בדיקת קורונה מהירה במד"א - חינם לילדים, הכי זולה בארץ לשאר, ובפריסה ארצית

בדיקת קורונה מהירה במד"א – חינם לילדים, הכי זולה בארץ לשאר, ובפריסה ארצית

התו הירוק חזר לחיינו בגדול, ואיתו הצורך להציג בדיקה שלילית. נפתחה אפשרות לבצע בדיקת קורונה מהירה במד"א חינם לילדים ובמחיר מוזל לשאר הנבדקים

בדיקת קורונה מהירה במד"א
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

(הכתבה עודכנה ב-19.8.2021)

לאור התחלואה הגבוהה בקורונה, הולך וגדל הצורך בבדיקות קורונה מהירות – ובפרט בדיקות קורונה חינם לילדים. לפי התו הירוק ילדים חייבים להציג בדיקה שלישית בכל מקום כמעט, והמדינה מממנת את הבדיקות לבני 3-12. אפשר לבצע בדיקת קורונה מהירה במד"א ב-120 עמדות בכל רחבי הארץ ולקבל תשובה רשמית התקפה ל-24 שעות במסגרת התו הירוק.

בדיקת קורונה מהירה במד"א היא בדיקת אנטיגן (לא בדיקת PCR) עם רמת דיוק שנעה בין 85% ל 95%, והתוצאות ניתנות תוך רבע שעה. לפי השוואת מחירי בדיקות הקורונה של פואנטה, בדיקת הקורונה המהירה במד"א למי שלא מקבל את הבדיקה חינם היא כיום הבדיקה הזולה ביותר שאפשר לבצע, ומחירה 52 ש"ח בלבד.

כך למשל, בדיקת קורונה מהירה בביקורופא עולה 69 ש"ח. גם בדיקת קורונה מהירה ב"טרם" עולה 69 ש"ח. מי שמבצע בדיקת קורונה מהירה ב-BE משלם 80 ש"ח.

בדיקת קורונה מהירה במד"א – מידע נוסף

כאמור, מעבר למחיר הזול של הבדיקה המהירה לקורונה במד"א, יתרון אחר הוא הזמינות והפריסה הארצית. במד"א נענו לבקשת משרד הבריאות ויפעילו עמדות לבדיקת מהירות (בדיקות אנטיגן) ב-120 תחנות מד"א ומוקדים מרכזיים נוספים בכל הארץ.

את הרשימה המלאה אפשר למצוא באתר מד"א. היא כוללת הרבה מאוד יישובים, גם יישובים קטנים בפריפריה שעד היום לא בוצעו בהם בדיקות מהירות לקורונה. בין היתר, אפשר לבצע בדיקת אנטיגן באופקים, בית שאן, אלקנה, ג'סר אלזרקא, יקנעם, ג'לג'וליה, יטבתה, יבניאל, מע'אר, מעלות, עוספיה, חיפה, נשר, מגילות, קריית מלאכי, קריית שמונה, שלומי ועוד ועוד.

התשובות ניתנות לנבדקים במקום ונשלחות אליהם במסרון, ובנוסף מתעדכנות במערכות התו הירוק של משרד הבריאות ובקופות החולים.

יש לתאם תור בטלפון 3101* ע"י המענה הקולי האוטומטי או באמצעות קישור שיישלח במסרון.

תוצאות הבדיקה יועברו ישירות למשרד הבריאות, לקופות החולים ולמטופל עצמו במסרון, יתעדכנו ביישומון 'התו הירוק' ויאפשרו להשתלב באירועים ציבוריים בהתאם לדרישות התו שמתעדכנות מעת לעת עפ"י הנחיות משרד הבריאות.

במידה ותוצאת הבדיקה חיובית על הנבדק להיכנס לבידוד ולבצע בדיקת PCR רגילה דרך קופות החולים או במתחמי היבדק וסע.

למה מיועדת בדיקת קורונה מהירה?

נזכיר שוב, בדיקות הקורונה המהירות הן בדיקות אנטיגן ורמת הדיוק שלהן נמוכה יותר משל בדיקת PCR, אשר תוצאותיה נשלחות למעבדה והתשובה ניתנת כעבור 24 שעות או יותר. הן בהחלט קבילות לצרכי התו הירוק – אבל לא קבילות כבדיקת קורונה לפני טיסה.




כפי שפרסמנו כאן באתר פואנטה, אפשר לבצע במד"א גם בדיקת קורונה לפני טיסה (בדיקת PCR). היא קצת יותר יקרה, ועדיין זולה ביחס לאלטרנטיבות. היכנסו לפרטים בכתבה בדיקות קורונה לפני טיסה במד"א: המחירים וההנחות.

לדברי ד"ר רפאל סטרוגו, סמנכ"ל רפואה במד"א, באמצעות הפריסה של כ-120 עמדות ברחבי הארץ, שיעבדו משעות הבוקר ועד הערב, ניתן לבצע עשרות אלפי בדיקות מהירות ביום: "חשוב להדגיש כי הבדיקה המהירה מיועדת לעדכון נקודתי של התו הירוק לקראת השתתפות באירועים כפי שיקבע משרד הבריאות, ואינה מיועדת לאבחון נגיף קורונה לאנשים עם סימפטומים".

פואנטה בטלגרם

נזכיר כי משרד הבריאות אישר גם בדיקות ביתיות לקורונה. בדיקות אלה לא קבילות במסגרת התו הירוק והמטרה שלהן לאפשר לכל מי שחושד כי הוא נדבק לבצע בעצמו בדיקה ביתית לקורונה ולנהוג בהתאם. במידה שהתשובה חיובית עליו להיבדק בבדיקת PCR, לעדכן את כל מי שבא איתו במגע ולהיכנס לבידוד. אפשר לרכוש בדיקת קורונה ביתית בסופר פארם, בדיקת קורונה ביתית ב-BE פארם ובקופות החולים.

את כל הפרטים אפשר לקרוא בכתבה בדיקות קורונה ביתיות אושרו לשיווק. כל המידע.

התו הירוק: תזכורת

נזכיר כי בימים התו הירוק הורחב והוא חל גם על ילדים מגיל 3 בכל כמות משתתפים באולמות וגני אירועים, כנסים, אירועי תרבות וספורט, מסעדות, מכוני כושר וסטודיו, בתי מלון, בתי קולנוע ובתי תפילה עם מעל 50 מתפללים.

לעוד עדכוני קורונה, הצטארפו אל קבוצת הפייסבוק שלנו >> 

במתחמים בהם פועל תו ירוק, תתאפשר כניסה עבור מחוסנים ומחלימים או באמצעות בדיקת קורונה שלילית.

מאחר שקופות החולים לא מבצעות בדיקות קורונה מהירות, יש חשיבות גם לנושא של הפריסה הארצית הרחבה וגם למחיר היחסית נמוך – במיוחד אם יש אנשים שנדרשים לבצע בדיקות קורונה מהירות בתדירות גבוהה.

"אנו מבינים שהקורונה לא תיעלם בקרוב, ולצד החיסונים, הבדיקות המהירות הן אלו שיאפשרו ניהול בטוח יותר של החיים בישראל לאורך זמן", אומר שר הבריאות ניצן הורוביץ.

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות