מדוע תרומות משפרות את ההרגשה הכללית שלנו?

מדוע תרומות משפרות את ההרגשה הכללית שלנו?

מכירים את הביטוי "שתמיד תהיו בצד הנותן ולא בצד המקבל"? זה לגמרי נכון, אנשים שנותנים תרומות מקבלים ערך גדול מעצם הנתינה

תרומות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

(תוכן מקודם)

ביהדות יש לנו מעשר ובדתות אחרות יש מצווה לתרום לעניים בדרכים אחרות, אך לא תמיד אנו נותנים את הדעת על החשיבות הפנימית של התרומות. תרומות אמנם הן מעשה אלטרואיסטי אשר עוזר לחלשים ולמוחלשים, אבל הן גם דרך אמיתית לשפר את הרווחה הנפשית שלנו.

עלייה בתחושת הסיפוק

מתן תרומה לארגון אשר אתם מזדהים עם מטרותיו, גורמת תחושת סיפוק באופן מיידי. הידיעה שעזרתם לאנשים שאין לכם דרך לעזור להם בצורה אחרת ושאתם אינכם צפויים לקבל תמורה, יש בה כדי להרגיש טוב עם עצמכם. אחת הסיבות היא שאנו משרתים מטרה גדולה יותר מאשר עיסוקנו בחיי היום יום ומקלים על אחרים.

הגשמה של מטרה גדולה יותר

בסעיף הקודם נגענו בעניין זה, אולם כאן נרחיב: תרומות אשר ניתנות לאנשים או לגופים ומחוללות שינויים בחיים שלהם, מאפשרות לנו להתחבר באופן ישיר למטרה אשר גדולה בכמה מידות מעיסוקנו היום יומי. זה לא משנה אם אנו עוסקים בתכנות, בכתיבה או בנגרות – אין כיום הרבה עבודות שמאפשרות לכולל שינוי בחייהם של אנשים ולהצטרף לתוכניות אשר גדולות מאיתנו. למעשה בעידן שבו האידיאולוגיות הפוליטיות מושלכות הצידה הפרט תופס את מרכז הבמה, התרומה מאפשרת ליצור שינוי אמיתי.

יצירה של תחושת שייכות

תרומות מגבירות גם את תחושת השייכות שלנו. זאת על ידי כך שאנו מרגישים שאנו חלק מקבוצה חברתית פעילה ויש לה מטרה משותפת גדולה שהיא מבקשת להגשים. מטרה זו, מאגדת אותנו תחת מטרייה של זהות משותפת ומעלה בעקיפין את תחושת האושר שלנו, בשל הסולידריות והערבות ההדדית. עניין זה מאפשר לנו לדעת שגם כאשר אנחנו נצטרך עזרה, יהיו אנשים כמונו אשר ישמחו להושיט את היד ולהחזיר לנו על הטוב שהענקנו לאחרים.

שיפור בתחושת הערך העצמי

כיום אנו חיים בחברה אשר איננה שמה את הדגש על החלש והאחר ועסוקה בחיים בנראות של החיים שלנו ברשתות החברתיות. תרומה בכלל, ותרומה בסתר בפרט, מאפשרות לנו לשפר את הערך העצמי שלנו – ישירות מבפנים. הידיעה הפנימית העמוקה שיש לנו ערך בעולם בזכות המעשים שלנו, משפרת את תחושת הערך העצמי שלנו. יחד עם זאת, חשוב לדעת שלא מדובר בתרופת פלא אלא בדרך חיים הכוללת גם התנדבות, הירתמות פיזית למען הקהילה והשתלבות ביוזמות חברתיות שונות.

לסיכום, תרומות עוזרות לנו להרגיש טוב יותר עם עצמנו בזכות השינוי שהן גורמות לאחר. זה היה נכון תמיד וזה נכון במיוחד היום, לאור העובדה שבעידן המודרני יש פחות תחושת שייכות ויותר התעסקות ב"אני". תרומות מאפשרות לנו להתחבר למטרה גדולה יותר ולקבל תחושת ערך.

1
נגישות