אריזה למעבר דירה – טיפים למעבר מוצלח

אריזה למעבר דירה – טיפים למעבר מוצלח

איך אורזים את כל הבית ונשארים שפויים? הנה כמה טיפים לאריזה למעבר דירה, שיבטיחו לצמצם את המועקה למינימם וגם ימנעו אובדן או נזק לדברים החשובים

אריזה למעבר דירה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

לא צריך סקר מקיף או מחקר עומק בין אנשים שעברו דירה, כדי לדעת שאחד החלקים המעיקים ביותר בתהליך הוא שלב האריזות. תהליך אריזה למעבר דירה הוא תהליך מייגע גם מבחינה לוגיסטית ולפעמים גם נפשית, אבל הוא יכול להתבצע בצורה קלה ויעילה, שתהפוך את העניין המייגע הזה לקליל יותר, ללא אבידות וחפצים שבורים.

תהליך אריזה למעבר דירה מוצלח – הכל תלוי בחומרי האריזה

לא מעט אנשים שעומדים שצריכים קרטונים לאריזה, רוכשים מספר מסוים של קרטונים זהים בצורתם וגודלם. בחירה שכזאת עלולה להביא למחסור או לעודף בכמות שרכשתם, וזה עוד לפני שדיברנו על אריזה לא מותאמת ונכונה. לכן, השלב הראשון של כל תהליך אריזה למעבר דירה צריך להיות רכישת קרטונים נבונה, אשר כוללת, בראש ובראשונה, הערכה מדויקת עד כמה שניתן של כמות הקרטונים הנדרשת.

הקדישו 20 דקות לעבור עם דף ועט מחדר לחדר ולהעריך את הקיבולת שלו. על כמות הקרטונים הסופית מומלץ להוסיף 4-5 ארגזים נוספים. מעבר לזאת, מומלץ לא להסתפק במוצר אריזה אחד לכלל חפציכם. למשל, אריזת שמיכות ומצעים מוטב לעשות בשקיות ואקום. אריזת מוצרי חשמל יקרי ערך (מחשבים, מסכים) לא יכולה להיעשות בקרטון ארוך וצר שמתאים לבגדים. חשוב גם להשתמש באמצעים למניעת שברים ונזקים כגון שקיות בועה ("פצפצים"), ניילון נצמד וכאמור שקיות ואקום איכותיות.

מה אורזים ומתי?

תזמון וסדר האריזה הם עניינים חשובים במיוחד למען תהליך שפוי ורגוע. באופן כללי, מומלץ להתחיל כמה שיותר זמן מראש, למניעת לחץ מיותר. כמה לפני? תלוי כמה חפצים שלכם אינם בשימוש יומיומי. לדוגמה, אם אנחנו בראשית ימי הקיץ ואתם עוברים בעוד חודש, אין טעם לחכות עם אריזת בגדי החורף.

בכל מקרה, לא מומלץ להתחיל את האריזות יותר מ-3-4 שבועות לפני המעבר, וחשוב לא לסגור את האריזות הללו אלא להותיר להם פתח לאוורור.

כשבוע לפני המעבר הגבירו קצב, ארזו את מרבית/כל הפריטים הלא נחוצים והיו מוכנים לשלב האריזה האחרון, יום-יומיים לפני היום הגדול.

טיפים נוספים לאריזה מוצלחת

הנה עוד כמה טיפים שיקלו מאוד על חייכם במהלך אריזה למעבר דירה:

מה לא מומלץ לארוז?

אל תארזו תכשיטים, מסמכים חשובים וכד'. קחו אותם איתכם באופן אישי.

אל תעמיסו

הימנעו מהעמסת משקל רב מדי, לא מתוך עצלנות ולא מתוך ניסיון לחסוך בכמות הקרטונים. במקרה הטוב, הקרטון ייקרע. במקרה הרע, הגב יישבר.

יצבו את הפריטים בקרטון

נסו למלא את קיבולת הקרטון ככל שניתן. תכולת קרטונים שאינם מלאים תזוז ממקומה, תתבלגן, תתלכלך ועם חפצים שבירים, גם עלולה להישבר.

שימוש בעיתון? עבר מן העולם

שימוש בעיתונים לעטיפת כלי מטבח וכלים שבירים אחרים פחות מומלץ בשל הלכלוך הרב שהוא מותיר אחריו. כיום יש פתרונות טובים הרבה יותר, לרבות אלו שכבר הזכרנו.

סמנו כל קרטון

סמנו את תכולת כל קרטון משני הצדדים; חשוב גם לסמן את כיוון הקרטון (חץ למעלה יעשה את העבודה) וכמובן – קרטונים המכילים חפצים שבירים.

ואם אתם ממש אוהבים את החיים שלכם קלים ומוכנים לשלם על כך כסף, שכרו מוביל שמספק גם שירותי אריזה שיעשה את כל התהליך מ-א' עד ת' בשבילכם. יש אתרים בהם תוכלו לקבל הצעות מחיר שכוללות בתוכן גם הובלה וגם אריזה בעסקה משתלמת במיוחד, ואם זה ימנע מכם הפסד של ימי עבודה לטובת אריזות והתארגנויות, זה בהחלט שווה את זה!

1
נגישות