על רקע גל ההתייקרויות - מדריך איך לצמצם הוצאות באפס מאמץ (כמעט)

על רקע גל ההתייקרויות – מדריך איך לצמצם הוצאות באפס מאמץ (כמעט)

הכול מתייקר ואתם שוברים את הראש איך לצמצם הוצאות? הנה כמה טיפים שלא קשה ליישם ויעזרו לכם להתמודד עם גל ההתייקרויות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

אם עד עכשיו התלוננתם על יוקר המחיה בישראל – עכשיו תהיה לכם סיבה יותר טובה, לאור גל התייקרויות שכולל כמעט הכול. הדלק מתייקר, מוצרי הצריכה ובקרוב גם החשמל. בתוך גל ההתייקרויות יש מוצרים חיוניים ויש כאלה שממש לא, וטוב שהם מתייקרים, כמו כלי פלסטיק שאינם מתכלים ומזהמים את הסביבה, וכן משקאות ממותקים. כאן באתר "פואנטה חדשות צרכנות" אני מספקת לאורך כל השנה טיפים לצריכה נבונה, אבל לרגל ההתייקרויות הנוכחיות החלטתי לרכז עבורכם מדריך איך לחסוך בהוצאות באפס מאמץ ובלי לפגוע ברמת החיים שלכם.

רגע לפני כן, נזכיר כמה מהמוצרים והשירותים שהתייקרו או צפויים להתייקר: דלק, מוצרי מזון, מוצרי היגיינה וחשמל.

איך לחסוך בהוצאות הדלק?

החל ב-1 בנובמבר 2021 התעריף המירבי של ליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי עומד על 6.62 ש"ח,. בעבור תדלוק בעזרת מתדלק, מחיר הדלק הוא 6.83 ש"ח. מדובר בעלייה של של 23 אגורות לליטר מהחודש הקודם.

ראיון: דפנה הראל כפיר בתוכנית של פאולה וליאון – איך לצמצם הוצאות על רקע גל ההתייקרויות

 

 

הוצאות דלק נתפסות כמרכיב שקשה לחסוך בו, אבל למרות הקושי – זה אפשרי, ואפילו בלי הרבה מאמץ.

ראשית, לא כולם יודעים שיש פערי מחירים לא רק בין תדלוק עצמי לבין שירות מלא, אלא גם בין תחנות דלק שונות.

כפי שצוין, מחיר הדלק הרשמי הוא מחיר מירבי, אך יש תחנות שגובות פחות. למעשה חברות הדלק הגדולות הן גם היקרות ביותר, כך שאם תקפידו לתדלק בתחנות דלק קטנות (כמו מיקה ו-TEN), תשלמו פחות.

כך למשל, בזמן שבסונול או ב"דלק" גובים את התעריף המירבי של 6.83 ש"ח לליטר בנזין, בחלק מתחנות הדלק טן גובים 6.58 ש"ח לליטר בלבד.

ואגב, אם נדמה לכם שבאמצעות התקנת אפליקציית yellow, אפליקציית "דלק" או אפליקציית סונול – אתם חוסכים באמצעות קאשבק, זו טעות… הדלק שם כאמור יקר יותר וההחזר הכספי בדרך כלל לא ניתן למימוש בתדלוק, אלא רק בקניות בחנויות הנוחות (שגם הן יקרות).

פרטים בכתבה אפליקציית yellow מבטיחה החזר כספי. אלה האותיות הקטנות וגם בכתבה כמה תחסכו אם תתדלקו באפליקציית "דלק" ובאפליקציית ילו.

כמובן, שאפשר לחסוך בהוצאות הדלק גם באמצעות מעבר לרכב היברידי, או להיפטר מהן כליל באמצעות רכישת רכב חשמלי – אלא שהרכבים הללו עדיין יקרים ומדינת ישראל לא עושה מאמץ להוזיל אותם. אפשרות מעניינת היא פיאט 500 החשמלית, שמחירה דומה לרכב לא חשמלי. אפשרות אחרת שתעלה בעתיד על הכביש ותהיה רלוונטית למי שמחפש פתרון לרכב עירוני, הוא הרכב החשמלי המתקפל CT-1, של החברה הישראלית המבטיחה סיטי טרנספורמר.

איך לצמצם הוצאות? אל תוותרו על השוואת מחירי סופר

גם הקניות שלנו בסופר צפויות להתייקר – לאחר שיבואנים מסוימים כבר הודיעו על עליית מחירים. כך למשל, חברת שסטוביץ יבואנית קולגייט, ספיד סטיק, פסטה ברילה ועוד, הודיעה כי מוצריה יתייקרו בשל התייקרויות בעולם.

אולם, גם כאן יש מה לעשות.

