ביקורת - Poco F2 PRO של שיאומי: מה חשבנו על דור ההמשך של פוקופון?

ביקורת – Poco F2 PRO של שיאומי: מה חשבנו על דור ההמשך של פוקופון?

יש לו דור 5 ומצלמת סלפי קופצת, סוללה חזקה ומצלמות טובות, אבל POCO F2 PRO עדיין לא מושלם. האם זה יהיה הסמארטפון הבא שלכם? סקירת פוקו 2 בפואנטה

POCO F2 PRO
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




לפני שנתיים שיאומי הפתיעה את עולם הסלולר עם "פוקופון" – סמארטפון עם נתונים גבוהים מאוד במחיר נמוך מאוד. לאחרונה השיקה שיאומי את Poco F2, דור ההמשך של הסמארטפון המוצלח שלה. כאן בפואנטה סקרנו במשך מספר שבועות את Poco F2 PRO, במטרה להבין האם מדובר במכשיר דגל מצוין במחיר ביניים, או שהפעם שיאומי הגזימה עם המחיר… למה הגזימה? משום שהצרכנים והמומחים מצפים מפוקופון 2 לעמוד באותו סטנדרט ולהיות מכשיר מצוין וזול, אלא שלפחות מבחינת המחיר – זה כבר לא המצב. סדרת POCO F2 הושקה במחיר הרבה יותר גבוה מהפוקופון הראשון. שיאומי למעשה הפכה את פוקופון למותג בפני עצמו, ובסדרה של 2020 היא כבר לא משווקת את פוקופון כמכשיר פלא זול. ומה לגבי התמורה? רגע לפני סקירת פוקופון F2 PRO, נעשה קצת סדר לגבי הסדרות והדגמים של שיאומי.

שיאומי: מה ההבדל בין רדמי, POCO ו-MI?

שיאומי משיקה דגמים חדשים בקצב מהיר שקצת מבלבל את הצרכנים. עקרונית, שיאומי אמנם שומרת על אסטרטגיה של מחירים נמוכים, אבל גם בתוך מנעד המחירים הזה יש היררכיה: הסדרה הזולה היא רדמי, סדרת הביניים היא POCO והסדרה היוקרתית היא MI.

במילים אחרות, סדרת POCO F2 ממותגת כיקרה יותר מסדרת רדמי, שלאחרונה התחדשה בדגמי רדמי נוט 9. מצד שני, היא זולה יותר מהסדרה Mi, אשר במסגרתה סקרנו כאן את Mi 10. סדרת Poco כוללת שני מכשירים, ופואנטה קיבלה לסקירה את הדגם היקר יותר – POCO F2 PRO.

פוקו F2 פרו – דור 5

פוקו F2 פרו הוא בין המכשירים הבודדים בישראל נכון לעכשיו שתומכים בדור 5 – וזאת למרות שהוא מכשיר לא יקר (כ-2,500 שקל). לשם השוואה, גלקסי נוט 20 אולטרה שהושק לאחרונה ע"י סמסונג, עולה כ-4400 שקל ובישראל הוא נמכר ללא דור 5.

POCO F2 PRO – מסך

המסך של POCO F2 PRO הוא מסך AMOLED בגודל 6.67 אינץ’ שמגיע עם 500 ניטים ומאפשר צפייה נוחה גם באור שמש ישיר. הצבעים מדויקים וכיף לראות בו תכנים. למסך של פוקו F2 PRO ציפוי זכוכית Corning® Gorilla® 5 מלפנים ומאחור.

שיאומי הטמיעה בפוקופון החדש מצלמת סלפי נשלפת, כפי שכבר עשתה במכשיר Mi 9t PRO – שם המצלמה הזאת עובדת מצוין. מצלמת הסלפי בדרך כלל תופסת מקום על המסך ופוגמת בחוויית המסך המלא. כאן שיאומי מציעה חוויית צפייה מושלמת במסך מלא.

מנגנון זיהוי טביעת האצבע הנמצא מתחת למסך עובד מעולה והמכשיר נפתח במהירות ובניסיון הראשון.

