שלא יעקצו אתכם: דברים שחייבים לדעת על הדברת פשפש המיטה

שלא יעקצו אתכם: דברים שחייבים לדעת על הדברת פשפש המיטה

הדברת פשפש המיטה היא אמנם לא משימה קלה – אבל בעזרת מדביר מקצועי ומיומן היא אפשרית

הדברת פשפש המיטה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

הם מסתתרים בחריצים הכי זעירים במזרון או שלד המיטה שלכם, יוצאים ממחבואם בלילה כדי למצוץ את דמכם ומגבירים את הופעתם פי חמישה בכל שבוע שחולף ללא טיפול. הדברת פשפש המיטה נחשבת להדברה הקשה ביותר בישראל וזה מה שקורה כשלא עושים אותה נכון.

אם אתם קמים בבוקר עקוצים ברגליים, הגב, הבטן והצוואר, מזהים כתמי דם קטנטנים על הסדין שאתם מאמינים שנגרמו מהגירודים הבלתי פוסקים בלילה ומשתגעים מהכתמים החומים האלה שמופיעים בשולי המזרון – סביר מאוד להניח שאתם סובלים מפשפשי המיטה.

החדשות הטובות: כתמי הדם הזעירים אינם מהעקיצות שלכם, אלא זכר להפרשות דמיות של הפשפשים עצמם, כך שקל מאוד לוודא את נוכחותם. החדשות הפחות טובות: תצטרכו מדביר מיומן ומנוסה מאוד כדי להתמודד איתם, בדרך כלל ביותר מסבב הדברה אחד.

לא כל מדביר מוסמך להתמודד עם פשפש המיטה

וכאן כבר מסתמנים כמה וכמה הבדלים בין מדביר מוסמך ומיומן בהדברת פשפשי מיטה, לבין מדבירים חסרי ניסיון בתחום הזה.

הדברת פשפשי המיטה אינה דומה להדברה של טפילים וחרקים אחרים. לעומת מזיקים כמו נמלים, תיקנים או אפילו עקרבים, ביצי הפשפשים חסינים לחומרי ההדברה ולכן הריסוס יהיה השלב הסופי ביותר בתהליך, כשלפניו יש להשתמש בקיטור עוצמתי המכוון לחום גבוה ובשואב שמסלק את כל ביצי הפשפשים ממקומות המסתור.

פשפשי המיטה ימשיכו להופיע גם אחרי סיום ההדברה, כל עוד לא בוצע טיפול ממוקד לאזורי הופעתם הטיפוסיים כמו הבגדים והמצעים, ריפודים ורהיטים בבית.

מדביר מקצועי ינחה אתכם לשלוח את כל אלו החוצה, למקום החשוף ביותר לשמש ושם תחת קרני השמש החמה, כל הפשפשים ימצאו את מותם ללא שום חומרי הדברה.

כל שצריך לעשות הוא לפנות את כל המצעים והבגדים לשקיות אטומות שיישארו במשך כמה שעות חשופים לשמש ישירה ולאחר מכן לכבס את כל מה שבשקיות בטמפרטורה של 60-70 מעלות.

מה תצטרכו לדרוש מהמדביר?

חשוב לבדוק את רישיונו של המדביר שהגיע אליכם ולוודא כי הוא מנוסה בהדברת פשפש המיטה, בדגש על ביצוע הדברות מורכבות. הסיבה לכך היא כדי למנוע את הופעתם החוזרת של הפשפשים על ידי מספר הנחיות המשך ואיתור מקומות מסתור בבית שיש לפתח כלפיהם ערנות מוגברת.

כך למשל, רק מדביר מיומן מאוד ידע לומר לכם שאם קיימים חפצים קטנים שנגועים בפשפשי מיטה, אפשר לתת להם "לנוח" במקפיא במשך כ-80 שעות ובכך למגר את היצורים הקטנטנים לחלוטין.

עניין נוסף שהמדביר המנוסה יצביע עליו, הוא איבוק תעלות החשמל בבית, שגם אליהן חודרים פשפשי מיטה. כאן ריסוס רטוב לא בא בחשבון בשום אופן ולכן יש להשתמש באיבוק מיוחד שאותו מחדירים בעדינות אל פתחי התעלות.

כיצד להימנע מהופעתם של פשפשי המיטה? כמה טיפים

  • חזרתם מטיול? בדקו את התיקים וודאו שלא נצמדו אליהם פשפשים – למעשה זוהי הדרך שבה פשפשים נכנסים הביתה.
  • יצאתם לחופשה במלון? בדקו האם יש צואה (כתמים חומים-שחורים) בפינות המזרון, בראש המיטה או מתחת למצעים. פשפש בוגר מגיע לגודל של אפון וניתן להבחין בו בקלות רבה.
  • ברכישת חפצים ובגדים מיד שנייה, וודאו שאין נגיעות של פשפשים.
  • הרחיקו את המיטה מהקירות והציבו מלכודת דבק לעכברים ליד רגלי המיטה. הפשפשים יאלצו לנסות לטפס דרך רגלי המיטה וייתפסו במלכודת.
  • שמרו על ניקיון תדיר בבית: חטאו ושאבו את השטיחים, כבסו בטמפרטורה גבוהה וחייגו למדביר עם כל חשש קטן להופעת פשפשי מיטה בבית.
1
נגישות