אמנם שסטוביץ היא היבואנית הרשמית, אבל היא לא היבואנים היחידה. מוצרים כמו משחת שיניים קולגייט נמכרים ביבוא מקביל במחירים הרבה יותר זולים. כך למשל בעוד שבסופר-פארם מוכרים קולגייט המיובאת ע"י שסטוביץ ביוקר, אפשר לרכוש את אותם מוצרים ברשתות פארם גדולות, כמו ליאור עדיקה, בחצי מחיר ואפילו פחות.

 

אבל לא רק באמצעות רכישת מוצרים מיבוא מקביל אפשר לצמצם הוצאות.

צעד אחד פשוט ומתבקש שכל צרכן צריך לעשות הוא לעשות השוואת מחירי סופר ולבדוק איזה סופר הכי זול. כאן באתר פואנטה אנחנו מפרסמים מדי חודש כתבה המתבססת על נתוני הסל שבודק משרד הכלכלה, וניתן לראות שם בבירור מיהן רשתות המזון הזולות והיקרות.

אם אתם קונים בעיקר אוכל בריא – קיימת גם השוואה ייעודית לסל כזה – היכנסו להשוואה "איפה הכי זול לקנות אוכל בריא".

איך לחסוך בהוצאות? יש גם קופונים

דרך אחרת להוזיל את הקניות היא לחפש קופונים ייעודיים למוצרים שאתם נוהגים לקנות, וגם כאן תתפלאו לגלות שאפשר לחסוך לא מעט. לעתים אותם מוצרים זולים נמכרים באתרים שלא הייתם חושבים למצוא אותם, כמו גרופון או KSP.

לעתים חיפוש באמזון יגלה שהמוצר שאתם משלמים עליו ביוקר בארץ, עולה הרבה פחות בחו"ל. זה גם המקום להזכיר כי יש משלוח חינם מאמזון על קניות בסכום של מעל 49 דולר.

דוגמאות – איך לחסוך בהוצאות:

 

כבל לאייפון באמזון

 

מס על כלים חד פעמיים? פשוט אל תקנו!

אם אתם תוהים איך לצמצם הוצאות – הנה שלא קשה ליישם, פשוט צריך לשנות קצת הרגלים. מדובר בהפסקה מוחלטת של רכישת כלים חד פעמיים מפלסטיק. אחד המוצרים שיתייקרו הוא כלים חד פעמיים, וזאת במסגרת ההחלטה סוף סוף לצמצם את השימוש בכלי פלסטיק. את כל הפרטים אפשר לקרוא בכתבה המס על כלי פלסטיק חד פעמיים: אילו כלים יתייקרו? זה מה שקובע החוק.

פואנטה בטלגרם

 

המס הזה מעורר זעם בעיקר במגזר החרדי, שם נוהגים להשתמש בכלים אלו בכמויות גדולות – אולם לאור משבר האקלים והנזק הסביבתי העצום שגורמים הכלים הלא מתכלים הללו, מן הראוי שגם הם יבינו שהפחתת הצריכה היא לא בגדר המלצה, אלא חובה מוסרית של כל אחד ואחד מאיתנו.

בכלל, השימוש במונח "חד פעמי" הוא שימוש מטעה, משום שבעוד שעבור בני האדם מדובר במוצר חד פעמי, עבור הטבע ובעלי החיים – הוא נצחי. הוא לא מתכלה, אלא מתפורר לחלקים קטנטנים של מיקרו-פלסטיק שחודרים לאוויר שאחננו נושמים, למים שאנחנו שותים ולאדמה שבה גדל המזון שלנו.

משקאות ממותקים – להפחית, לחסוך כסף ולהרוויח בריאות

מוצר נוסף שמרכיב חלק מסל המוצרים של משפחות ישראליות רבות הם משקאות ממותקים. גם כאן חלה התייקרות כתוצאה ממס ייחודי.

גובה המס תלוי בכמות הסוכר במשקה. על משקאות שמכילים יותר מ-5 גרם סוכר על 100 מ"ל, יוטל מס בסכום של שקל אחד לליטר. על משקה ממותק שכמות הסוכר בו נמוכה מ-5 גרם יוטל מס בסכום של 0.7 ש"ח לליטר. לאור המיסוי החדש, בקבוק קולה ליטר וחצי יתייקר משמעותית, מ-6.50 ש"ח ל-8 ש"ח לבקבוק.

אם אתם שואלים את עצמכם איך לצמצם הוצאות – כאן התשובה ברורה.

משקאות ממותקים הם מרכיב חשוב בהשמנת יתר, וככל שתצרכו אותם פחות תחסכו יותר ותרוויחו גם בריאות.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות