שירותי QA - מה כדאי לדעת?

שירותי QA – מה כדאי לדעת?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

תארו לעצמכם שאתם עומלים שנים על פיתוח תוכנה, משקיעים בה הון תועפות – אבל ברגע האמת היא קורסת? זהו תרחיש אימים, אבל לא תרחיש מופרך. לכן, אין פלא ששירותי ה-QA פורחים. הכוונה היא כמובן שירותי בדיקת התוכנות. שימוש בשירותי QA יאפשר לכם לאתר שגיאות בכל הרבדים של התוכנה, לזהות את הבאגים ולהבין איזו חוליה בשרשרת הארוכה והמורכבת של התוכנה היא החוליה החדשה.

שירותי QA

חשוב לזכור כי שירותי QA ניתנים לכל אורך הדרך, משום שהמטרה היא לא רק לזהות בעיות בדיעבד ולטפל בהן, אלא לא פחות מזה – לזהות בעיות פוטנציאליות. פענוח של באגים וההבנה היכן טמונה הבעיה היא אמנות של ממש.

יש לבצע בדיקות רבות ולגבש את תמונת המצב ואת הדרך לפתרון. חלק מהבדיקות נעשות באופן ידני וחלק מהן באופן אוטומטי – וחשוב לדעת איך לבצע אותן.

לאחר מכן חשוב לא פחות שנותני שירותי ה-QA יידעו לשקף עבורכם היטב את טיב הבעיה. עליהם לדווחלכם בזמן אמת ולהיות מדויקים לגבי הבאג. לתאר אילו בדיקותנעשו ומה היו תוצאותיהן.

ומיהם אותם בודקי תוכנה? בודקי תוכנה משתלבים באינספור מקומות עבודה כמו חברות של בניית אתרים, בתי תוכנה גדולים ואפילו תעשיות ביטחוניות שונות. לכן, כאשר אתם תוהים ממי תרצו להזמין שירותי שירותי QA, אתם עשויים להיות מעט מבולבלים ולתהות אם כל אדם שלמד את התחום הזה באמת יוכל לתת לכם שירות מספיק טוב. ייתכן גם שתתלבטו אם לקבל את שירותי ה-QA הדרושים לכם מאדם פרטי או מחברה שזו המומחיות שלה?

כדאי לבדוק את הדברים לעומק ולראות במי אתם בוחרים. בניגוד לשירותים אחרים שאולי לא גורמים נזק כאש הם ניתנים בצורה לא מיטבית, שירותי QA אמינים הם קריטיים. מומלץ להשקיע זמן בעבודת מחקר, כדי להחליט בידי מי תפקידו את המשימה החשובה של בדיקת התוכנות שלכם.

שירותי QA – עלות מול תועלת

אפשר להבין מדוע אתם חושבים על שירותי QA אך חוששים מעט מהעלויות.

מן הסתם, תרצו לפנות אל החברה הכי טובה שיש היום בתחום, אך תעדיפו לא לשלם על השירות הזה סכום מופקע. מצד שני, כלל הברזל בשלב ההתלבטות במי לבחור לביצוע שירותי ה-QA עבורכם הוא הכלל של "עלות מול תועלת". התועלת שיביא לכם בודק תוכנה מקצועי ואמין תחסוך לכם הון תועפות, ולמעשה לא יהיה מופרך לומר שהוא יכול להציל את העסק שלכם מאסון.

לכן, כשר את משווים את העלויות – ההשוואה חייבת להביא בחשבון מה כולל המחיר, עם איזה מוניטין מגיע נותן השירות ואיזה ניסיון יש לו.

יש הבדל בין שירותי בדיקת תוכנה שיתבצעו על בסיס קבוע ובין שירות שיתבצע רק לעיתים רחוקות, כך שגם הנתון הזה ישפיע על השאלה כמה בסופו של דבר תשלמו.

 

מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!

    1
    נגישות