איך לבחור רכב חסכוני?

איך לבחור רכב חסכוני?

אם יש הוצאה שכמעט כל נהג רוצה לצמצם הרי זו ההוצאה על הדלק. איך עושים את זה? כדאי להתחיל בבחירה ברכב חסכוני

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אנשים רבים אשר מעוניינים לקנות רכב, מעדיפים רכב חסכוני – כאשר המרכיב ה"חסכוני" בא לידי ביטוי בצריכת הדלק של אותו רכב. רכב חסכוני יכול לחסוך לבעליו סכומי כסף גבוהים לאורך זמן. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שלעיתים העלות ההתחלתית של רכב שכזה תהיה גבוהה יותר.

מהסיבה הזאת, למרות שגובה התקציב אשר יוקצה למטרה אמור להשפיע במידה רבה על בחירת הרכב, ההמלצה תהיה לקחת בחשבון את יחס העלות-תועלת ולא למהר לרכוש רכב רק בגלל שהוא זול ואז לגלות "בדיעבד" שמדובר ברכב בזבזני ואותו ה"חיסכון" עלול לעלות בפועל ביוקר.

מדוע חשוב לבדוק את צריכת הדלק בעת בחירת רכב?

כידוע, הוצאות הדלק מהוות את אחד המרכיבים המרכזיים בעלות השימוש ברכב.

מחירי הדלק משתנים, לעתים יציבים, לעתים עולים ולעתים אפילו יורדים – אבל מן הסתם אין לנו שליטה על זה. מי שמחפש רכב חסכוני, ישמח לגלות כי כיום יצרניות הרכבים שמות דגש משמעותי על הנושא הזה ונתוני צריכת הדלק של הרכבים החדישים משופרים בהשוואה לאלו של רכבים ישנים יותר.

יחד עם זאת, כבר במהלך הבירורים הראשוניים על צריכת הדלק של הרכבים, ניתן להבין שישנם רכבים חדישים אשר נחשבים לחסכוניים יותר וכאלו אשר נחשבים לחסכוניים פחות ולכן, ההמלצה היא לשים דגש על נושא צריכת הדלק – וכאן חשוב להדגיש שחיסכון בדלק מורגש לא רק בכיס של הנהג, אלא גם מעיד על העובדה שאותו הרכב הינו ידידותי יותר לסביבה.

הגורמים המשפיעים על צריכת הדלק של הרכב

יש כמה וכמה גורמים שהופכים רכב ליותר או פחות חסכוני בדלק, החל מסוג המנוע ונפחו, דרך תיבת ההילוכים של הרכב ועד הגודל שלו. יש גם דגמים של מכוניות עם מנגנון המכבה את המנוע בזמן עצירה. בנוסף, מן הסתם רכבים קטנים נחשבים לרוב חסכוניים יותר בדלק בהשוואה לרכבים משפחתיים וגדולים.

כמובן, שזה לא אומר שמי שזקוק לרכב משפחתי, אמור לבחור ברכב קטן רק בגלל נושא צריכת הדלק, אלא יש להבין לעומק את מלוא הדרישות והצרכים מהרכב. עריכה של היכרות עם כל האפשרויות הרלוונטיות ורק בשלב זה, לשים דגש גם על נושא צריכת הדלק ולבצע את הבחירה הנבונה ביותר מתוך אותו ההיצע.

טיפים לבחירת רכב חסכוני

אם אתם מעוניינים לרכוש רכב חסכוני, להלן מספר טיפים ישימים אשר יסייעו לכם ליהנות ממענה על דרישתכם זאת:

רכב חדש או רכב ישן?

העדיפו מכונית חדשה על פני מכונית מיד שניה – אין מה לעשות כנגד העובדה שהמכוניות החדשות הינן חסכוניות יותר ממכוניות ישנות. אז זה אומנם נכון שמכונית חדשה תאלץ אתכם להשקיע סכומי כסף גבוהים משמעותית בהשוואה למכונית מיד שניה. יחד עם זאת, בהליך חישוב ההוצאות, יש לקחת בחשבון גם את מרכיב צריכת הדלק.

רכב קטן על פני רכב גדול

אם אין לכם צורך ברכב גדול ואתם מעוניינים לחסוך בדלק, ההמלצה היא לבחור ברכב סופר מיני או אפילו רכב מיני – אשר כאמור, צורך כמות קטנה יותר של דלק בהשוואה לרכבים שהינם גדולים יותר.

נתוני הרכב

אם לדוגמה, אתם זקוקים לרכב משפחתי או לרכב שהינו גדול יותר, ההמלצה היא לשים דגש על נתוני הרכב ולהעדיף רכב עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים. גם רכב עם הנעה היברידית, הוא רכב אשר נחשב לרוב לחסכוני יותר בצריכת הדלק.

1
נגישות