מחיר טסלה שוב עולה: כמה תשלמו על טסלה מודל 3?

מחיר טסלה שוב עולה: כמה תשלמו על טסלה מודל 3?

מחיר טסלה מודל 3 בגרסה הבסיסית ביותר כבר חצה את ה-200,000 ש"ח, וגם דגמים אחרים התייקרו. כמה תשלמו על דגמי TESLA לאחר ההתייקרות?

מחיר טסלה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

זה היה טוב מכדי להיות אמיתי… בפברואר 2021 מיהרנו לשמוח שטסלה תושק בישראל במחיר התחלתי של 179,000 ש"ח, ומאז מחיר טסלה עולה ועולה שוב ושוב ושוב. למעשה, מאז תחילת שיווק טסלה בישראל, היו כבר 6 סבבי התייקרויות – וזה לא מפריע לישראלים לקנות טסלה כאילו מדובר ביונדאי I20… מבין שש ההתייקרויות, מחיר טסלה 3 עלה ארבע פעמים – כאשר יש לזכור שזהו גם הדגם היחיד שנמסר כבר ללקוחות.

מחיר טסלה 3 חצה את רף ה-200,000 ש"ח

אז כמה עולה נכון לרגע זה טסלה מודל 3? זה כמובן תלוי בדגם.

רק לפני שבועיים הקפיצה TESLA את מחיר טסלה מודל 3 SR+ בכ-9000 ש"ח, ממחיר של כ-192,000 ל-201,332 ש"ח (כולל מסים).

ההתייקרות הזאת קצת מפתיעה על רקע ההשקה של יונדאי איוניק 5 וסקודה אניאק – שני הרכבים החשמליים שהושקו במחיר של כ-190,000 שקל. ככל הנראה, בטסלה לא חוששים יותר מדי שהמתחרות ינגסו בעוגה של המותג הנחשק.

כעת היא מייקרת בשיעור דומה של 9,000 ש"ח גם את דגם טסלה 3 בגרסת ה-Long Rang. המחיר המעודכן (עד להתייקרות הבאה) הוא כ-245 אלף ש"ח – מה שמקף עלייה מצטברת של כ-25,500 ש"ח מאז תחילת השיווק. אגב, במקביל להתייקרות גדל טווח הנסיעה הרשמי של הדגם הזה ב-34 ק"מ ועומד כעת על 614 קילומטרים.

ומה לגבי דגם טסלה 3 Performance? מאז שהחל השיווק הוא כבר התייקר ב-21,000 ש"ח. נכון לכתיבת שורות אלה מחירו עומד כ-272,000 ש"ח, אבל אין לדעת לכמה זמן המחיר הזה יהיה רלבנטי.

אגב, מבחינת נתחי השוק, הדגם הבסיסי של טסלה 3 מהווה מחצית מנתח השוק של מסירות טסלה בישראל, ושני הדגמים האחרים מהווים מחצית נוספת.

טסלה – המכונית הנמכרת באירופה בספטמבר

מאז תחילת השיווק ועד ספטמבר 2021, טסלה חלשה על 60% מסירת הרכבים החשמליים בישראל, כאשר מדובר היה בכ-4,689 רכבים.

זאת, למרות ההתנהלות הבעייתית של החברה לא רק בהיבט של העלאות מחירים תכופות, אלא גם בהיבט הבטיחות וההבטחות השיווקיות שהיא לא עמדה בהן. כפי שפרסמנו בפואנטה, הוגשה תביעה ייצוגית נגד טסלה בגין הבטחת שווא כי הדגם מגיע עם 8 כריות אוויר, כאשר בפועל הוא כלל 6 כריות. בנוסף, הוגשה ייצוגית נגד טסלה בטענה שדירוג הבטיחות הגבוה שהיא מציגה הוא דירוג מטעה. לפרטים היכנסו לכתבה האם דירוג הבטיחות של טסלה צריך להיות 5 בלבד? בקשה לייצוגית.

אבל כאמור, טסלה כנראה לא ממש חוששת מתביעות ייצוגיות או מהתחרות כאן בישראל, וגם לא מתחרות באירופה.

פואנטה בטלגרם

למעשה, TESLA הייתה המכונית הנמכרת ביותר באירופה בחודש ספטמבר 2021 – כאשר היא עוקפת את כל המכוניות האחרות – חשמליות ולא חשמליות. מהדירוג עולה שטסלה מככבת גם במקום השני, כאשר מדובר בטסלה מודל Y. רק במקום השלישי מדורגת יצרנית אירופאית – כשמדובר בפולקסווגן.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות