טוב שנזכרו. משרד הבריאות קורא להציב מסוק לפינוי רפואי מציל חיים מאילת - פואנטה

טוב שנזכרו. משרד הבריאות קורא להציב מסוק לפינוי רפואי מציל חיים מאילת

לא כדאי להיקלע לסכנת חיים באילת. עד היום לא מצאו לנכון לדאוג למסוק עבור פינוי רפואי וגם לא למנחת – ובמקרה חירום הולך לאיבוד זמן יקר. על רקע סגירת שדה דב לצד הבחירות הקרבות – ליצמן נזכר לפנות לנתניהו

פינוי רפואי אילת
צריכים פינוי רפואי מאילת? חכו שהמסוק יגיע
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

על רקע סגירת שדה התעופה שדה דב – חרף תחנוניהם של תושבי אילת הנואשים, פרסם שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו. במכתבו מציין ליצמן כי שירותי הבריאות שמספק בי"ח יוספטל באילת לא מספק למענה למצבים מסכני חיים – למשל צינתור או לידה דחופה לאישה בשבוע 30. תושבי אילת ותיירים המבקרים בה שזקוקים לפינוי רפואי, נאלצים להמתין לפחות חצי שעה למסוק שמגיע משדה תימן. לעתים קרובות המסוק אינו יכול לנחות באילת, כך שהם מוסעים באמבולנס אל יטבתה. מן הסתם, כל הטרטור הזה עלות לעלות בחיי אדם או בהחמרה בלתי הפיכה של מצבם הרפואי.



ליצמן מציין כי הקמת המנחת כרוכה בעלות חד-פעמית של 5 מיליון ₪, ועלות שנתית של 8 מיליון ש"ח. תקציב זה צריך להתווסף לתקציב שעליו כבר סוכם מול משרד האוצר לטובת שיפור השירות הרפואי באילת – אשר המרכז הרפואי הכי קרוב אליה הוא בי"ח סורוקה בבאר שבע.

במכתב מצוין כי חלה עלייה בשנים האחרונות במספר הפינויים המוסקים מאילת – מ-16 בשנת 2016 ל-60 בשנת 2018. הצפי הוא כי בשנת 2019 יבוצעו מעל 100 פינויים מוצקים.

לא ברור מדוע נזכר השר ליצמן להפנות את הדרישה רק כעת – שכן הוא משתמש בטיעון שהיה נכון ויהיה נכון בכל עת. לדבריו, חובה על מדינת ישראל לספק שירות רפואי גם לאזרח שמתגורר 240 ק"מ מהמרכז הרפואי הקרוב ביותר. זה כמובן נכון, וחבל שרק כאשר תושבי אילת מיואשים ופגועים כל כך, ורק שעה לפני הדיון האחרון והמכריע בסוגיית שדה דב, נזכר שר הבריאות לדרוש שירות מציל חיים.

סגירת שדה התעופה שדה דב והסטת כל התנועה האווירית אל אילת וממנה לנתב"ג, תפגע קשות בתושבי אילת, שכאמור סובלת משירותי בריאות דלים. כיום, מגיעים לאילת בכל שבוע עשרות רופאים מהמרכז, בעלות של כ-10 מיליון שקל לשנה, ואלפי אילתים טסים למרכז לטיפולים רפואיים שאינם זמינים באילת. העברת הנחיתות וההמראות מתל אביב לנתב"ג תהפוך את הטיסות לאילות למסע ארוך, שיקשה על החולים וצפוי לגרום לפחות רופאים להגיע לאילת.

פואנטה



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות