קורסי הליבה בעולם תשתיות התקשורת - פואנטה

קורסי הליבה בעולם תשתיות התקשורת

החל מקורס ניהול רשתות ועד קורס לינוקס – קבלו טעימה מהקורסים שיכולים לשנות את עתידכם

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

תשתיות התקשורת הן הבסיס של הארגון. חברות קטנות וגדולות כאחד מטמיעות מרכזיות המשלבות תקשורת קווית, סלולרית ותקשורת מבוסס IP. רשתות אינטרנט ואינטרא-נט מעבירות מידע במהירות עצומה ועם כניסת טכנולוגיית ה G5 אנו רואים עלייה במספר החברות המעבירות תכני וידאו בזמן אמת באמצעות הסלולר למאגרי מידע שונים. על מנת להיכנס לתחום המרתק, ניתן לבחור באחד ממספר קורסי ליבה בעולם תשתיות התקשורת. נכיר כל אחד מהם בקצרה.

קורס ניהול רשתות

קורס ניהול רשתות הוא קורס מקיף הכולל בתוכו כ-400 שעות של לימוד תאורטי והתנסות מעשית. בקורס הבסיסי נלמדים מבנה המחשב ומבנה רשתות תקשורת, כולל דרך ההתקנה וההטמעה של מערכות אבטחת מידע ברשתות התקשורת. בקורסים המתקדמים יותר ניתן לקבל גם הסמכת "מהנדס רשתות מוסמך MCSA" (של מייקרוסופט) הפותחת דלתות נוספות בשוק העבודה.

לאחר הקורס ניתן להתחיל לעבוד מידית בתחום. כיום, מכללות מובילות משלבות גם ניהול רשתות ענן בתוך הקורסים המקיפים של רשתות התקשורת.

CCNA

חברת סיסקו, אחת המובילות בתחום מערכות התקשורת המתקדמות מציעה אף היא הסמכה על מוצרי החברה הנמצאים במרבית הארגונים הבינוניים והגדולים המשתמשים במערכות תקשורת מורכבות. לאחר סיום הקורס מקבלים תעודת הסמכה המאפשרת לעבוד בתחום של התקנות והגדרות רשתות טלפוניה, תקשורת ו-IP.

הידע הנצבר מאפשר גם להתפתח להתקנת רשתות עם ציוד של חברות נוספות ולהתחיל קריירה מקצועית בתחום התקשורת. חלק מהמכללות המובילות מציעות קורס אקספרס המעניק את כל הידע הנדרש להסמכה בזמן קצר יחסית.

קורס לינוקס

לינוקס מיתגה את עצמה בעשורים האחרונים כסביבת עבודה יציבה המאפשרת ליצור מערכות תקשורת מתקדמות באמצעות שימוש בקוד פתוח המתוחזק על ידי קהילה בינלאומית ענפה. מפיתוחים פשוטים של אתרי אינטרנט עברו מערכות לינוקס להיות חלק אינטגרלי במערכות טלפוניה, שרתים של בסיסי נתונים, תחנות קצה וכמובן גם רשתות של מחשבים שולחניים וניידים העובדים על מערכת הפעלה זו.



כיום, לאחר שגם חברת מייקרוסופט התחילה להוסיף תמיכה בשימוש בטרמינל של לינוקס לסביבת ווינדוס 10 כמות החברות המשתמשות בלינוקס צפויה לעלות בצורה משמעותית. תעודת ההסמכה בסיום הקורס פותחת צוהר לעבודות בארגונים גדולים, חברות סטארטאפ ואף עבודה עצמאית כטכנאי רשתות לינוקס.

קורס Help Desk

התחום האחרון שנמליץ ללמוד, מאפשר כניסה לעולם הייטק מבלי להשקיע שעות רבות בקבלת הסמכה של מייקרוסופט או לינוקס. קורס Help Desk מאפשר להכיר את עולם החומרה והתוכנה לעומק על מנת לשמש כנציג תמיכה טכנית בחברות מובילות. מחלקות ההלפ דסק היו בעבר מעסיקות אך ורק טכנאי מחשבים שתיקנו את העמדות, השרתים והמדפסות מקרוב. היום, כאשר חלק ניכר מהפעילות מתבצע ברשת מומחי ההלפ דסק נכנסים לעמדות רבות מרחוק ומסייעים בשינוי של הגדרות, בתיקון תקלות ואפילו בשמירה על אבטחת המידע. מקצוע זה נדרש בכל חברה שיש בה כמות גדולה של עובדים המפעילים עמדות מחשב מקומיות וכן בחברות המעסיקות אנשי Help Desk במיקור חוץ.

לסיכום, תחום תשתיות התקשורת הוא אחד מהתחומים המבוקשים ביותר בארץ ובעולם. התפתחות טכנולוגיות מורכבות חדשות מדי שנה דורשת הסמכה מיוחדת של מפתחות הטכנולוגיה ומומחי תשתיות שיכולים לסייע לארגונים וחברות לצמוח ולהתפתח מבחינה טכנולוגית. הקורסים עצמם קצרים יחסית ובתוך שלוש מאות שעות בלבד ניתן לרכוש מקצוע שבעבר היה דורש תואר שלם.

כבר בסיום הקורס המכללות השונות מסייעות בהשמה לבוגרים והם יכולים להתחיל לעבוד עוד בזמן הלימודים במקצוע. בדומה למקצועות ההייטק השונים המשכורות בתחום זה גבוהות, כבר בשנים הראשונות ועולות ככל שתצברו ניסיון בתחום בו בחרתם.



1
נגישות