חדר כושר ביתי – תכנון, עיצוב וציוד

חדר כושר ביתי – תכנון, עיצוב וציוד

החל מכדור פילאטיס, דרך הליכון ועד משקולות – כל מה שאתם צריכים כדי לארגן לעצמכם חדר כושר ביתי מאובזר. ואל תשכחו את האווירה

חדר כושר ביתי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

אין לכם זמן ללכת לחדר הכושר ונמאס לכם לבזבז כסף על מנוי יקר? אולי הגיע הזמן לחשוב על חדר כושר ביתי? חדר כושר ביתי לא רק יחסוך לכם כסף בטווח הארוך אלא גם יעזור לכם להרגיש נוח בזמן האימון וייתן לכם פרטיות. כמובן, עיצוב חדר כושר ביתי מצריך חלל מתאים, תכנון וציוד איכותי. בשורות הבאות נסייע לכם להבין איך לתכנן חדר כושר ביתי, איך לעצב אותו ואיך לצייד אותו.

שלבים בתכנון חדר כושר ביתי

מטרות האימון והיעדים יכוונו אתכם למכשירי הכושר הרצויים לכם ויעזרו לכם לחשוב על התאמתם לחדר הייעודי.

אתם לא צריכים להחליט על כל המכשירים בשלב הזה. מומלץ לחשוב על חמישה מכשירים גדולים – כאלה שתופסים מקום, ועל חמישה מכשירים קטנים או עזרי כושר – כאלה שאפשר לקפל או להכניס לארון או למגירה.

איך תדעו באילו מכשירי כושר לבחור? חשבו על סוג האימון שמעניין אתכם. האם הדגש שלכם הוא על אימונים ארוביים? האם הדגש הוא על אימוני כוח? אולי אתם מעוניינים בשילוב של שני סוגי האימונים? מכשירי הכושר בחדר הכושר שלכם צריכים להתאים ליעדים שלכם.

אם תרצו להוסיף עוד מכשירי כושר בשלב מאוחר יותר, תוכלו לעשות זאת בקלות כי יהיה לכם חדר כושר ביתי מדוגם. לאחר שתחליטו אילו מכשירי כושר דרושים לכם, ודאו שהם יתאימו לחדר שהקציתם למיזם.

מדדו את החדר ותכננו את פריסת המכשירים בו (מומלץ להכין שרטוט ידני או ממוחשב).

בכל שלב הביאו בחשבון את התקציב שלכם. קנו רק את מכשירי הכושר שאתם זקוקים להם בשלב זה, והימנעו מרכישות מיותרות.

לבסוף, אל תשכחו את האווירה בחדר הכושר. האווירה היא חלק בלתי נפרד משגרת האימונים, וכדי שהאימונים יהיו מהנים ומוצלחים, כדאי להשקיע בתפאורת רקע. אז מה אתם מעדיפים? מרחב מואר או תאורה רכה ומרגיעה? מראות קיר רחבות או יצירות אמנות מעוררות השראה?

זכרו שתמיד אפשר לערוך שינויים, אך הבסיס צריך להיות מוצק ולקלוע לטעמכם.

איך לתכנן את הפריסה במרחב

עיצוב חדר כושר ביתי אינו מסתכם רק במכשירי הכושר אלא גם בתכנון הפריסה במרחב. פריסה נכונה של מכשירי הכושר תייעל את החדר ותעזור לכם להשיג את יעדי הכושר שלכם. כשאתם מתכננים את הפריסה, הביאו בחשבון את האור הטבעי שנכנס לחדר ואת התאורה שתעצים אותו; חשבו על זרימת האנרגייה; הימנעו מצפיפות ושמרו על המרחב.

זכרו שאפשר ליצור אשליית מרחב גם בחדרים קטנים. שימו לב לשקעי החשמל בקירות. שקעי החשמל הכרחיים למרבית מכשירי הכושר. הוסיפו שקעים אם צריך.

חשבו על שטחי אחסון. התקינו מדפים על הקיר או הציבו בפינת החדר ארונית או שידה גדולה לאחסון מכשירי כושר קטנים כמו משקולות או גומיות.

לבסוף, אל תזניחו את האסתטיות. מכון כושר ביתי צריך להיות מרחב שמניע אתכם ומעורר בכם השראה. הציבו בפינת החדר עציצי צמחים, תלו על הקירות ציטוטים מעוררי מוטיבציה או תמונות מעוררות השראה והוסיפו פריטים קישוטיים שיעזרו לכם להרגיש בבית ולהתאמן בכיף.

המדריך למשקולות בחדר הכושר הביתי

אם אתם הולכים לכיוון של אימוני כוח, אתם זקוקים בעיקר למשקולות ולסטנד משקולות. משקולות עוזרות למתאמן להתמקד בקבוצות שרירים שונות, לחזק את השרירים ולבנות אותם. אימוני משקולות הם מגוונים , ותוכלו להשיג באמצעותם את מרבית יעדי הכושר שלכם.

אחד היתרונות של המשקולות הוא שאפשר לאחסן אותן בקלות או בשידה או להציב אותן על סטנד ולשמור על הסדר בחדר הכושר ועל היעילות של האימון.

לפני שאתם קונים משקולות, ודאו שהן איכותיות ומתאימות לאימוני כוח רציניים. מכשירים לחדר כושר ביתי לרבות משקולות יש לקנות רק בחנויות שמתמחות באביזרי כושר ובציוד לחדרי כושר. אז אל תתפשרו על פחות מזה.

