה מסכנת את העובר בדיקת אולטרסאונד לאבחון מומים כרומוזומליים הקשורים במערכת העצבים. הבדיקה מסייעת לזהות תסמונת דאון או פגיעה עצבית, כבר בשליש הראשון של ההיריון בדיקה לאיתור מחלות גנטיות ומומים בשלב מוקדם של ההיריון בדיקת לצורך אבחון מומים בעובר. לצורך כך, נשאבת כמות קטנה של מי שפיר שבהם מתפתח העובר ברחם

 

גובה ההחזר החזר של 75% עד 8,000 שקל במסגרת סל ההיריון החזר של 80% עד לתקרה של 376 ₪

החזר נוסף של 75% מההפרש עד 8,000 שקל במסגרת סל ההיריון

במכון הסדר: השתתפות עצמית של 367 שקל (עד גיל 35).

במכון שלא בהסדר: החזר בגובה 80% מעלות הבדיקה, עד תקרה של 1,468 ₪.

החזר נוסף של 75% מההפרש עד 8,000 ₪ במסגרת סל ההיריון

במכון הסדר עם רופא בהסדר: חינם.

במכון שלא בהסדר: החזר של 80% עד לתקרה של 2,371 ₪ (עד גיל 35).

החזר נוסף 75% מההפרש עד 8,000 שקל במסגרת סל ההריון (ללא הגבלת גיל)

הערות   הבדיקה נכללת בסל הבריאות – במכוני הסדר בלבד.

מבוטחות הביטוח המשלים יכולות לבצע את הבדיקה במכון שלא בהסדר

  קבלת הבדיקה חינם אינה תלויה בתוצאות החלבון העוברי ולא במצב הבריאותי

 

ומה עם רווחת היולדת לקראת הלידה ואחריה?

אם בעבר ההתמקדות הייתה בבריאות העובר בלבד, כיום מבינים בקופות החולים כי סל היריון חייב לכלול את כל המעטפת – החל מהבדיקות הגנטיות ועד יועצת הנקה.
לכן, בלאומית מציעים השתתפות בקורס הכנה ללידה, ייעוץ הנקה ומלונית.

קורס הכנה ללידה: מבוטחות לאומית זהב יכולות לפנות לכל קורס הכנה ללידה ולקבל החזר עד לתקרה של 305 ₪. מעבר לכך, החזר נוסף דרך סל היריון.

הבראה / מלונית: אם בעבר אושר החזר על הבראה ליולדת רק מהילד השלישי, היום אפשר כבר לקבל החזר מהילד הראשון. היולדת זכאית ל-3 ימים בבית הבראה, עם השתתפות של כ-1000 שקל על-ידי קופת חולים לאומית – שלא על חשבון ה-8,000 שקל של סל ההיריון.
החל מהילד השלישי, היא זכאית לשלושה ימי הבראה נוספים בתוך מסגרת סל ההיריון.

ייעוץ הנקה: היולדת זכאית להחזר בגין ייעוץ הנקה, כאשר הייעוץ ניתן על ידי יועצת הנקה מוסמכת בעלת תואר IBCLC או ע"י אחות מוסמכת, אשר עברה השתלמות בייעוץ הנקה ועמדה בבחינות. גובה הזכאות – 75%, עד לתקרה של 162 שקל. הזכאות הינה עד 2 התייעצויות במשך החברות בביטוח המשלים. מעבר לכך, ניתן לקבל החזר נוסף וגבוה יותר וכן החזרים על פגישות נוספות של ייעוץ הנקה, וזאת דרך סל ההיריון.

קורס עיסוי תינוקות: אחת ההטבות הבולטות נוגעת דווקא לתינוק. קורס עיסוי תינוקות של לאומית עולה 79 שקל לארבעה מפגשים. השוואה לקורסים פרטיים שונים מגלה שמדובר במחיר מעולה. הטבה זו ניתנת שלא במסגרת סל היריון.

בשורה התחתונה

השוואה של סל היריון היא השוואה מורכבת שמחייבת אינטגרציה בין כמה פרמטרים – החל מהמחיר, כלומר הפרמיה החודשית שהמבוטחת נדרשת לשלם, דרך מגוון השירותים והבדיקות הכלולים בסל ועד הגמישות שיש ליולדת לבחור.
קופת חולים לאומית הפכה את ההיריון והלידה למרכיב מהותי בהצעה שהיא נותנת למשפחות, והדבר בא לידי ביטוי בכל אחד מהפרמטרים הללו.
ההשוואה מצביעה על כך שהחבילה שלאומית מציעה היא המשתלמת ביותר לנשים הרות ולנשים לאחר לידה.

תגובות: 0

נגישות