כאמור, בשיאומי מתייחסים ל-Poco F2 PRO כדגם דגל, ולכן מפתיע שהיא בחרה להתפשר על קצב רענון המסך, אשר לא שודרג בהשוואה לפוקופון הראשון ועומד על 60 הרץ. זאת, בזמן שיש לשיאומי מכשירים עם קצב רענון גבוה יותר ויש לה גם מתחרות שמציעות זאת.

POCO F2 PRO – מצלמות

מערך הצילום בדגם POCO F2 PRO הוא מערך צילום מרשים. בגב המכשיר מסודרות בצורת X אלגנטית 4 מצלמות:

  • מצלמה עיקרית של 64 מגה-פיקסל עם עדשה של סוני
  • מצלמה עם עדשה רחבה בזווית של 123 מעלות עם 13 מגה-פיקסל
  • מצלמת עומק שדה של 2 מגה-פיקסל
  • מצלמת טלפוטו מאקרו של 5MP

המצלמות של POCO F2 PRO מפיקות באור יום תמונות יפות עם צבעים מדויקים. בצילומי לילה התמונות טובות, אך לא מעולות ויש פרטים שהולכים לאיבוד.

 

שיאומי מטמיעה את הלוגו של POCO F2 PRO על התמונות באופן אוטומטי, כך שכדאי שתיכנסו להגדרות ותסירו את הכיתוב.

כאמור, אחד היתרונות הבולטים בפוקופון הזה הוא מצלמת הסלפי הקופצת, שאותה אנחנו מכירים גם מדגם Mi 9T המצוין שסקרנו כאן במדור סלולר באתר פואנטה בעבר.

מדובר במצלמת 20MP עם מפתח צמצם f/2.3 ויכולות בינה מלאכותית, אשר מפיקה תמונות טובות מאוד.



חומרה, נפח אחסון וזיכרון עבודה

שיאומי שילבה ב-POCO F2 PRO מעבד חזק – מעבד שמונה ליבות סנאפדרגון 865. באופן לא מפתיע, עם מעבד כזה המכשיר עובד במהירות ובאופן חלק.

פוקו F2 PRO – עיצוב

פוקו F2 PRO הוא סמארטפון שנראה טוב בזכות העיצוב האלגנטי והחומרים שממנו הוא מיוצר. המצלמות בגב המכשיר מעט בולטות החוצה, אבל כאשר מכניסים את המכשיר לנרתיק, זה לא מפריע.

מבחינת מידות, POCO F2 PRO הוא מכשיר יחסית כבד ומשקלו 219 גרם.

סוללה וטעינה

הסוללה מגיעה בהספק של 4,700mAh ומחזיקה מעמד יום וחצי ללא הטענה בשימוש שגרתי של צפייה בתכנים, גלישה וצילום. הטעינה היא טעינה מהירה של 30w עם המטען המסופק באריזה. המכשיר לא תומך בטעינה אלחוטית.

חסרונות

למען האמת, החסרונות של POCO F2 PRO לא רבים וגם לא קריטיים. אחד מהם הוא הצליל – יש לו רמקול אחד שמפיק צליל חזק אך לא עשיר. חיסרון אחר הוא שהמכשיר מתחמם למרות ההבטחה למנגנון קירור. וחיסרון נוסף הוא קצב רענון המסך – שהוא כאמור לא גבוה כמו במכשירי הדגל האחרונים.

בשורה התחתונה

פוקו F2 פרו הוא סמארטפון מצוין – יש לו סוללה חזקה, מסך מצוין, מצלמת סלפי נשלפת ו… דור 5. רוב הצרכנים לא יתרגשו מהחסרונות שלו. מצד שני, Poco F2 PRO הוא מכשיר יחסית יקר, ומי שציפה לפוקופון בסגנון של הדור הראשון, כלומר מפרט חזק במחיר נמוך, יתאכזב לגלות ששיאומי שדרגה את המפרט וגם את המחיר.

מחיר POCO F2 PRO

המכשיר מגיע בשתי גרסאות:

  • גרסת 6/128 GB – כ-2,480 ש"ח
  • גרסת 8/256 GB – כ-2,680 ש"ח

אחריות לשנתיים של המילטון.

היה לכם מעניין? שתפו חברים כדי שגם הם ישלמו בנייד! ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות