לאן אפשר לטוס - מדינות ירוקות, אדומות והנחיות נוספות

לאן אפשר לטוס – מדינות ירוקות, אדומות והנחיות נוספות

אם פעם תהינו לאן כדאי לטוס, היום אנחנו תוהים לאן אפשר לטוס. התשובה מורכבת מכמה מרכיבים – החל מצבע המדינה (ירוקה או אדומה) ועד דרישות הקורונה ביעד (בדיקה שלילית ועוד)

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

עולם התיירות השתנה לחלוטין מאז פרצה הקורונה לחיינו, ולפני שאנחנו מחליטים לאן לטוס לחופשה, יש לא מעט שיקולים שצריך להביא בחשבון- ולענות על השאלה הבסיסית: לאן בכלל אפשר לטוס. אחד המושגים שהצטרפו ללכסיקון התיירות הוא מדינות ירוקות ומדינות אדומות. אם אתם שואלים את עצמכם לאם אפשר לטוס – צבעה של המדינה הוא מידע מהותי מבחינתכם. הרשימה הזאת היא מעין רמזור שלפיו תוכלו לקבל החלטה אם מדובר ביעד שאתם רוצים לטוס אליו. הרעיון מאחורי הרשימה הוא בעצם הבידוד שיידרש מכם כאשר תחזרו ממדינות אלה. עד לפני מספר חודשים, משרד הבריאות עדכן בכל כשבועיים את רשימת המדינות הירוקות (שמי שחוזר מהן לא נדרש לבידוד) והמדינות האדומות, אבל בתקופה האחרונה כל המדינות הן מדינות אדומות. כמובן, ככל שמספר המתחסנים בעולם יגדל וככל שהתחלואה תקטן, הנושא הזה ישתנה – ולכן חשוב להיות במעקב.

בנוסף, צריך לזכור שיש מדינות שישראל מקדמת איתן הסכמים, ולכן חשוב להתעדכן כל הזמן.

אפריקה, סיישל, דובאי, קפריסין ומה שביניהן

כבר שנה נמצאת הקורונה בחיינו ומשפיעה על התיירות בצורה שונה. כך למשל, היו מדינות אפריקאיות אשר פתחו את שעריהן לכל תיירי העולם. מבחינת ישראל, למשל, טנזניה הוגדרה מדינה ירוקה. אולם, מאז שהתגלתה המוטציה הדרום אפריקאית, אם אתם שוקלים טיסות לאפריקה, כדאי שתבררו היטב אם זה בכלל אפשרי ומה אתם נדרשים לעשות לפני ואחרי הטיסה.

ומה לגבי קפריסין? קפריסין הייתה אחת מהמדינות הראשונות בעולם שפתחה את גבולותיה. לאחר מכן, תיירים שהגיעו לקפריסין, היו צריכים לבצע בדיקת קורונה.

בתחילת הקורונה, קפריסין עדיין אפשרה את כניסתם של תיירים ישראלים, אך בחודשים האחרונים ישראלים אינם מורשים להיכנס לגבולות קפריסין. כל זה צפוי כנראה להשתנות בקרוב מאוד בזכות הסכמי הכרה הדדית שצפויים להיחתם (בדומה להסכם עם יוון), אשר יאפשרו למחוסנים להיכנס למדינה.

סיישל היא אחת המדינות היחידות שאפשר היה לטוס אליהן לפני הגל השלישי, וייתכן שבקרוב אפשר יהיה לחזור לשם.

ומה לגבי דובאי? מדובר באחד היעדים הפופולריים ביותר עבור הישראלים בחודשים האחרונים – אבל גם במקרה הזה הסטטוס של המדינה הפך מירוק לאדום – כמו כל מדינות העולם. יש להניח שהמצב ישתנה חזרה, וצריך להיות עירניים.

רוצים לטוס? אל תשכחו בדיקות ומסכות

מעבר לשאלה לאן אפשר לטוס והאם הקיץ הקרוב יהיה קיץ של חופשות בחו"ל, נשאלת השאלה מהן הדרישות לפני הטיסה, במהלך השהות ואחרי הטיסה. כמעט כל המדינות מחייבות הצגת בדיקת קורונה שלילית מעודכנת. ישראלים ככל הנראה יוכלו להציג תעודת מתחסן, אבל זה נתון שצריך לוודא בשלב הבירור על ארץ היעד.

בנוסף, חשוב לזכור כי יש חובת עטיית מסכות כל הזמן – בשדה התעופה, במהלך הטיסה ובדרך כלל גם בכל שהייה במרחב הציבורי בארץ היעד.

ההנחיות של חברות התעופה השתנו

כאמור, טיסה כיום שונה מאוד מטיסה לפני הקורונה. גם אם אתם טסים אל מדינות ירוקות, המטוס יחוטא לפני ואחרי כל טיסה, לא תחולקנה שמיכות וכריות מטעמי חשש להידבקות בקורונה ולא יוגש מזון.

שימו לב גם לביטוח הנסיעות. חברות הביטוח מיהרו לשנות את פוליסות הביטוח שלהן כך שהן מורכבות ויש בהן התייחסות למצב של הידבקות או אשפוז בחו"ל. כמובן, הפוליסות התייקרו וכך גם עלות ההשתתפות העצמית. יש לברר מול כל חברת ביטוח, מה התנאים והמחירים ומה בדיוק מכסה הפוליסה לביטוח נסיעות לחו"ל.

גם זמינות החנויות ללא מכס בשדה התעופה עשויה להשתנות. מאחר שהשינויים מאוד תכופים, חשוב להיות מעודכנים כל העת.

שקלו היטב את כל ההיבטים לרגל טיסה לחו"ל

כאמור, מעבר לחשש הטבעי מהידבקות, אחד המרכיבים המרכזים בהחלטה הוא הבידוד. אם חשבתם לטוס למדינה המחייבת בידוד לשבועיים ואתם צריכים לחזור בארץ לבידוד של עוד שבועיים, ייתכן שתוותרו על כך. נכון להיום, יש גם דרישה לבידוד במלונית עבור החוזרים מיעדים מסוימים. זו כמובן גם אחת הסיבות שיש הרבה אנשים שמתחסנים. בכל מקרה, נושא הבידוד הוא כמובן חלק בלתי נפרד מהשאלה לאן אפשר לטוס, כפי שציינו בתחילת הכתבה לגבי רשימת המדינות הירוקות.

אפילו אנשי עסקים, כמו יהלומנים שטסים לבלגיה, מתלבטים אם לטוס ליעד זה או אחר לרגל עסקים, בשל החשש מבידוד כפול.

כדי לדעת בכל רגע נתון איפה עומדים הדברים ומהן ההנחיות המעודכנות, עליכם להיכנס לאתר של משרד הבריאות. שם מתעדכנת רשימת המדינות הירוקות והאדומות ומתעדכנים נהלי הבידוד.

המגפה לא תעזוב אותנו מהר והתיירים הישראלים מתמודדים עם מציאות חדשה שיש בה הרבה פחות ספונטניות והרבה יותר אילוצים. לא ברור עדיין כיצד (אם בכלל) יתייחס באירופה לדרכון הירוק, כך שגם זה נושא שצריך לעקוב אחריו. אם החלטתם לטוס, הקדישו זמן לבירור מקיף בנוגע לביטוח נסיעות לחו"ל ובררו לגבי בדיקת קורונה שתצטרכו לעבור לפני ואחרי הנסיעה.

1
נגישות