להיכנס לקצב הארובי – הליכון, אליפטיקל וסטפר

השילוש הקדוש של כל חדר כושר, בין שהוא מקצועי ובין שהוא ביתי (ומקצועי), הוא ההליכון, האליפטיקל והסטפר. תשאלו כל מאמן כושר, והוא יגבה אותנו בעניין זה. הליכון הוא מובן מאליו. הוא מאפשר שליטה בקצב, במהירות וגם ברמת הקושי. אתם יכולים ללכת עליו בנחת או לרוץ עליו בתוכנית הכי מאתגרת שלו, והכול בפרטיות של המרחב האישי שלכם.

האליפטיקל מספק לכם אימון ארובי מלא בעצימות בינונית עד גבוהה ועוזר לכם להימנע מפגיעה במפרקים או מעומס על השרירים. האליפטיקל מחקה את תנועת ההליכה או הריצה אך אינו מכביד על הברכיים או על הקרסוליים.

מעוניינים באימון ארובי מצוין שמתמקד בפלג הגוף התחתון? לכו על הסטפר (תרתי משמע). הסטפר מדמה טיפוס במדרגות ומספק אימון ארובי מעולה וחיזוק של פלג הגוף התחתון. יש כל מיני סוגים של סטפרים החל בסטפרים קומפקטיים וכלה בסטפרים מתקדמים עם תוכניות אימון מאתגרות. ההצעה שלנו? התחילו בסטפר שמתאים לרמת הכושר שלכם והתקדמו משם.

לאתגר את ההתנגדות – היתרונות של גומיות ההתנגדות

בכל חדר כושר ביתי חייבות להיות גומיות התנגדות. הן אולי נראות קטנות ולא מאיימות, אבל אל תתנו למראה שלהן להטעות אתכם. הפלא האלסטי הזה הוא תוספת חיונית לכל חדר כושר ביתי. אחד היתרונות של גומיות ההתנגדות הוא הרבגוניות שלהן. הן מתאימות לכל כך הרבה תרגילים ומתמקדות בכל כך הרבה קבוצות שרירים.

הגומיות נותנות את רמת ההתנגדות הדרושה לחיזוק השרירים ולבניית מתח השרירים. אפשר לשלב אותן בכל סשן אימון ולקחת אותן לכל מקום. גומיות התנגדות מצוינות גם למתאמנים מתחילים וגם למתאמנים ותיקים. הן משפרות את שיווי המשקל ואת הקואורדינציה ומפתחות את רמת הכושר.

מבין כל מכשירים לחדר כושר ביתי, את גומיות ההתנגדות אפשר לקחת לכל מקום – לעבודה, לחופשה או לגינה הציבורית.

כן, חדר הכושר הביתי יכול להיות קונספט גמיש ודינמי, ואתם יכולים להרחיב את הגבולות שלו ככל שתרצו.

לחזק את הליבה – כדור פילאטיס

כשמתכננים חדר כושר ביתי קומפלט, מומלץ לשם גם מכשירי כושר שמחזקים את שרירי הליבה.

כדור פילאטיס הוא מכשיר נהדר לא רק לתרגילי פילאטיס אלא גם לתרגול יוגה ולתרגילים אחרים שמתמקדים בשרירי הליבה ומחזקים אותם. כדור פילאטיס מאלץ את המתאמן לשמור על יציבות בזמן התרגול ומאלץ את השרירים לעבוד קשה. הכדור לא רק מפעיל את שרירי הליבה אלא גם את הרגליים, את הגלוטאוס (שרירי העכוז) ואת פלג הגוף העליון. שטח הפנים הגדול של הכדור נותן יציבות לגב ולעמוד השדרה ומצוין למתאמנים שסובלים מכאבי גב או מפציעות. שטח הכדור מאפשר טווח תנועה רחב.

לייצב את הגוף – נפלאות כדור הבוסו

יציבה ואיזון הם תנאי לתרגול מדויק, ולכן מומלץ שחדר הכושר יכלול גם כדור בוסו. כדור בוסו הוא כדור חצוי שחלקו התחתון הוא משטח מוצק ויציב וחלקו העליון, הכדורי, הוא מכשיר האימון. אימוני יציבות ואיזון על כדור בוסו מאתגרים את שרירי הליבה ומחזקים אותם. אפשר להוסיף לכדור רצועות, להגביר את העצימות של האימון ולהגדיל את רמת הקושי. שלבו כדור בוסו בשגרת האימונים שלכם והשיגו במהירות את יעדי הכושר שלכם.

ליהנות מזמן איכות עם עצמכם בחדר הכושר הביתי

אמנם הקמת חדר כושר ביתי מצריכה חשיבה, תכנון, השקעה ומאמץ, אך זה לא דבר מורכב או מסובך. אתם גם לא חייבים להקים חדר כושר מדוגם כבר ההתחלה; התחילו במכשיר כושר אחד או שניים והתקדמו משם. אתם מחליטים, ואתם קובעים את הקצב. מה שחשוב הוא שתיהנו מהתהליך ותתמסרו לשגרת האימונים. עם הזמן תוכלו להתקדם לעוד ועוד מכשירי כושר איכותיים, וחדר הכושר הפרטי שלכם יתרחב, יתמקצע וייראה נפלא. איך תדעו שהצלחתם? כששאר בני המשפחה יתחילו לבקר בחדר הכושר ותצטרכו לשריין אותו.

למידע נוסף על חדר כושר ביתי לחצו כאן

1
נגישות