מועדון עדיף, המיועד לנכים, יוצא לדרך. בין ההטבות: הנחות על רכב, דלק וחופשות

מועדון הצרכנות "עדיף", המיועד לנכים, יוצא לדרך. בין ההטבות: הנחות על רכב, דלק וחופשות

מועדון עדיף מבטיח לנכים ולבעלי מוגבלויות לקבל הטבות והנחות, כמו כל מועדון צרכנות, לצד הטבות ייעודיות. אבל כמה הוא עולה? בדיקת פואנטה

מועדון עדיף
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




לאחר חודשים של הכנות – מועדון הצרכנות "עדיף", המיועד לנכים ולבעלי מוגבלות, יוצא היום לדרך ומשיק את אתר האינטרנט המאפשר קבלת פרטים והצטרפות.

המשמעות: נכים ובעלי מוגבלויות יוכלו להצטרף למועדון הצרכנות בעלות של 10 שקלים בחודש, ויקבלו הנחות במגוון תחומים – כמו למשל מכוניות, ביטוח, תיירות וטיולים מאורגנים, דלק, אופנה ועוד.

בין היתר, הם יוכלו להנפיק דרך המועדון תעודת נכה בינלאומית ללא תשלום, מה שמאפשר חניית נכה בחו"ל, כניסה מוזלת לאתרי בילוי בחו"ל ועוד. הנפקת התעודה דרך ארגון הגג של הנכים עולה כ-130 שקל.

ההצטרפות למועדון פתוחה גם לבני משפחה מקרבה ראשונה, לא כולל אחים (כלומר, הורי הנכה וילדיו).

המועדון הוא פרי יוזמתו של ארגון הגג של הנכים, המאגד כ-30 ארגוני נכים, ולצורך הקמתו חברו בנק הפועלים, ישראכרט וקרן ההשקעות 2B Community. הושקעו בו 10 מיליון שקל.

יש לו שיתוף פעולה עם חברות מובילות בתחומי הביטוח, הרכב, התיירות, התקשורת ועוד – כמו איילון, הפניקס, מגדל, פלאפון, לובינסקי (יבואני רנו וסיטרואן) ועוד.

מועדון עדיף – פרטים נוספים

החברות במועדון מתבססת על הנפקת כרטיס אשראי ייעודי. בעלי חשבון בנק במזרחי טפחות ובבנק הפועלים צריכים לבצע שיוך של הכרטיס הבנקאי שלהם, ומי שיש לו חשבון בבנק אחר יצטרך להנפיק כרטיס חוץ בנקאי של אמריקן אקספרס. פטור מדמי כרטיס יינתן ל-3 השנים הראשונות.

בנוסף, כמו במועדונים אחרים, אפשר יהיה גם לטעון את הכרטיס ולקבל באמצעותו הנחות של 15% ברשתות רבות, ביניהן רשתות האופנה הגדולות.

מבחינת הנכים בישראל, יש להשתייכות למועדון צרכנות חשיבות גדולה. מועדון "עדיף" למעשה הופך את האוכלוסייה המאוד גדולה הזאת לקבוצת רכישה שמקבלת הנחות בכל הענפים הללו – בדומה למועדוני צרכנות גדולים כמו "הוט" או "חבר", שאליהם ניתן להצטרף על בסיס השתייכות מקצועית בלבד.

ההשקה מגיעה בתקופה שבה הנכים בישראל זועקים שוב ושוב לשינוי סדרי העדיפויות של הממשלה ודורשים להגדיל את קצבת הנכות שלהם ולהשוותה לשכר המינימום. מצבם הכלכלי של רבים מהנכים בישראל קשה מאוד, במיוחד לאור הקושי האובייקטיבי שלהם למצוא מקומות תעסוקה.

מנכ"ל מועדון עדיף: "אנחנו גובים דמי חבר"

מבחינה זו, ההבטחה של מנכ"ל המועדון, שלומי אברהם, למועדון שיכול לייצר חיסכון של מאות שקלים בחודש לעמיתיו, נופלת על אוזניים קשובות מאוד: "בעבר הייתי מנכ"ל "חבר", וכמו שם גם במקרה של אוכלוסיית הנכים, המטרה היא להגדיל את ההכנסה הפנויה. הסתכלנו על כך שמדובר באוכלוסייה גדולה שגם הולכת וגדלה. מדובר בכ-900 אלף איש בגילאי עבודה וכ-300-500 אלף צעירים וגמלאים (כ-200 אלף צעירים). ההערכות הן שמדובר בכ-1.5 מיליון איש עם נכות כלשהי".

הפוטנציאל גדול, ולמעשה יכול להפוך את המועדון הזה לגדול בישראל. אברהם צופה כ-50,000 מצטרפים עד סוף שנת 2018, ומחזור פעילות של כ-1 מיליארד שקל.

 איך אתם מגדירים נכה?

אברהם: "זו אכן שאלה לא פשוטה, משום שאין גוף אחד במדינה שיכול לרכז עבורנו את כל המידע הזה. מבחינתנו כל מי שסובל מנכות של 20% ומעלה או ממגבלה שמקבילה ל-20% נכות, יכול להצטרף למועדון. למעשה, אנחנו הגדרנו מה הקו שמגדיר את הנכות, אבל יש גמישות כלשהי מצדנו".

 אז מה צריך לעשות נכה כדי להצטרף? האם צריך לספק הוכחה כלשהי לנכותו של המבקש?

