אקונומיקה נגד נמלים: יעילה או לא יעילה?

אקונומיקה נגד נמלים: יעילה או לא יעילה?

אף אחד לא אוהב לגלות טור של נמלים על השיש או על הרצפה, אבל האם כדאי להשתמש באקונומיקה נגד נמלים? לעתים זה נראה כמו פתרון יעיל וזול, אבל שווה לקרוא את הכתבה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

הגיע הזמן לבחון אחת ולתמיד האם אקונומיקה נגד נמלים היא באמת הפתרון היעיל ביותר. לשם כך כדאי להבין כי אקונומיקה היא חומר חיטוי חזק שכאשר משתמשים בו רצוי לא לשאוף את האדים וכמובן לא להשאיר זכר ממנו על המשטח בשל רעילותו. מן הסתם, אקונומיקה מחסלת נגיפים, אך האם אנחנו רוצים באמת להשתמש בה כשיש לנו נמלים?



הנמלים שאנו רואים צועדות טור, יכולות עם רגליהן הזעירות לעבור בכל יום כ-500 מטרים, מהקן שלהן ועד ליעד שהן חושבות שיספק להן את המזון הטוב ביותר.

הן מסוגלות לסחוב פי עשרה ממשקלן ואף יודעות לסמן עבור אחיותיהן את הדרך. למעשה, הנמלים הראשונות שבחבורה משאירות שובל של ריח עבור שאר הנמלים כך שהן יידעו לאן לצעוד.

מידע זה חשוב כדי להבין שכשאנחנו רואים נמלה אחת. בקרוב נראה עוד רבות. אם נפטרנו מהראשונה, ניתן לשער שלא בזה תסתיים המשימה.

יתרונות וחסרונות של אקונומיקה נגד נמלים

כשאנחנו חושבים על ריסוס נגד נמלים, עלינו לחשוב על הדרך להיפטר מהן אחת ולתמיד.

אקונומיקה הורגת את הנמלים באופן מיידי בשל החומצה החזקה. הן לא יכולות לעמוד במגע והן אף נרתעות, לפחות לזמן מה, מהריח. בשל ההרכב שלה, אקונומיקה יכולה לעזור להסיר את שביל הפורמונים (הריח) של הנמלים.

אולם, אם נדמה שאקונומיקה היא פתרון מצוין, יש לזכור שהיא לא מחליפה ריסוס נגד נמלים. היא אמנם הורגת את הנמלים שהיא באה איתן במגע אך היא לא פוגעת בקן הנמלים ולכן הן ימשיכו להגיע, לאותה הנקודה או לנקודה אחרת בבית.

בנוסף, יש לזכור שכפי שהאקונומיקה חזקה נגד נמלים. כך היא גם חזקה עבורנו. חשיפה ממושכת עלולה לגרום לנו לגירויים בעור, בעיניים ובמערכת הנשימה.

ריסוס נגד נמלים כפתרון

כאשר אנחנו רוצים באמת לפתור בעיה של נמלים בבית, הפתרון הנכון הוא פנייה אל מדביר מוסמך. המדביר יוכל לזהות את מקור הבעיה ולטפל בו. כאמור, הימצאותן של נמלים בנקודות מסוימות בבית לא יכולה להעיד בהכרח כי שם נמצא הקן שלהןף משום שהן מסוגלות ללכת למרחקים גדולים.

לכן, נדרש ריסוס נגד נמלים בחומרים ייעודיים יעילים לטווח ארוך – ואת זה צריך לעשות איש מקצוע. המדביר יבחר את החומרים המתאימים והידידותיים לבני האדם (ובעלי החיים), כך שנוכל גם ליהנות ממרחב נקי וגם ממרחב בריא.

עוד שלושה טיפים של מדביר מוסמך להתמודדות עם נמלים:

1. ניקיון

נמלים נמשכות למזון ולנוזלים, ולכן רצוי להקפיד על אחסון מזון בקופסאות אטומות ולנגב מיד כתמי נוזלים.

2. איטום

הנמלים לא מחכות שנפתח עבורן את הדלת. הן יכולות להיכנס דרך חורים וסדקים קטנים ולאחר ריסוס נגד נמלים רצוי לשקול גם איטום של הפתחים הקטנים.

3. גיזום

נמלים אוהבות להסתתר באזורים של צמחייה סבוכה. טיפול בגינה וגיזום יכול להפחית את תופעת הנמלים.

נגישות