ריבית על העו"ש בבינלאומי והקלות למי שבמינוס ולבעלי משכנתא. מי זכאי?

ריבית על העו"ש בבינלאומי והקלות למי שבמינוס ולבעלי משכנתא. מי זכאי?

לקוחות הבנק הבינלאומי – לפחות חלקם – יקבלו ריבית על היתרה בעו"ש. בדקנו את האותיות הקטנות ומי יזכה להקלה במינוס או במשכנתא

כמה מותר לשלם במזומן
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

‏הבנק הבינלאומי לא יכול להרשות לעצמו להישאר מאחור, וגם הוא נאלץ ללכת לקראת הלקוחות. זאת, על רקע עליית ריבית בנק ישראל בשנה האחרונה ודרישות נגיד בנק ישראל מהבנקים לנקוט צעדים שמקלים על הלקוחות שנמצאים במינוס ומיטיבים עם לקוחות שיש להם יתרה. הצעדים של הבנק הבינלאומי כוללים מתן ריבית על יתרת זכות, הפחתת הריבית על המינוס וגם הקלה על בעלי המשכנתאות. הצעדים הללו דומים מאוד לאלה של בנק טפחות ובנק לאומי – וגם האותיות הקטנות דומות. שוב, יש יתרה מירבית שמעליה לא תינתן ריבית וסייגים נוספים.

הבנק הבינלאומי – מי יקבל ריבית על היתרה?

כמו בנק טפחות, גם הבנק הבינלאומי מתנה את קבלת הריבית על העו"ש בכך שהלקוח יעביר את המשכורת לחשבון.  יתרת הזכות המירבית היא בסכום של 25,000 ש"ח. ההטבה תשולם אחת לרבעון על יתרות שיצטברו החל מ-1 ביולי ותינתן לשתי קבוצות לקוחות פרטיים המקבלים משכורת בחשבונם ושסך הנכסים הפיננסים בחשבונם (עו"ש, ני"ע ופיקדונות) אינו עולה על שווי של 50,000 ש"ח.

  • בקבוצה הראשונה כלולים לקוחות שיש להם משכנתא או הלוואה צרכנית בריבית משתנה עם יתרה לסילוק ב 1.7.23 של 10,000 ש"ח ומעל, המשולמות כסדרן. לקוחות אלה יקבלו ריבית של 2.2%.
  • בקבוצה השנייה נכללים לקוחות ללא אשראי בריבית משתנה בבנק, אשר יש להם פעילות בכרטיסי אשראי של הבנק בהיקף חודשי של 3,000 ש"ח ויותר. לקוחות אלה יקבלו ריבית בשיעור של 1.8%.

זיכוי חד פעמי לבעלי משכנתאות

לקוחות בעלי משכנתא בבנק הכוללת מסלול פריים, אשר ההחזר החודשי בה התייקר במעל 500 ש"ח במהלך השנה האחרונה, יקבלו זיכוי ריבית מיוחד בסך של 1,400 ש"ח על מסלול הפריים.

הזיכוי יינתן בארבעה תשלומים רבעוניים, ככל שהמשכנתא עדיין לא נפרעה.

ההטבה תינתן לבעלי הלוואת משכנתא המשולמת כסדרה ושניתנה לרכישת דירה יחידה למגורים ששוויה ביום המימון לא עלה על 2 מיליון ש"ח, שיעור מימון של מעל 60%, ובעלי החזר חודשי מעל 30% מההכנסה.

הפחתת הריבית ללקוחות עם מינוס בבנק הבינלאומי

באוקטובר 2022 הפחית הבנק הבינלאומי את הריבית המירבית למשיכת היתר בשיעור של 1%. היום מודיע הבנק על הפחתה נוספת בשיעור של 1% – בדומה לשיעור המצטבר של שלושת העלאות הריבית האחרונות של בנק ישראל, על המסגרות לבנקאות אישית (משקי בית), כך שסך ההפחתה על הריבית המרבית על מסגרות אלה מגיע ל-2%.

ההקלות יחולו באופן אוטומטי על לקוחות שיעמדו בתבחינים ללא צורך בהצטרפות אקטיבית של הלקוח. מנגנון ההטבות יפעל לתקופה של עד שנה וכל עוד ריבית בנק ישראל תעמוד על 3.5% לפחות.

הבינלאומי הראשון הוא לא הראשון, אך גם לא האחרון

ההחלטה להעניק ריבית על היתרה, להפחית את הריבית על המינוס ולספוג חלק מעליית ריבית הפריים לבעלי המשכנתאות לא מגיעה בחלל ריק. לאחרונה נגיד בנק ישראל דרש מהבנקים לנקוט באופן מיידי פעולות שיקלו על הלקוחות נוכח עליית ריבית בנק ישראל. בנוסף הממונה על התחרות פנתה לנגיד והצהירה על כוונתה להתחיל לנקוט כלפי הבנקים הגדולים צעדים שננקטים ביחס לגופים שמתנהגים כמו קבוצת ריכוז. זאת, אחרי שבדיקת רשות התחרות גילתה שהבנקים לא מתחרים ביניהם על הלקוחות הפרטיים בתחום הפקדונות.

את הבנק הבינלאומי הראשון הקדימו בנק לאומי, בנק וואן זירו (שנותן ריבית יותר גבוהה באמצעות הפקדה לפיקדון יומי אוטומטי), בנק מזרחי טפחות, ואפילו אפליקציית פייבוקס שנותנת ריבית על היתרה (אבל רק למי שיש לו כרטיס אשראי פייבוקס). בנק הפועלים בחר שלא לנקוט צעד זהה ומציע מנגנון שונה – שבו לא מקבלים יתרה על העו"ש, אלא קיזוז מהמינוס. כל הפרטים בכתבה על הריבית בבנק הפועלים.

בכל מקרה, כדאי לזכור שכל הבנקים מציגים הטבות עם המון אותיות קטנות, אשר מוגבלות לשנה בלבד. ומה יקרה בעוד שנה? אם נחזור למצב שהיה עד כה, של אפס תחרות ואפס הטבות, הרי שלא התחולל שינוי אמיתי.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות