בדיקת מהירות גלישה בקלי קלות: המדריך המלא לגולש המיואש

בדיקת מהירות בקלי קלות: המדריך המלא לגולש המיואש

אתם מרגישים שהאינטרנט שלכם זוחל? כנראה שאתם לא מתבלבלים… הגיע הזמן לבצע בדיקת מהירות גלישה ולקבל את הנתונים המדויקים

בדיקת מהירות גלישה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




(תוכן מקודם)

אין דבר מייאש יותר מהרגע בו האינטרנט מחליט לצאת לחופשה, ובדיוק ברגע הכי מותח בסרט שאתם צופים בו כרגע בנטפליקס עם כל החברים! כמה מביך, כולם הגיעו במיוחד כדי לצפות בסרט, ועכשיו אתם מוצאים את עצמכם יושבים יחד בסלון, הפופקורן כבר מזמן נגמר וכולכם די מאבדים את הסבלנות. בדיקת מהירות תוכל לספר לכם בלחיצת כפתור מהי מהירות הגלישה שלכם, ובהתאם לכך אתם תוכלו לנסות להציל את המצב באמצעות כמה צעדים פשוטים.

לקרוא את הלוח: כיצד בנויה בדיקת מהירות גלישה

בדיקות מהירות הן פשוטות מאוד; מדובר בשירות הניתן (לרוב ללא תשלום) באתרי האינטרנט של ספקיות האינטרנט ובאתרים עצמאיים המספקים את השירות. בלחיצת כפתור יופיע בפניכם חלון המפרט מספרים שונים שלכל אחד מהם משמעות אחרת וכל אחד מהם מופיע תחת כותרת אחרת.

כפתור מהירות ההורדה, לדוגמה, מפרט את המהירות בה מועבר המידע מהרשת למחשב שלכם, או לרשת כולה. לרוב, מהירות ההורדה גבוהה יותר ממהירות ההעלאה (כפי שתראו לפניכם), מהסיבה שאנו כמעט ולא עושים שימוש בהעלאות. אנחנו מורידים יותר קבצי סרטים כבדים ואיכותיים מאשר שולחים אימיילים כבדים או מבצעים שיחות וידאו.

בנוסף לכפתורים אלו, הפינג תפקידו ליידע אתכם בנוגע לזמן התגובה של החיבור לרשת. לא נלאה אתכם בהסברים מסובכים, רק נבין כיצד זה עובד; הפינג הוא אות בין מחשבים המחוברים לאותה רשת. מחשב ראשון שולח פינג למחשב השני, והזמן שלוקח לו לחזור בחזרה למחשב השני הוא זמן ההשהייה. ככל שלוקח לפינג פחות זמן לחזור למחשב הראשון, כך החיבור ייחשב למהיר יותר. הנתון האחרון מתוך ארבעת הנתונים שמראה הלוח, יעיד בפניכם על שיבושים בהעברת הנתונים. ההעדפה היא לקבל ערך נמוך כמה שיותר.

כיצד מבצעים את הבדיקה?

בדיקת מהירות גלישה מתבצעת כאמור באתרי אינטרנט של הספקיות השונות, כמעין Speed Test שיציג בפניכם תוצאות בלחיצת כפתור. לפני שרצים בהיסטריה לספק שלכם, מומלץ להתחיל בהורדת עומס מהמחשב. עוד משנות ה-90 העליזות, כשהמחשבים רק פרצו לחיינו, נהגו להזכיר לנו שלא למלא אותם ביותר מידי תוכנות וחומרות, שמא הדבר יכביד עליהם והם לא יהיו מסוגלים לסייע לנו.

אם גם זה לא עוזר, יש לבדוק את המודם, הנתב, התשתיות והספק. אם כל אלו לא תקינים או לא מסוגלים לספק לכם איזשהו מענה, כדאי לשקול אולי מעבר לספק חדש שדואג לעדכן את מהירות הרשת שלו מדי תקופה, ולהציע ללקוחות אינטרנט מהיר במיוחד המשלב חידושים טכנולוגיים שהופכים אותו לבלתי מנוצח במירוץ למהירות.

בדיקת מהירות גלישה אחת שתתבצע בזמן, יכולה אולי לדחוף אתכם לגלות עולם חדש של אינטרנט מהיר כמו שמעולם לא הכרתם, בעולם שבו האינטרנט לא מפסיק להתפתח.



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    1
    נגישות