אברהם: "ההצטרפות מתבצעת באמצעות מילוי טופס. המבקש מצהיר על נכותו. הוא לא צריך לספק הוכחה, אבל אנחנו נעשה בדיקות מדגמיות כדי לוודא. קשה לי להאמין שיהיו הרבה מצטרפים שאינם נכים או בעלי מוגבלויות, כי אופי מועדון הצרכנות הזה מותאם לאוכלוסייה הזאת. יהיו למשל טיולים מאורגנים לכבדי שמיעה או לכבדי ראייה. לאחר מילוי הטופס מונפק למצטרף כרטיס אשראי, ומרגע זה הוא עמית פעיל".

למה אתם גובים תשלום? לא כל מועדוני הצרכנות גובים תשלום, למשל מועדון הוט.

-כי בסופו של דבר, יש פה השקעה מאוד גדולה בהקמה ויש תקורות. בנוסף, 50% יחזרו חזרה לעמיתים. אגב, רק השווי של תעודת הנכה הבינלאומית מכסה את העלות השנתית".

כאשר אברהם מדבר על החזר של 50% לטובת העמיתים, כוונתו להצהרת המועדון כי כמחצית מהרווחים יושקעו פרויקטים לאומיים לטובת קהילת האנשים עם מוגבלות בישראל. הכוונה להקמת מערך היסעים ארצי, אירועי חברה ופנאי, סבסוד הטבות ותמיכה בעמותות וארגוני הנכים.

איך בדיוק יפעל המגנון הזה שלפיו הכספים מושקעים חזרה במיזמים לטובת העמיתים?

אברהם: "הרעיון הוא שהכסף יושקע בפרויקטים לטובת ציבור הנכים ויינתן לגופים השונים שמייצגים אותם באופן יחסי למספר העמיתים שהם הצליחו לגייס למועדון. לדוגמה, אם הצלחנו לגייס 100,000 עמיתים בשנה ומתוכם 10,000 גויסו באמצעות ארגון "בקול", הארגון יקבל חזרה סכום בהתאם לשיעור היחסי של העמיתים שהוא גייס".

אילו הטבות מוצעות בשלב זה לעמיתים?

ביטוח

למועדון עדיף יש שיתוף פעולה עם חברות הביטוח מגדל, איילון, הפניקס וסוכנות אינטר ביטוחים. הוא מבטיח הנחה של לפחות 25% ממחירי השוק בביטוחי בריאות, תאונות אישיות ומחלות קשות, ביטוח נסיעות לחו"ל, ביטוחי חיים ומשכנתא, ביטוח דירה ורכב המותאמים לפרופיל העמית ולצרכיו תוך בחינה ובחירה בהתאמה אישית מכלל ההצעות בשוק.

לדברי אברהם, סוגיית הביטוח חשובה מאוד לנכים, ובפרט התחום של ביטוח בריאות, שייסגר בימים הקרובים. הטיפול במבוטחים יתבצע דרך סוכנות הביטוח אינטר – שאמורה לספק מענה ייעודי ומותאם לנכים.

תיירות

למועדון יש שיתוף פעולה עם איסתא. בין ההתאמות לנכים – שירותי קרקע, ליווי והדרכה לכבדי שמיעה והתאמה לניידות. המחיר אמור להיות מחיר מוזל, ולדברי אברהם, יהיו קבוצות ייעודיות כמו קבוצה ללקויי שמיעה ועוד.

תקשורת וסלולר

למועדון שיתוף פעולה עם מותג היי מובייל (hiimobile) מבית פלאפון, שיציע לעמיתים מסלול מוזל של שיחות וגלישה בארץ ובחו"ל ושירות טכנאי עד הבית.

רכב

בשיתוף עם קבוצת לובינסקי מוצע לחברי המועדון מבצע על דגמי פיג'ו 208, ופיקסו וגאמפי של סיטרואן, המותאמים ומאובזרים לצורכי נכים. בנוסף, תינתן הנחה על רכבי הקבוצה האחרים.

למועדון גם שת"פ עם חברת אוטו סנטר מקבוצת הרץ, והוא מבטיח הטבה בתנאי המימון לרכישת דגמים של הונדה 0 ק"מ.

דלק

כמו במועדוני צרכנות אחרים, גם כאן יקבלו העמיתים הנחה בתדלוק. במקרה הזה למועדון הסכם עם "דלק", והמתדלקים בתחנות של "דלק" יקבלו הנחות בשיעור 23 אג' לליטר בנזין בשירות מלא, 92 אג' הנחה לליטר סולר ו-7% הנחה ברשת חנויות מנטה. בנוסף, יוצעו להם מבצעים ייעודיים מדי חודש בסניפי מנטה.

בנקאות

בעל חשבון בבנק הפועלים יוכלו להצטרף למסלול ייעודי שיקנה להם הטבות בעובר ושב והלוואות בתנאים מועדפים, כולל הלוואה ייחודית לכל מטרה.

אופנה

כאמור, אפשר לטעון את הכרטיס ולקבל הנחה ברשתות אופנה בפריסה ארצית, כולל כפל מבצעים והנחות.

מבנה מועדון "עדיף"

משקיעים ומשתתפים: בנק הפועלים, ישראכרט, 2B Community וארגון הגג של ארגוני הנכים בישראל.

יו"ר: עמוס רון

מנכ"ל: שלומי אברהם

חברי דירקטוריון:

ציפורה ברון: שופטת בית משפט מחוזי (בדימוס) ונשיאת ארגון הגג של הנכים בישראל

שחר בוצר: מנכ"ל קרן B Community2

עו"ד טלי ירון–אלדר

מינה אורגד

עדי מתתיהו

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

נגישות